2 июн. 2020 г., 14:33  

Илюзия 

  Проза » Рассказы
937 0 54
5 мин за четене

Илюзия

 

      Малина беше седнала в розовата градинка на китният селския двор. Гледаше безизразно и празно в пространството. Ароматът на розовите храсти просто омайваше. Чудеше се, кога изминаха двадесет и пет години брачен живот и сама не можеше да повярва. Имаше трудности, имаше хубави моменти, но ето че времето неусетно минаваше и годините се редяха...

  Един ден дойде и нейното щастие!!! Писа ѝ човек, който е отдалеч и  за нея изгря лъча на надеждата! Всичко изглежда имаше смисъл в живота и тя разцъфна и засия! Усмивката блестеше на лицето и тя летеше, летеше... Започнаха често да си говорят и даже той искаше да се видят. Беше женен, но за нея това нямаше значение. Искаше само да го види и постепенно се влюбваше. Но изведнъж той спря да ѝ се обажда. Отново започна стария живот, който водеше и все чакаше да се обади... Изминаха 4 години. Отдавна Малина беше загубила надежда, но все  си мислеше за него.Той се казваше Ангел! Но не щеш ли стана чудо, истинско чудо!!! Той  звънна след толкова години, по-точно ѝ писа на фейсбука. Тя не повярва! Още го държеше в приятели. Струваше ѝ се като сън  и започна година на приказна връзка. Ангел беше всичко,  за което тя мечтаеше – романтик, красив, кавалер, държеше я за ръка разхождаха се. Беше вълшебно, невероятно! Беше се развел! Жената изцяло се отдаде Отдаде цялото си сърце и душа и не разбра как се омагьоса и толкова много го обикна . Не можеше без него, за нея той беше всичко!!! Не се виждаха често, но си говореха всеки ден и тя с нетърпение очакваше всеки разговор и за нея той беше всичко, дори и смисъл на живота ѝ! Беше безвъзврътно влюбена! На моменти нещо я безпокоеше. Той не ѝ беше казвал, че я обича никога! Малина се стараеше да не мисли за това понеже той беше невероятен човек и толкова мили и вълшебни думи използваше, че тя си казваше, че всичко ще дойде с времето, а и той даваше логични обяснения за това. Ангел и Малина знаеха, че няма да живеят никога заедно, защото и двамата не искаха от страх, че съвместния живот променя хората и започват скандали и разправии и си го знаеха. Имаше и перипетии в тяхната връзка, но се разбираха. Този мъж за нея беше всичко за което тя беше мечтала и не трябваше да развалят красивите мигове. Жената се наслаждаваше  пълноценно на тези прекрасни моменти! Все пак тя усещаше, че нещо не беше напълно наред. Той не я обичаше! Да! Не я обичаше, но по-късно го осъзна!! В никакъв случай не искаше дори и  да  си помисли, че тази невероятна приказка  някога ще  свърши!! Но, ето дойде и краят!!!! Двамата любовници често се чуваха. Макар накрая намалиха обажданията  и тя осъзнаваше, че нещо не е наред. Все  вярваше, че всеки човек има право на лично време. Неочакваният момент обаче дойде....Малина винаги се питаше всъщност какво беше тя за Ангел? отговаряше уклончиво и тя не искаше да го натоварва никога и да го пита постоянно едно и също, въпреки, че не живееха заедно тя понякога се размечтаваше какъв би бил животът с него, но бързо се осъзнаваше и  виждаше действителността, че не можеше и не трябваше да си разваля семейството!! Измина една година от тази връзка, а тя беше толкова щастлива когато го видеше бяха най-невероятните мигове в нейния живот, макар и редки.