8 янв. 2009 г., 07:59

Жертва на изкуството 

  Проза » Рассказы
802 0 4
1 мин за четене

 

          Отново се събуди посред нощ. Сънят си отиваше толкова бързо от клепачите му.
           Стана, навлече нещо набързо и започна да рисува.

         
  Ръцете на малкото момче се движеха плавно по платното с такава лекота и гъвкавост на китката, сякаш вятър се криеха между дланта и четката. От време на време, творецът се спираше, отдръпваше се и втренчен в тъмното виждаше платното, това го караше да потреперва напрегнато.
            Привърши.
            Въздъхна облекчено и си легна в неоправеното легло. Забрави да се завие... Но този път сънят не се забави.
            На сутринта майка му влезе в стаята, целуна нежно сина си, зави го и видя употребеното вече платно. Помисли си: "Пак си сънувал звезди!" - усмихна се леко и взе бурканчето с цветна вода, за да я изхвърли. В този миг се загледа в напластеното до черно мастилено-синьо платно и се зачуди: "Дали е дълбока река или късче сърдито небе?" Усмихна се, погледна спящото дете и си каза: "Каква жертва на изкуството!" Излезе тихо от стаята, за да не го разбуди и започна да приготвя закуската.
  

© Боряна Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И на мен ми хареса...
    Поздрав!!!
  • Антоане, ако не беше ти, щях и това днес да изтрия...
    Откровено и аз не знаех смисъла, докато не го изживях.

    Благодаря ти!
  • Интересно.Да,жертвата понякога е по-ценна от самото изкуство!
  • почти да стане Бо... пак ще трябва да ми обясняваш ... нищо не схванах ...
    не ми хареса особено ... и коя майка ... дори Майката- Слънце ще каже на спящото си дете - "Каква жертва на изкуството!" ... и в това изречение се крие всичко ... ама аз нищо не разбрах ...
Предложения
: ??:??