22 дек. 2012 г., 16:51  

Елиа 

  Проза » Рассказы
947 0 12
2 мин за четене

        

 

        Един ден, късно след  обяд, през 1999 г. телефонът настоятелно звънеше.

        - Аз съм! - обаждаше се дъщеря ми, която повече от пет години е омъжена за немец и живее в Германия. - Имам чудесна новина за вас! Чакам дете, мамо!

        Ако не бях седнала, сигурно щях да падна. Съпругът ми и аз копнеехме за това внуче от няколко години, но дъщеря ни ни заявяваше, че животът в Германия е друг - първо кариера и след това други неща. В графа "други неща" влизаше и нашето внуче.

       Обясних й, каквото и да си мислят, каквото и да си знаят младите, истината е тази, че енергияга у човека с всеки изминат ден намалява и е много важно на млади години да си отгледат децата. Обичта си е обич, но умората си е умора.

       Пет месеца, преди този разговор, дъщеря ми ми сподели, че вече желае да си има дете. Оттогава нещо се затлачи. Не можеше да зачене...

       Посъветвах я да чете Библията и да се помоли на Бог, а Той ще отвърне на молитвата й, според вярата й. Преди да се омъжи, дъщеря ми  беше завършила задочно православен библейски курс, но като че ли не й оставаше време за Бог. Наложи се да й го припомня.

       - Мамо! - продължи дъщеря ми. - Тъкмо стигнах в Библията до Елиезер, синът на Моисей и днес при прегледа ми съобщиха, че ще имам дете. Мамо, името Елиезер означава "Бог е помощ" и на немски език се произнася Елиас.

       - Мила, няма случайни неща в живота. И ако за нас нещата са случайни, за Бог са закономерни. Преди време ти казваше, че ако някой ден ти се роди дете, ще го кръстиш   на татко си. Детето ти ще се казва Елиас. То ще носи името на Елиезер и на татко ти, както ти искаше.

       Роди ни се внучка. Предварително й бяха направили златна гривничка с надпис "Елиас", но в Германия отказаха да й дадат това име, защото по техния каталог това име е определено за мъж и я записаха Елиа.

        Миналата година внучката ми каза:

        - Оmа*, аз не съм на 5, не съм на 6, не съм на 10 години. Аз съм на 11 години, оmа.

        - Знам, принцесо - й отговорих.

        - А това какво е? - посочваше ми с пръстчето си розовият цвят на спортния екип, който й подарих в разцветка розово и сиво.

        - Това е спортен екип за Елиа.

        - Това тук е розово, оmа! Този цвят е за бебета.

        На 11 години внучката ми вече е осъзнат човек, с характер и достойнство. Тя вече знаеше, че розовият цвят е за бебета. :)

        А тази година в Поморие Елиа се запозна с едно момче от Украйна. Имах щастието да наблюдавам първите й любовни трепети, нейната по детски чиста Любов,  нейните радини вълнения.

 

оmа* - от немски на български език "бабо"

© Латинка-Златна Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря от сърце на всички за топлите коментари и хубавите пожелания, макар и след толкова години!
    Приятелю Ангар, много ти благодаря, че си поместил в коментарното поле това прекрасно посвещение за внучката ми и мен. Елиа е станала много хубава девойка и вече втора година е студентка.

    Бъдете здрави и благословени, Приятели!
  • Ехе, познавам я тази внучка! Беше ми много драго да го прочета! Колко бързо лети времето, колко бързо растат децата.
    Изкушавам се да припомня тук едно стихотворение, отпреди 6 години, в което се споменава името й. Дано не се разсърдиш, а ако се разсърдиш, веднага ще го изтрия.

    "СТИХ ЗА ЛАТИНКА И БОГ НЕПТУН

    От какво такова мрачно е небето
    и такова страшно, бурно е морето?

    Казват бог Нептун че бил се разгневил –
    всичките сирени бил е заточѝл!

    Гонил ги с тризъбец, гонил ги с камшик –
    в хекатомбите на остров Болшевик!

    След което седнал на софра богата
    с бисера на Ловеч – със Латинка Златна!

    И с деликатеси морски я гощавал,
    и за внучката ѝ перли подарявал!

    Таз Латинка той от млада я обичал,
    “Мое цвете златно!” – нежно я наричал!

    А защо с такава обич я обича:
    Елиа и своя внучка той нарича!"
  • Светли празници Поздравления за хубавия разказ, с пожелание да сте живи и здрави и да ни разказваш още за вас
  • Лати, напълни сърцето ми, мила! Светло Рождество Христово!
  • Поздрави и за двете ви, Лати! И още успехи!
  • Влагодаря!Да ти е жива и здрава Елиа,да се радваш и на правнуци,Златна!
    Честити нови жанрови хоризонти!
    Весела Коледа!
  • Прекрасно написано! Весели празници!
  • Истинско
  • чудно хубаво, мило и драго
    ми беше да прочета... живи и здрави
    да сте и двете, пожелавам от сърце..
  • да е жива и здрава
  • Хареса ми. Поздравления!
  • Божееее, имаш си внучка! Изпълних се с благородна завист. И пишеш много хубаво, много приятно се чете!
Предложения
: ??:??