1 апр. 2020 г., 21:23

Голяма 

  Проза » Рассказы
838 2 10
3 мин за четене

Днес е Първи април. Каролина, малката ми внучка, има Рожден ден. Навършва четири години.

Как лети времето! Сякаш беше вчера. Каролина още не беше се родила. Мисля, че беше през февруари. Водех Милена, сестра ѝ, по същия тротоар, по една такава отъпкана снежна пътека към детската градина и ѝ разказвах, с възпитателна цел, история от моето детство. (По-късно описах случката в разказа „Две филийки“.) Но това е друга история.

И сега има сняг. Уж е пролет, някои храсти и дървета са цъфнали, а всичко е побеляло. Дано да не измръзнат! Случва се понякога в живота. Току-що цъфнали, а задуха студен вятър, сняг завали, слана ги попари.

Водя Каролина за ръка, снегът хрупа под краката ни, но аз не бързам. И тогава не бързах. Че то, ей къде е градината, на триста метра. А имаме толкова неща да си казваме!

– Днес навършваш четири години – показвам четири пръста с лявата ръка.

– Започвам пет – разперва малката петте пръста на дясната си ръчичка.

Браво! Вече казва цели изречения на български. Дъщеря ми ѝ говори само на български, но тя ѝ отговаря на немски.

– Сложѝ си ръката в джоба, че ще измръзне!

Поглежда ме дяволито и започва демонстративно да я размахва. Характерче! На мене прилича.

– Вече си голяма...

Следва една глупава тирада: че да си голям означава да се грижиш за хората, които обичаш, да вземаш правилни решения, да преследваш целите си, но и да умееш да се радваш на живота…

Внезапно млъквам, обзет от странно чувство за вина.

Малката ме гледа малко учудено. Снежинки се лепят по клепачите ѝ, очите ѝ блестят. Дали ме разбира?

Стигнахме до детската градина. Сама се преоблича, не дава да ѝ помагам.

Време е да се разделяме. Целувам я по бузката, изправям се…

Не тръгва. Иска да ми каже нещо.

– Дядо…

Свежда поглед… пак ме поглежда:

– … а ти кога ще пораснеш?

© Мильо Велчев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Нина! Радвам се, че разказът ти е харесал. Преди малко (днес е 07.08.2021) ги изпратих от Априлци за Ловеч. Утре летят обратно за Германия. Докато кака ѝ плачеше за котенцата, чух Каролина да вика през сваленото стъкло на задната врата: „Обичам те, дядооо!“ После извади ръка навън и ми маха, докато се скриха зад завоя. Прекрасни деца! Умни, трудолюбиви, състрадателни… Трябва да се радвам, а ми е тъжно.
  • Много хубав разказ по истинска история
  • Много ми хареса разказа ти Мильо,да ви е жива и здрава.Поздрав.
  • Благодаря, Петя! Благодаря, Мариана! Разказът в някаква степен е художествена измислица, но и в някаква степен е истина. Мен тази история ме развълнува.
  • Чисто като снежинка и леко като детска въздишка! Поздравявам те!
  • Благодаря, Пепи!
  • Благодаря, Силвия!
  • Честит и поздравления за хубавия разказ!
  • ЧРД, да Ви е много здрава!
    Много хубав разказ!
Предложения
: ??:??