27 сент. 2009 г., 15:35

Феята на лилиите 

  Проза » Рассказы
780 0 3
3 мин за четене

ФЕЯТА НА ЛИЛИИТЕ

 

 

Лятото изпрати последните си дни с фестивал на суетата. Поредният кораб с туристи се отдалечаваше от брега. Наближаваше денят, в който на пристанището щяха да останат само рибарските лодки, полюшвани и мокри от студените есенни дъждове. Крещящи чайки се гонеха по безлюдния плаж. До месец вятърът щеше направи от чадърите призрачни скелети, приведени един зад друг, опърпани като разбита войска.

Лятото затвори вратата след себе си. Времето спря за миг, усмирено. Задъханото лутане на вятъра отброи началото на танца на купчината листа. Зелено-жълти, червени, феерично плъзгаха телата си, блъскаха се в сградите и умираха щастливи на мокрия паваж. Такситата минаваха слепи и ревящи. Дъждовните капки чукаха по металните им дрехи, сълзяха в прожекторните им очи. Хората бързаха, блъскаха се, псувните влизаха в джобовете им и после обхождаха телата. Лошите мисли се вкопчваха в косите, съскайки с уродливите си лица.

Тогава я видях, седеше на първата от редицата пейки. Мокрите ú коси бяха залепнали за бледото лице. Седнах до нея, а тя ме погледна и се усмихна. 

- Винаги ме намираш татко. - Отворих уста, но тя ме изпревари - Постой с мен, моля те!

 Дъждът измива цялата ми мъка, а земята има нужда от нея.

Обичаше лилиите и смяташе, че са така красиви, защото изсмукват от земята човешката мъка. А тя се превръща в непорочно съвършенство - такова, каквото са цветята. Наричаше себе си Феята на лилиите.

-Хайде, мила, да се приберем. Ще настинеш, виж само колко си мокра. Майка ти се притесни много, когато вчера не се прибра.

-Татко! – прекъсна ме тя – Болна съм, тестът е положителен. Каква ирония Феята на лилиите е серопозитивна.

Няма да забравя това лято, последното, в което още можех да плача. Беше преди седем години.

Продадохме апартамента и купихме къща с голяма градина. Анелия, като истинска фея, я превърна в рай. Не спираше да се усмихва, целуваше майка си всеки път, когато забележеше в очите ú издайническата сълза. Вечер излизаше в градината и пееше на своите лилии. А когато завалеше, отиваше на онази пейка и даряваше на земята мъката си. Последната година не можеше да се движи, а лилиите търпеливо бяха обърнали цветовете си към нейния прозорец. Лятото отмина, а след него и есента. Посрещнахме Коледа с надежда, защото Анелия върна отново усмивката си.

Почина в късния април. Няколко дена преди да разцъфтят лилиите. Странно нещо е смъртта. Непознато! Оттогава минаха четири години и лилиите в градината спряха да цъфтят.

 

© Георги Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Музата спохожда мимолетно. Само кратковременното вдъхновение не е достатъчно, за да изкараш написването на един разказ до края. За да се получи нещо стойностно, след вдъхновението трябва много, много работа, писание и триене, докато стане великолепно.
    Авторът трябва да е безкомпромисен и безжалостен към себе си!
    Конкретно по разказа: започваш много хубаво - описанието е живо, пълноценно, внушава чувството по края на лятото. И след това - претупваш всичко! Ами като си започнал, допиши целия разказ по същия начин, по който са написани първите два абзаца!
    Също така: Започваш разказа сякаш от името на страничен, сладкодумен автор. След това изведнъж заговаряш от името на бащата - неогвия разказ е по-постен, по-беден, о.к. той е сломен от болка и е нормално да са му накъсани и кратки думите. Но проблемът е в това, че смесваш разказвача на историята с героя, който май всъщонот е едновременно и авторът... това трябва да се оправи!
    Този разказ е като гладуващо африканче- има една хубава главичка, а надолу празно коремче, рахитични краченца...
    Ще го оставиш ли да умре от глад?
  • Необятна и непозната е смъртта,но Феята на лилиите не е мъртва наистина...Душевните трепети на героинята ще бъдат преродени...
  • Стана ми тъжно за феята на лилиите... Има много поезия в прозата ти!
Предложения
: ??:??