24 мар. 2010 г., 07:53

Дневникът на едно излекуване - част 3 

  Проза » Повести и романы
980 0 4
3 мин за четене

 

 

 

         Дневникът на едно излекуване  - част 3

 

 

    10

 

Да ме прости Господ, но трябва да продължа.

Тя се е развела с него отдавна, не помня подробности. Години по-късно по повод смъртта му баща ми бе споменал, че причина за развода е била пълната му импотентност. Беше завършил живота си в отчаяно саморазрушително пиянство. “Иначе беше добър човек “ ...

 

    11

 

Преди няколко години, в един продължителен момент на екстремна емоционална криза като реакция прописах стихове. Любов, любов...

По- късно всеки път, когато се случеше да ги препрочитам, си мислех, че по инстинкт съм писала за повечето неща, които някога са ме вълнували в живота.

Сега ги отворих отново и …намерих едно напълно забравено. Пълна амнезия. Все едно, че не съм го писала аз. Ето го.

 

       ИСКАМ ТОЧКА ДА СЛОЖА

 

       Искам точка да сложа.

       Но напразно опитвам -

       точка слага се в края

       на написана фраза,

       на завършена мисъл.

       А на нещо такова –

       непознато, загадъчно,

       здраво с корени вплетено

       и осъмвало будно

       с мене в нощи безчислени

       как финал да намеря?

       То напира отвътре,

       въздух иска да вземе.

       Не го пускам, боя се!

       То стената ми крепостна

       ще пробие завинаги,

       ще ме хвърли в канавката –

       уязвима, продупчена…

 

    12

 

Преди време, когато  моя приятелка се ожени и ми представи съпруга си, си казах: ”Прилича ми на някого, но на кого ли?”

Така и не успях да запомня лицето му. Всеки път го приемах като напълно непознат. Тя дори ми се беше обидила. А аз се чувствах виновна, тъй като съм отлична физиономистка. ( Виж, имена не винаги помня). Не го харесвах, сравнявах го с плужек. Мислех си просто, че е безличен и това е причината.

Приличал ли ми е на някого? Смътно си спомням руса, подобна на пух коса…Защо точно сега се сетих за това? Не вярвам, че е случайно.

 

    13

 

Наистина ли така става винаги?

Как е възможно подобно преживяване ( ако приемем за миг, че е действително!) да слага отпечатъка си върху целия живот?

Затова ли не понасям да ме гледат, нито да се гледам в огледалото?

Защо от всички комплименти тези, свързани с устните ми, са най- смущаващи?

Защо си мразя рождения ден? Заради духането на свещите?

Дали имам нещо като вирус в програмата, който се проявява при дадени отключващи думички, приемани като команди? Има доста добри програми за изчистване от вируси. Ако дискът не е непоправимо увреден, разбира се.

Казано така технологично, звучи къде по- приемливо.

 

    14

 

Току-що се сетих, че съм боледувала от скарлатина като съвсем малко бебе, и то не един, а цели два пъти! С около два-три месеца разлика.

Втория път, за ужас на родителите си, почти съм била на умиране. Цял месец е бил нужен, за да поема обратния път към живота.

Дали има връзка?

Обзе ме непреодолимо желание да се изкъпя. Отивам.

 

15

 

Най- гадното от всичко е, че съмнението остава. Водата не може да го отмие. Ако нищо такова не се е случило, коя си ти тогава? Какво да си мислиш за себе си? Защо в ума ти се раждат подобни гадости? Има ли изобщо начин да разбереш истината някога?

 

    16

 

Изглежда все още имам нужда от одобрение. Но няма да е завинаги… Току-що издържах да се гледам в огледалото цели 7 (седем) секунди!!!

 

    17

 

Господи, не ме изоставяй!

 

 

 

 

 

© Нелиса Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря на всички, които ми вярват и очакват добър край на историята!
    Перперикон, може и да не вярваш, но си ми симпатичен.Подозирам, че по темперамент и двамата се числим към "почервеняващите", които Цезар е избирал за войници, за разлика от "побледняващите", които е отпращал. Ако го обуздаем за момента и двамата, може да е по-добре за всички.
    Коментарите ще сваля скоро, ако реша да спра публикуването. Или ще постоят по-дълго, ако реша да продължа, за да си ги чета отвреме-навреме профилактично.
    Червената точка - просто не знам как да я махна. Опитвах, но не успях. Моля редакторите да го направят вместо мен. Тя е съвсем неуместна там вече, очевидно е.
    Паузата е обяснение. Нищо друго. Наистина обмислям какво да правя. Пуснах я по този начин като логично продължение на ситуацията, не като произведение. По-късно и тя ще изчезне, каквото и решение да взема.
    Няма да оставя нищо излишно да виси в сайта. Въпрос единствено на време.
    Човек, Ани, благодаря ти. Знаем, че е така, като казваш, нали? На мен това ми е достатъчно.
  • Продължавам да те чета.
    Интересно е, не само защото съм психолог, а защото караш читателя да се замисля.
    Дано си избрала правилната аудитория.
  • Поздрав Нели! Няма нищо случайно... Прегръдка!
  • Поздрави, Нели!
    Имаш интересен поглед върху нещата. Наистина трябва да се опитаме да разберем къде са проблемите и да се опитаме да ги излекуваме - затова сме хора.
    See u later!
Предложения
: ??:??