23 янв. 2010 г., 20:36

Изповед на един студент 

  Проза » Рассказы
1269 0 18
2 мин за четене

 

Aми какво да ви разкажа за себе си? На 21 години човек няма кой знае каква богата биография. Имах щастливо детство - карах колело, ритах топка, играех на компютърни игри, лепях плакати на кечисти… И още куп неща, които обича  да прави едно енергично хлапе. След седми клас продължих да уча в елитната ни езикова гимназия. Естествено, избрах английския език. Сещам се за един любопитен епизод от онова време. Научих всички литературни теми - прескочих само „Ангелинка”. Леля непрекъснато ми повтаряше, че ще се падне този разказ, но  не исках и да чуя. Сутринта преди изпита ми тикнаха темата в ръцете и ща не ща я прочетох. Падна се… „Ангелинка”. И ако това не е късмет! На другата година леля ми посочила на колегата си три възможни теми и синът му научил само тях. Паднала се едната. Е, той е по-голям късметлия от мен! Разбрах и още нещо: никой не е пророк в собственото си семейство…

Гимназията беше голяма школа за мен – научи ме да уча. Случих и на много навити съученици, с които продължаваме да се срещаме по празниците. Реших да кандидатствам с история, защото ми е слабост, но представа си нямах какви дълги теми ще трябва да зубря. Записах право и  рейтингът ми изведнъж скочи. Правото е интересна, но сложна и специфична материя и като нищо можеш да потънеш в нея. Половината разстояние преплувах, но до заветния бряг има още много… Когато бях  първи курс, майка ми ме посъветва да спазвам прагматичния принцип при избираемите дисциплини. Избрах курса ”Дипломатическо и консулско право”, съблюдавайки принципа да ми е интересно. Продължавам да го следвам и до ден днешен...

Най-ми е кеф, когато съм с приятели. Не са много на брой, но са истински. Може да говорим с часове, без да си омръзнем. Често се майтапя – такъв ми е характерът. Обичам да се шегувам не само в компания. На упражнение по наказателно право трябваше да отгатнем какво средство на престъпление е бяло прахообразно вещество. Всички казаха, че е наркотик, но аз напълно сериозно предположих, че може да е пудра захар. Защо не, ако жертвата е диабетик? Групата падна от смях, а най-много се смя асистентката. Щур купонджия съм – който не умее да разпуска, не умее и да работи. Не си падам по дискотеките, а предпочитам кръчмите с народни цени.

Понякога обаче ме налягат тежки съмнения дали не се насадих с това право. Ако нямаш връзки или не членуваш в някоя партия – никакъв шанс за кариерно развитие. Живеем в  джунгла, в която правилата не се спазват. Неслучайно точно съдебната ни система е на  най-голям прицел. Направо ми се иска да избягам в една нормална и уредена държава, където оценяват  човека според качествата му. Но пък точно ние, младите, можем да променим нещичко в родината си, за да се наречем достойни европейци. Бъдещето ще покаже.

 

 

© Вилдан Сефер Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Успех на всички млади, в тях ми е надеждата!!! Благодаря за настроението, Феичке, макар че е преплетено с доза тъга...
  • Много ми допадна! Поздрави, Феичке!
  • Вилдан, колко си новичка
  • Супер е!
  • Вилдан, поща
  • ....значи е племенникът... Стискам му палци! Успех!
  • Весело. Спомням си случая, когато журналисти от вестник Марица бяха хукнали да търсят лаборатирията за производство на стратегическия щам "Бацилус булгарикум".
  • Най ми хареса майтапа с пудрата захар
    "Лека кавалерия", тънко и фалцово...
    Як купон!
    Щом се е сетил такова нещо - направо си е роден за тази професия.
    Не знам защо, ама се сетих за Поаро и Шерлок Холмс...
    Ще му стискам палци, няма страшно - нека да пусне леката кавалерия
  • Така е...и тук трябва да оправим нещата - стига само сме помагали на другите държави с нашите млади "мозъци"!
    Поздрави, Фейо!

  • Прототипът утре има тежък изпит! Стискайте му палци!
  • Благодаря ви! И аз вярвам в младите! Жули, синът ми не е прототипът!
  • О, знам кой те е предизвикал и мотивирал да напишеш този разказ- Джани, нали ? Доста точно си представила положението на младите хора в нашата страна ....за съжаление! Поздрав на сина ти, дано все пак успее ТУК!
  • Благодаря за отзивите! Много млади умни и кадърни хора са обезверени и демотивирани от нашата действителност! Затова и с единия крак са навън...
  • !!!Младите са пълни с гениални идеи, които остават в пространството, нереализирани, за съжаление!!!
  • Добре е написано. Харесах! А на младия герой - Успех!


  • Много добре написано!
Предложения
: ??:??