Това им беше голямо преживяване и имаха ли свободно време винаги го правеха в последните, месеци!!! Двамата често обичаха да си правят музикални дни  по телефона. Пускаха си техни  любими песни и  много се наслаждаваха като се поздравяваха и си говореха мили думи Точно в този момент телефона на Малина звъннеше търсеха я от МТЕЛ. Изобщо не ѝ беше приятно и не отговори, но Ангел усети, че ѝ звънят, може би защото бяха на високоговорител, но тя продължи да пуска музиката.Оператора настояваше и той се ядоса. Каза ѝ, че я търсят да се обади.Малина му обясни, че трябва да подписва договора си и е получила съобщение, че мегабайтите на интернета и остават малко и се чудеше защо, а те нарочно за да я накарат да мине на по-висок план. Тя обясни на любимия си, но той изглежда не повярва на това. Изведнъж тя се обърка и извика "Сега как ще пускам музика!!! "Без да осъзнае, че е на мобилни данни, а в къщи има рутер! Каква глупост!!! Той като, че ли беше чакал има рутер в къщи. След малко за капак на всичко музикалния обяд се развали започнаха да звънят всичките ѝ приятелки и това, като че ли вбеси Ангел и той почти извика да приключват, че му се спяло. А тя уплашена, че нещо не и харесва -музикалният ден приключваше няма как !! Опита се  да обясни , че няма да вдига, за да продължат, но той не искаше да чуе. И каза "Чао!"! Малина се умисли изведнъж. Нещо не ѝ харесваше!!! След няколко минути се опита да види профила му в фейса, но не можа да го намери!!! Изтръпна и посърна!!! Не може да бъде!!! Опита се да го набере по телефон ужас блокирал я!!! и там! Какво ставаше? Всичко се срути... Светът  се преобърна! Тя разбра, той си е търсел причина. Питаше се, защо е било това лицемерие, нежните думи, любовта им, срещите, даже подаръците? Защо? Тя разбра. Той не я искаше. Тя не трябваше да се натрапва на човек, който не я желае. Нямаше смисъл!!! Обаче не спираше да се пита, защо не ѝ каза това по-рано, а трябваше по този начин? Да ѝ беше казал преди, на по-предните срещи. Не спираше да се пита как е възможно човек да бъде толкова лицемерен? Днес Малина  вече знаеше, че не съществува любов! Тя отдаваше сърцето си, цялата си душа безрезервно, а сега любимият човек отново  я нарани много. Чувстваше се ненужна, изоставена, даже употребена, а тя толкова го обичаше... Защо  в Какво беше сгрешила? Никога не искаше да го натоварва а да  го  натъжава. Явно може и да имаше тук друга жена, а тя никога не се е съмнявала в него. Но... знаеше. Както и да е! Знаеше, че Ангел вече не я искаше явно си игра и я захвърли! Натъжената жена отмести погледа си, избърса една сълза  и си каза, че повече никога няма да обича и да позволи за трети  път да ранят сърцето ѝ! Това беше достатъчно!! Не се надяваше вече да ѝ звънне Ангел и живееше ден за ден! Градинката беше толкова красива, а ароматът на розите упойващ! Птичките чуруликаха весело... но любов не съществуваше... Никога нямаше да помисли за друга връзка!

