26 окт. 2018 г., 11:52

Димитровден 

  Проза
715 3 12
1 мин за четене

Празник е. Димитровден. Край на строителния сезон. Колко ли хора празнуват имен ден, или професионален празник? Не знам. Днес, обаче, нали съм си зевзек, се подготвих за именни дни. Трима са! Всеки забележителен с нещо. Мъже. За всекиго съм подготвила по два огромни ореха, символ на мъжката им сила. Пристига първият. Достолепен мъж, гонещ седемдесетте, крачещ след добре очертан корем. Очите му гледат света през диоптри, а над горната устна се кипрят добре гледани мустаци. Сигурно, през очилата света изглежда добре, защото мустаците крият хубава усмивка. Предлагам му моят дар, с пожелания за здраво име и много радости в леглото... Той ми се усмихва весело и ми казва, че до като жена му прави такива баници, като тази, с която ме черпи, ще има и радости! Пустият му Димитър! :) Ето, че идва и вторият! Леко умалено копие на първия. Понякога ми се струва, че са роднини, но не са. Издебвам го и му предлагам същият дар. Той се е подготвил с куп сладости, но, няма нужда от такъв подарък. Жена му е починала и той така и не я заменил с друга. Явно, голяма е била обичта им. А, Митко се зарадва, че и аз, като нея, го наричам Мите. Очаквам третият именник, но... той е младо момче и кой знае как ще си го отпразнува и с кого. Все пак съм му пожелала мислено само хубави неща. Ако не днес, утре, на патерица, ще го поздравя реално. Та... На такъв ден не само се яде и пие. Пожеланията се сбъдват! Честит празник именници и строители! Бъдете живи, здрави и щастливи!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Стойчо. Знаеш ли, чета „ потъването на Япония”. Сетих се, че съм я чела преди време. Струва си пак да я прочета. Поздрави!
  • По стара традиция на Димитровден собствениците се разплащат на овчарите,говедарите и други земеделски работници и се спазаряват за до следващия период от годината.
    Нека Св.Димитър закриля тези, които носят неговото име.
    Свети Димитър е и закрилник на България при Второто Българско Царство и династията на Асеневци.
    Да им е здраво и честито на всички които носят името на Светията!
  • Благодаря ви, Наде, Васи и Гавраил! 😉 Октомври си отива. Идва ноември, а аз мисля за декември. Може би, защото той е препълнен с празници на моето семейство. Не знам. Но наистина ми се въртят куп идеи за тогава.
  • Хубави пожелания.Земни и носещи радост.
  • Да са живи и здрави и ти все така да ги поздравяваш!
  • Много хубава миниатюра, Марго!
  • Привет, Младене! И... Благодаря!
  • Радвам се. Не е лесно да разсмееш някого. Благодаря ти.
  • Ха!!! Марго , идеята ти е страхотна! Аз сега ще търся големи орехи и една розова панделка... Панделката ще подаря на моя златен Митко( сладък зет, като мед), а орехите на сестра ми да се сети,че е време да ги "ошари"и да има едно момиченце. Да сте живи и здрави именниците! Страхотно си го написала и ме разсмя...
  • живот, здраве, успехи и щастие за всички, на пук на глупостите, които творят политиците!
  • Благодаря!
  • Честит празник! Желая ти неспирно вдъхновение!
Предложения
: ??:??