6 мар. 2024 г., 13:13

Малко математика за мислене 

  Проза » Другие
961 2 8
5 мин за четене

Разговарям с познат. Интелигентен човек. Макар напоследък… Абе, искал демокрация у нас и най-напред гласувал за ГЕРБ, а последния път за умнокрасивитета от ДБ

Естествено, разочаровал се от избраниците си. Защото, все пак, е интелигентен. И даже умее да мисли. Че дори – представяте ли си?! – признава грешките си не само пред себе си.

Но и този път се наложи да мисли. Защото стана дума за Втората световна и ми каза: „Мразя фашизма и нацизма, съгласен съм, че паметникът на съветската армия не биваше да се пипа, обаче – слабички излязоха руснаците…“

Таман да му напомня – СССР не се състоеше само от руснаци, сетих се за друго.

Слабички? Победителите?

„Да, те… 27 милиона са загубили срещу 5,3 милиона германци… Петима срещу един… Ддобавка. Числото за немските загуби избрах нарочно – снизените. Иначе – историците /германските!/ дават между 5ю,3 милиона и 7,8 милиона. Защо – уточнявам натам.

Обаче, има две лоши неща за тезата му. Първо, че имам диплома за историк от истинския СУ, второ – темата за войната е сред интересуващите ме /заедно с Древния свят, Великобритания, Стогодишната война, Наполеоновите походи, Ренесанса/.

И нещичко поназнайвам…

Например, да изчидлявам.

В случая използвам само уикито, гарнирано с някои книги на немски /не от ГДР!/ историци.

Няма да ви засипвам с изчисления, само ще спомена някои факти. Например, за изчезването на милиони германци. Според немските документи – а немците са строго скрупульозни в данните, донякъде – в армията са мобилизирани 21 милиона мъже. И загубите са точно документирани. Но с дребен шрифт отдолу отбелязват, че това са загуби ,БЕЗ фолксщурма, Хитлерюгенд, Todt, полиция, ДРУГИ военни части…

Фолксщурмът е военно сборище от ранени, пенсионери и всякакви цивилни, хвърлени срещу съветската армия в последните дни на войната. Хитлерюгендът е сбор от малолетни възпитаници на режима, също пратени на смърт. Представяйте си какви са загубите им, но…

Не се броят?!

Значи – петгодишен син на партизанин, убит от немците или колаборационистите заради бащата – пишем го военна загуба и повтаряме колко са лощи съветските ръководители? А излъганите и принудени да мрат германски старци и деца – не?

Друго. Броим загубите на немците само от армията и на фронта. Съветските – всичко! Включително убитите в концлагерите военнопленници.

Отклонение. Убивали ги, защото Сталин не е подписал Женевската конвенция?

Първо, войната има писани и неписани правила. Войната при конфликта Рим – Картаген е едно, през ХХ век друго. Не само технически, но и морално.

Женевската конвенция НЕ СЪДЪРЖА и намек, че пленници от държави неподписали я са извън морала и закона!!!

Тя задължава подписалите я да се отнасят нормално /ако не звучи зловещо това във война/ към слабите, болните, ранените…

Тоест, подписалите я са длъжни да уважават човешкото в пленените.

Обаче… Говорим за НАЦИСТИ! Чиято идеология се държи на мита за свръхчовека-ариец и унтерменшите – останалите.

Та – кой е виновен за убитите в лагерите? Немските ръководители, охранителите от СС, поляци, украинци, литовци, латиши, естонци… Всички тия, дето днес ги обявяват за герои. Защото са убивали в името на античовешката идеология…

Да напомням ли Освиенцим, Майданек, Саласпилс, Хатин? Където охраната е била от ренегати, а в Хатинхората са горени живи от бандеровците. Или избиваните евреи – от съгражданите си поляци, украинци, прибалти.

Или Волинското клане – близо 200 000 убити /числото е неуточнено по ясни причини/ поляци от бандеровските банди…

А защо пропускат убийствата при въстанията във варшавското гето и при въстанието, проведени от източни наемници, сред които така се развихрила бригадата на Камински, че самите германци го разстрелват…

Така че – ако ще смятаме – да смятаме на една база.

И така – военнопленниците…

През първата година в плен попадат 3,5 милиона съветски войници, от които оцеляват 1 милион.

Немците отвличат насила млади хора от окупираните територии. Над 2 милиона. От тях умират над 200 000 съвременни роби.

По време на войната и след нея пленените немски войници са използвани за премахване на опустошенията от Вермахта. Не всички се завръщат. Някои са съдени за военни престъпления, но общо взето от 10 пленници в Германия се прибират 9. От другата страна статистиката е зловеща – оцелели са шест от десет…

Европейската цивилизация в действие…

И стигаме до реалните ВОЕННИ загуби на СССР. От 7,5 милиона до 8,7 милиона според различните статистики.

Да, има разлика. Но тук влизат и избитите в концлагерите военнопленници.

Отделно – не се учудвайте! – някои историци включват и загубите на власовците, различните национални образувания /кримски татари, азери, кавказки части и тем подобни/. Логиката е „желязна“ – не са немци по произхо

Така не се броят и унгарци, италианци, румънци, испанци, финландци, французи…

Да, да… Последните защитници на Райхстага са есесовци и французи от легиона „Шарлеман“ /Карл Нелики/…

Но и те не влизат в черната статистика на германската арчия…

Така че…

С две думи – разбираме защо 9 май за европейците не е ДЕН НА ПОБЕДАТА,а ден на Четвъртия райх…

Който пак е тръгнал на изток и разчита на дебили като местните политици, куцописните Юрайчовци и цялата некадърна пасмина, не учееща да живее с честен труд.

Приятелско предупреждение – големите равнини на изток няма да откажат територия за гробове, а и наторяване им е необходимо…

А именно Юрайчовците са необходими като пушечно месо. Колкото и да се изживяват като политически дрънкала и тоалетна хартия…

Обаче…. Историята учи, че никой не се учи от историята. Но тя жестоко наказва неучещите…   

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??