Минавам по навик покрай кварталния супер, може да се пуснали нещо промоционално.
Нежна гърдеста госпожа срещу ми с мартенички в ръка
- Господине, честита баба Марта - изрече тя с усмивка - Чакайте да ви закача мартеница за здраве, успехи и любов. Да сте чист по душа като белия цвят, и здрав и жизнен като червения. Дайте да ви завържа и на ръката...А това е бонус от мене.
Смееше се тя и докато се усетя ме нацелува шумно по бузите.
- И като видите щъркел, закачете ги на някое дръвче и си пожелайте нещо - завърши тя
Стана ми леко и приятно на душата, все едно съм пил РедБул, нали дава крила, и полетях по тротоара към нашето кафене на сутрЕшно кафе и раздумки.
По пътя срещнах Гочо Умното.
- Бай Пешо виж - и показа червено-бялата мартеница на ревера и завързаната гривничка на китката на ръката си - Тя моята жена няма да се сети, ама добре са чуждите жени...
И като децата показах и аз моите мартенички
- Даже госпожата ме нацелува - похвалих се
Не бяхме закъсняли. Другите апапи тъкмо придърпваха столове около масата и насядаха.
Митьо Горския нещо се суетеше изправен, придърпва ревера на якето си, навива малко ръкав.
Я, неговата мартеница в бяло и синьо, потърках сънливо очи, да бе в бяло и синьо.
- Ей, Горски, ти да не си объркал цветовете бе, къде в гората си видял син цвят бе -ехидно попитах
Той поглади нежно мартеницата на ривера си, издърпа под навития ръкав бяло-синята гривничка
- Жената така каза. Решили го тяхната група преди няколко дни, да се слага бяло-синя мартеничка.
А вие какво, с червено-бяла мартеница, пак пропаганда на червения цвят ли - изрече той злобно
- Ами Горски, кой от каквото видял облаги бе. '' Нас червеното знаме роди ни...''- припя Ванчо Драката и се огледа победоносно за ефекта.
- Ето вижте пък с какви мартеници ни закичиха от сабаале - важно рече Петко Мустака
И двамата с Тоньо Пощата се потупаха по реверите и оголиха китки, мартенички в жълто и синьо.
Спогледахме се с Гочо. Само ние ли сме традиционалисти.
Придърпахме смутено ръкави на якетата, подвихме реверите им.
А Насо Шишарката се огледа гузно, ту нас, ту ревера, ту китката си.
- Ако съм обърнал внимание мойта к'во ми е закачила...Айде бе, честита баба Марта и който
може да чака щъркела да му донесе нещо - опита се да разведри обстановката той
А какви ли ще бъдат щъркелите тази година, какви ли бебета ще донесат.
Само целувките на Госпожата пареха по бузите ми.
Честита баба Марта.
© Petar stoyanov Все права защищены
Честито 3ти Март и весели празници