19 дек. 2013 г., 21:12

Избрано от едно банкетно слово 

  Проза » Юмористическая
676 0 10
1 мин за четене

ИЗБРАНО ОТ ЕДНО БАНКЕТНО СЛОВО

(с кратък коментар към него)

 

     Сега е сезонът на банкетите, та поради това и не само, аз подбрах за вас една представителна част от едно банкетно слово.

        За разликата между банкет и коктейл съм дискутирал нашироко в друг материал, затуй само в кратце ще припомня, че на банкетите се седи на банка (на итал. маса), а на коктейлите си седиш прав и толкоз. На банкетите на челото на масата седи шефа, затуй някъде му викат също председател. Подръка му са най-марковите етикети, секретарката и личният мушморок. Последният възвестява желанието на шефа да държи слово, като почуква продължително по още празната си чаша:

       - Кхъ-кху-кхъ – прочиства гърло шефът, отчитайки по ехото и настаналата тишина страхопочитанието на масата и с изкуствено надебелен глас, бавно започва:

         Скъпи колежки и колеги (не е вярно, евтини сме му, щото ни плаща наполовина, а ни е забавил и две плащания), измина още една тежка за бизнеса година (може, ама пък си купи яхта, подмени си мерцедеса и секретарката). Под моето мъдро ръководство (благодарение на батко и братко), дори в тези тежки времена ние оцеляхме (щот си платихме).

        (технологично прекъсване за ръкопляскане, последвано от ново прочистване на гърлото)

      Кхъ-кху-кхъ! Няма да споменавам сега колко усилия (рушвети) ни е струвало това. Независимо от трудностите, обаче, ние се разрастваме (най-вече на корем). Ще поздравя специално новопостъпилите служители, г-ца Севдалинка (секретарката) и г-ца Мимоза (пи-ар-ката) (а пропусна да спомене напусналия кадърен инженер). Иска ми се да ви изразя нашите благодарности (те пари не са) и да ви пожелая весели празници (пък пълниците ще са за него). На здраве! (- е добре де, ще гладуваме за здраве).

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви за подкрепата, Ник и Бъч!
  • Наздраве! Това е то нашата "банкетна култура" - така си я разбираме, така си я правим. Много добре преразказана.
    Весели празници, Лордли!
  • Посмях се, поплаках си... Въобще, представлението беше пълно. Сетих се обаче и за думите на един български свещеник - там където интелигентността е лудост, простотията е издигната на пиедестал. (цитат по памет)
    Поздрави.
  • Баш си е тъй, Мая
  • Това за празниците и пълниците накрая много ми хареса!
  • Единомислието ни е резултат на пустият му опит, нали, Жени, Снежана, Калли, биляна и Кети?
  • Еха! Колко много си приличат шефовете по света и у нас... ха-ха-ха, все едно слушах мойта шефка да плаче, че е бедна и не й стигат парите...
  • Да се чуди човек да се смее ли, да плаче ли...
    Добре познато и чудесно написано.
    Поздрави!!!
  • Браво Лордли, много точно си го описал, само дето на мен никак не ми е смешно, защото след банкета много често председателя /шефа, както сега му викаме/ бърза за самолета с новата секретарка да пробват как се почива под палми на южен плаж ,а служителите броят какво им е останало в джоба , и пресмятат какво ще турят по празниците на масата.Поздрави за страхотната сатира !
  • !!! Разсмя ме...Много ми хареса!
Предложения
: ??:??