21 мая 2011 г., 16:19

Хем легално, хем фино /черен хумор/ 

  Проза » Рассказы
954 0 12
2 мин за четене

                  -Какво ви дъл-дължа? Все пак сте се за-запознали с материалите по делото, за-загубили сте си времето… - с леко заекване и поглеждайки някак свенливо попита младата жена, седнала срещу бюрото на адвокат Вескова.

            -Казах ви, че делото е водено некомпетентно от колегата и са изпуснати всички срокове за предявяване на възможните искания, които биха могли да променят хода му във ваша полза, така че аз сега не бих рискувала да предприема каквото и да било – отново повтори юристката и погледна клиентката си право в очите. – Ако пък толкова държите да ми заплатите за загубата на време, то аз нямам нищо против, но вие преценете какво – скромно рече специалистката и сведе поглед.

            -За-заповядайте поне петдесет лева и ми позволете да си за-запазя възможността да се съветвам с вас и по други въпроси! – изчерви се ответницата по обсъжданото дело, подавайки с разтреперани ръце банкнотата на адвокатката.

            След като клиентката й си тръгна, Вескова нервно прибра парите в портмонето си и побърза да отвори своя твърде дебел и отдавна избелял бележник с трикове, озаглавен на първата си страница така : „Как законно да измамим съсобственик, съдружник, съюзник и други, с които нещо ни свързва в съобщност?”. „Не клиентката на мене, а аз на нея трябваше да платя за новия легален прийом, който успях да науча, четейки делото й!” – подсмихна се Вескова и записа в бележника си поредната напълно законна хитрост за изпързалване на съсобственик. След това най-прилежно си преговори предходните стотина, защото се беше убедила, че колкото по-добре ги овладяваше, толкова по-търсена и конкурентноспособна ставаше. Деветдесетата хитрост особено я вдъхнови. „Сигурно така се чувства всеки творец, създал велико произведение!” – с горящи бузи и с пламнал поглед си  рече тя. Чуваше музика – божествено изпълнение на орган, а умът й бясно щракаше и прехвърляше мисъл след мисъл, въртящи се все покрай това - как в утрешното съдебно заседание по-успешно да подложи крак на ищеца. Да, да, разковничето бе именно в деветдесетия легален прийом за заобикаляне на закона и за надхитряване на съсобственика!

          -Това е просто велико, Боже мой! – извика тя, а сърцето й от радост бясно се разтуптя и внезапно излезе от ритъм. Изглежда, че Господ взе страната на противника на адвокат Вескова и някак нашега, съвсем фино, й прати лекичък инфаркт и даже, за голямо щастие на мнозина съсобственици, за половин година я настани в близката кардиология.

         Ама че късмет!

© Росица Танчева Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ама че късмет, наистина! Благодаря, Севделин!
  • Ех, Петя...
  • Ех,Роси...
  • Валентина, твоят коментар ме впечатли - сякаш е направен от истински литературен критик, който има и задълбочени познания от разностранни области. Дочка, така мисля и аз:"Бог забавя, но не забравя..."
    Валентина и Дочка, благодаря ви за отзивите!
  • Като не може да се разчита на правосъдието...Бог забавя, но не забравя...
  • Ели, Галя и Ивон, благодаря ви!
  • С поздрави, Роси! Елегантно поднесено!
  • Прочетох с удоволствие! Поздрави сърдечни и от мен! Благодаря!!!
  • Илко, Ники, Запрян, Веска и Христо, благодаря ви за отзивите!
    Запрян, твоето определение "Хем легално - хем летално!", е много точно и започнах да съжалявам, че не съм се сетила по този начин да наименовам разказа си.
  • Поздравления, Роси! Още един реален, а не виртуален недъг - хем морален, хем и на ситемата.
  • Хем легално- хем летално!Човек е жертва на пороците си.Хубаво!
  • Лекичък инфаркт, ей така, какво толкова хахахахах посмях се, Росе, благодаря ти
Предложения
: ??:??