28 янв. 2015 г., 22:52

Късметлия 

  Проза » Юмористическая
788 0 5
2 мин за четене

КЪСМЕТЛИЯ

 

 

  „Ей, късметлия съм си аз и толкоз. Да ми се яви насреща, не кой да е, ами оня дет’ зарад него си зарязах баскетболната кариера и станах вратар на „Гъше перо” – Голосмочево” – такива ми се въртяха в главата и сигур ми се чудите на акъла, щот’ не знайте кой съм.

Аз съм оня, дето всеки ден играе на мачове. Момент, да не стане объркване: отдавна не спортувам нищо, освен надпиване с бирена течност, но играя в тиражите за познаване на футболни резултати. Много ги познавам, но не винаги, щото и апартамента съм ипотекирал, и двете останали ми от тате нивички.

Както и да е, но най-сетне ми излезе късметът, да ми се яви насън моят кумир от детските, юношеските и годините на късният ми пубертет. В пет резултата бях сигурен, а ми се „клатеше” шестият и си дойде човекът, в сънят ми дойде и ми дума, ама като през тръба:

- Пиши победа за нашите кат’ гости, Пеш-о-о-о (туй съм аз), при 1:1 за първото полувреме и победа за края-я-я на мача-а-а-а!

Ококорих се, едвам да са съмне дочаках, пуснах фишът заветний и се залепих за телевизора, да го чакам мачът с една каса от любимата ми светлокафява течност.

Почна значи мачът и си вървеше отпървом, баш както моят пророк на сън ми думаше. Бутнаха ни ония един гол, изравнихме от пряк свободен, даде съдията 2 минути продължение на първото полувреме и бам-м-м, ритна техният вратар една дълга топка. Метна се уж моя човек, ама топка нали е, плъзна се и му се мушна под плонжа във вратата. Тъй ми се счупи междинната прогноза, ама си думам „може и да не съм го чул правилно насън, я”.

Някъде към средата на второто полувреме, пророчеството се сбъдна и поведохме в резултата. Вървеше си мача на победа и толкоз. Подскачах аз около вече празната каса, подхвърлях си радостно фишчето, когато двамата вратари повториха същият номер и мачът завърши наравно.

Не бързайте да ма отписвате, щот’ не знайте че съм от чарпанлия и врачанка отроче. Мятам се аз на таралясника и ей ма пред Националния стадион. Препречих му се пред джипа и скокнах с манивелата. Че кат го насметох: „Не ти ли стига, че в резултатите и тотото се месиш, в селекцията на националния се бъркаш, трансферите редиш, ами си тръгнал из сънищата на хората, фалшивите си прогнози да пробутваш” и посягам с манивелата да му натроша джама.

И нали съм си късметлия, баш тогаз се събудих.

 

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И на сън, и на яве съм съгрешавал, ама напоследък, май повече насън
  • Ади бе, всичко ли е позволено на сън...ма баш сигурен ли си или само ти се ще?
    Щот да не се чувствам грешна, бая грешна, та чак съвсем късметлийка ша изляза
  • На сън всичко е позволено, Дани

    Друго си е късмет на яве, а то насън.....Не е същото, Валя
  • За малко и отиде джипа, викаш
    Затуй парите на сигурно при жената. А ти сънувай мачове, принцеси или каквото там си поръчаш
  • Хубаво е да е късметлия човек, защото иначеее
Предложения
: ??:??