 

© Galina caneva Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Явно, че ме нападате и няма смисъл нищо да ви обяснявам , никой не ме е тормозил и никой не съм тормозила.Човек не може и да пише вече
  • Не съм имала такава идея и никой не провокирам. Всичко е истина, а вие си коментирайте каквото искате .
  • Пепи, а как човек да намери отдушник, ако не бях казала, че е истина щеше ли да знаеш? Освен това не е смешно, заради тази история аз наистина след няколко дни вдигнах кръвно и влязох в болница , а никога не съм имала такива проблеми мед лице съм.Дори говора малко завалях и ме лекуваха лек инсулт.Да не говорим за това
  • Коментарът е мой, но мисълта не. А смисълът е, че вкарваш ли се във филми (илюзии), ще си носиш болките - последствията.
    И защо коментираме поведението на някой или някои в мрежата?
    Нали за разказа иде реч, който всъщност не е разказ, а се оказа, че било изповед, и авторката си я изляла, за да ѝ олекне. Значи ние сме в лечебница!

    пп
    има фейкове - фалшиви профили, а те са анонимни до доказване на противното! Анонимността дава крила в нета: да влизаш в образи - правиш се на това, което искаш. Емоционалните нужди определята поведението на такива, гладът за внимание също.
    А връзките се базират на доверие и сигурност: как в нета при комуникацията между профили ги усещате тези неща? Който търси нещо определено обикновено знае как да казва правилните думи, за да предизвика такова.
  • 😁
    Успокой се, няма анонимни. Ако дойдат , да се отнесат към нас, им кажи.
  • благодаря за информацията
  • Коментарът е на Пепи. пп(послепис) Струва ми се, че в Откровения няма възможност за анонимни коментари.
  • Леле! Любов между жени!
    А аз си мисля, че изскочихме от разказа и навлязохме в някакви лични отношения.
    Няма какво да се каже повече.
  • А този коментар след най- първия между Енчева и Пепи nn на кой е "ще боли! нойто сее вятър, жъне бури! Има ли такъв потребител?
  • Е как ще е анонимен? На съвсем реален и познат потребител си е. Аз не видях анонимен такъв. Поне тук. Я виж пак.
    Има истина в това, на всичко отгоре
  • Прочетох един коментар на Илюзия"Който сее вятър, жъне бури".Макар и да е анонимен този коментар аз си мисля, че е на човека за който се отнася моя разказ от сайта.Мисля, че не заслужавам това.Още в началото го е писал
  • Благодаря от сърце ще си взема поука и ще се усъвъренствам колкото мога, изтрих и някои цитати, а не трябваше
  • Историята... историята... Да, Галина, на всеки може да се случи и не само в нета, а и в реала. Какво всъщност се е случило? Двама души откриват някаква емоция помежду си, бърборят си, слушат музика, влюбват се. На единият му минава по-бързо, отколкото на другия. Дали е връзка? Връзка е. И приключва като много други, дори да кажем както браковете на героите. Няма значение тя дали е омъжена или не, реално любовта дали я има щом толкова тъжи за друг човек? Кое е различното? Просто при съвместно съжителство раздялата понякога е по-трудна чисто "технически", по имотни и финансови причини, а при неангажиращите края може да настъпи всеки момент. Никой не може да задържи другия насила, щом чувствата са приключили. Мен не ме интересува дали историята е истинска. Такива колкото щеш. И Мариана го е казала - липсва дълбочина на разказването.
  • По текста. В днешния живот с тези технологии такива неща се случват постоянно. И често свършват с много болка и разбити илюзии, но понякога и израства цветето на Истинската Любов.
    Леко е разводнено, има технически неясноти, но тук все пак не е място само за професионални автори, затова това не го отчитам като огромна грешка. А и с течение на времето и опита такива неща полека се очиства от самите автори.
    Доколкото разбрах, историята е по-действителни събития, затова е още по-близка на автора като емоции и чувства.
    И тук всеки е свободен да излее душа и сърце!
    И е хубаво да бъдем по-толерантни взаимно.
    Поздравявам те.
  • Все пак много благодаря на всички за коментарите.Не очаквах, когато вчера за два часа написах този разказ и го качих. Искам освен стихове да пиша и разкази , но едва ли.Сега повече ме вълнуваше да споделя същността на самата исотия, защото на всеки може да се случи.
  • Така е Пепи.Фалшив свят.
  • Илюзията сама по себе си е фалшива - фалшив свят!
  • Всичко при мен е истинско името, профила, историята.Няма нищо фалшиво и никога преди не съм била в този сайт , научих от него и се регистрирах, защото пиша стихове, а с него се познавахме преди това аз не знаех за този сайт.
  • Искра , защо ми се струва, че ме гледаш с насмешка и презрение .в грешна посока си за моята история или аз не съм предала правилно.
  • Мислете си глупости! Няма Иван, освен това чети правилно не съм казала 2018, а 2019
  • Да .По-точно 2019 една година от моята регистрация..Винаги съм пишела стихове, писах проза за 1 път, не исках да става интрига, а да си разкажа болката да ми олекне
  • Я не подхранвайте егото на този ,,хубавец"
  • Да пише тук, но двата профила не са тук, а във фейса.. Тук няма два профила.
  • Ой, завалията, 😁
  • Искра, двата профила не са от този сайт, а фейсбук.Не си разбрала.Героят пише в този сайт и дори да проверят няма нищо да открият
  • Хора всякакви
