30 июн. 2009 г., 00:48

Май 

  Проза
646 0 9
1 мин за четене

                            Ч Р Д, Ели!

 

   Когато Май, когато вълшебникът Май щедро раздава благодат по земята, всяко живо същество разтваря прозорците на сърцето си и душата му полита на воля. Божествена музика се посипва навсякъде и всичко се възражда към нов живот. Набъбва утробата  на земята от безбройни плодни семена, натежава от жизнени сокове  и неуморно ражда красота. Въздухът е гъст и наситен от ароматните плодове, а нежният воал на пролетното ухание загръща неспокойния свят.

   Май е превъзходен художник.

   Багрите на неговите бои крият неразгаданата тайна на живота. Неуловими цветове божествено се съчетават и излъчват  неземна красота, която се отразява в океана на очите ти. Аз потъвам в девствената сянка на вековни и диви гори, тичам на воля и бера сочни плодове. Тогава забравям  за моята несрета, за световната и вселенските несрети и не искам да повярвам, че всичко е преходно, защото изкуството на Май е вечно.

   Май е гениален скулптор.

   Неговите фигури са изваяни в приказни форми, чиито очертания са ефирни и толкова нежни, че лъчите на слънцето проникват през тях и се пречупват в най-фините цветове на дъгата. Ти си рожба на Май, най-талантливото му творение. Аз ходя като замаян, погълнат от тези лъчи и неизлечимо облъчен.

   Май е велик композитор.

   Той е изтръгнал най-сочните звукове от недрата на земята и безкрайността на небето и ги е сплел в най-светлата мелодия. Ти си душата на Май. Последното му и най-свидно дете. Най-нежната му любов.

   И когато Май те е видял на тоя свят, те е благословил и е издъхнал.

 

31 май

© Ангел Веселинов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Поетична проза! Поздравления!
  • Радвам се, че си усетила, че си почувствала емоцията. Трогнат съм от думите ти и много ти благодаря, мила Нели!
  • не съм чела наскоро по- красиви описания на природни картини от твоите.. В тях има не само природна красота.. има ухание, цветове, музика, чувства,...еротика..
    Майстор си, Пурко!

    A99 (Росица )
    Роси
    когато в Добруджа пролетта е гореща
    черешите и ягодите са узрели в края на май
    (около 24-ти)...
  • На мен, Пурко, ми се харесаха точно тези противоречия, за които говори Роси. Аз виждам нещата точно така - само в художествения текст се случва нереалното. Комплименти! Това е творба, към която ще се връщам отново и отново.
  • Пък аз си мисля, че всичко може, ако си млад и влюбен до уши.
  • Поетично олицетворение !Харесва ми!
  • Човек е толкова млад, колкото млада е душата му! Щом душата има силата да се наслади на Май и да го види в цалата му стихия, то тогава много време има още...
  • Но аз вече няма да бъда толкова млад и толкова влюбен...
    Поздрави, Марти! - чичо Пурко
  • ...Земята ще бъде рай...Ще Бъде!
Предложения
: ??:??