  • Вие да не сте идеални, от един разказ наравихте кой знае какво, едва не фантастика
  • Георги какво говориш
  • Изтръпнах! Помислих, че е за моето “Писмо”. Ох! Обичайте се всякак! Няма нищо лошо. Очаквам сватба.
  • Може много да гадаете, но сте в грешна посока.Няма значение.Исках да ви е интересно .Няма нищо да кажа.Дори и "Писмо" И "Истинска история" са част от нашата история. Всички мои стихове публикувани тук също са за него.
  • Връзка е, защото ти изяжда времето и емоциите, съвсем реално.
  • Само давам примери с реала до къде водят такива "илюзорни връзки". Връзка е споделен живот, а не думи. Общите неща: деца, семейство, бизнес, сходни интереси, общо бъдеще и т.н. А така да си гукат двама колко се обичат докато единия се вживява в очаквания, а другият си храни егото, че е значим и единствен за някого, не е връзка, а измама за връзка.
  • О! От нашия сайт! Да не е поет?! Поет- сваляч. Омайва жениците със стихотворения и после ги зарязва. Какво коварство! Знам за двама.
  • Пепи, тук не става въпрос за пари.Не ме сравнавай с банковата служителка.Че съм наивна така е , но човека е от нашия литературен сайт и от него разбрах за сайта .Защо всички говорите за виртуална любов има ли значение винаги го има това. .Аз просто разказах моята история.
  • Няма нищо лошо, че жената се опитва да пише проза, по действителен случай. Така се започва. Кой от нас е “писател”? По-скоро сме писачи. А иначе, теми в криминалната хроника, колкото искаш! Напишете и вие перфектния разказ за излъганите чувства, щом го можете.
    Щом има “качества” в любовта, би трябвало, да са екстра, първо, второ, трето и менте/имитация с добавка на палмово масло.
  • Точно това съм преживяла вярвай ми и затова го описвам
  • А банковата служителка от Варна, откраднала 1 млн лв да праща 3 години на виртуалната си монтанска любов, без да са се виждали реално?
    Гале - разказът е случка, а не параноични илюзии и преживявания.
    Да си изтриеш фейса или блокираш, не е случка. Виж, ако беше се самоубила героинята или пък се бяха срещнали и единият беше окрал другия...
  • Ох, гръм и мълнии! Виртуалните любови
    Да, могат да са много качествени, навярно. Свидетел съм как едно виртуално плъхче съсипа три зрели жени в рамките на година. Просто ги съсипа. А те още вярват, че това е най-качествената им любов и че са единствени в живота му. Отстрани е смешно. И те донякъде, но не ми се мисли какво им е, реално.
    Дяволът наистина скучае ужасно
  • Аз пиша стихове виждате по ппринцип опитах се да пиша проза, но не знам дали се получава
  • Така е Марияна права си.Аз не съм писател просто исках да изразя това което съм преживяла. Точно зато се е получило така, защото съм наивна като малко дете .Такава съм, защото обичам с цялото си сърце нима е лошо
  • “Истинска” е любовта, в която има взаимност. Другата не е.
    Когато обича само единият, другият изпитва досада. Такова съжителство е глупаво.
  • Пепи така се получава, защото човек не получава необходимото внимание от половинката си в къщи , няма значение дали мъж или жена и се превръща в предмет , във вещ. Обаче не всени има смелостта да напусне човека и да избяга от рутината . Не са само скучаещи домакини а една даденост, което е най-лошото
  • Много си прав няма значение реална или виртуална
  • Не знам, защо ти се карат? Реалните “любови”, не са по-качествени от “виртуалните”. И там има лъжи, лицемерие и оплитане.
  • Благодаря за хубавите думи.Така е .Моите поздравлени. Най-сетне един човек да разбере героинята. Психиката е нещо много деликатно
  • Всеки нормален човек си мечтае, за истинска, голяма любов и всеки път се надява, че я е срещнал. Така е в живота. Караме на проба и грешка, и разчитаме на късмета.
    Описала си, една често срещана, житейска ситуация.
  • Мрежата е пълна с такива скучаещи домакини, както ги нарича един познат. Намерили църква да си чешат "чувствата".
  • dt_t(Т.Енчева) Аз съм писала какво мисли Малина, че той не я иска и няма смисъл. Насила не става
  • Да омъжена е Малина в началото пише 25 години брачен живот, но животът и е една рутина и започва връзка. Видели са се в друг град.Но тя и той не искат да живет заедно, че ако живееш заедно всичко се превръща в рутина и животът се променя.
  • Ами случвало ми си е, но никога не падам духом, махам с ръка и продължавам напред. Зорлем дето се вика не може да има любов... Значи няма смисъл да чакаш нещо от този човек.
  • Така е днес всичко е материално, а чувствата не са на почит и когато вложиш чувства очакваш същото от отсрещната страна
  • Създаваш си свой илюзорен свят от надежди и очаквания, а когато действителността го разруши... Една от често срещаните диагнози на съвременния свят, в който все повече хората обедняват емоционално заради овеществяването му.

    пп
    ще боли! който сее вятър, жъне бури!
  • Може за теб да е така, но много боли , когато вложиш цялата си душа и чувства , а те захвърлят като ненужна вещ.Не е точно съжаление, а ужасна болка , защото обичаш истински, а те не те оценят! Както и да е няма да ме разбереш, защото не си го изпитвала или си друга натура.
  • Чудя се на такива жени, ще седят и ще чакат, ще се самосъжаляват и ще си губят напразно времето...
Предложения
: ??:??