4 апр. 2023 г., 09:17

Обучение на стадото 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
301 3 11

Срещам бивша ученичка. С дъщеря – сегашна ученичка. Момичето е откровено: „Класът ни е от такива тъпанари… Толкова са зле, че аз съм най-умната…“

Разказва: правили контролно. Преподавателят раздал подпечатани листове, съобщил темата и обявил: „Имам малко работа, връщам се след 15 минути“.

Като излязъл – всички извадили учебници, отворили телефоните и започнал честен труд…

Само момичето на инат си рекло, че пише, каквото знае. Щото в живота подсказване няма…

На другия ден върнал контролните. Всички с шестици, включително и тя.

А на нея й казал: „Работата ти беше за 5, ама нали сама си писала, оставих шестица. Защо не преписва и ти като другите?“…

Как ли ще постъпи момичето следващия

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Надя!
  • Преписвала съм заради бас с учителката по физика.
    — "Ще ти пиша 6, ама кажи как го направи? На първия чин, само с лист и химикал."
    Не ѝ казах. Листчето с формулите го настъпих. А сега на билборд да ги сложа, неонови, пак големи трябва да са...
  • Благодаря, Катя!
  • Предполагам, че един ден преписвачите ще са в парламента, а момичето ще е обикновен гласоподавател.
  • Благодаря, Елке, Дочке!
  • Преди няколко години се разхождаме с приятелка, чийто син на другия ден имаше поправка по математика.Срещаме класната му и тя загрижено започна:
    - Госпожо, вашият син не се яви днес на подготовка за изпита.Раздавахме им решените задачи, които ще се паднат утре...
  • Хубава тема за размисъл!
  • Благодаря, Пепи!
  • Аз пък написах цяла тема с копирани пасажи от "Очерци на българските писатели" и някои други предговори, понеже не ми се пишеше. А и бях в 10 клас, беше ме ударила киноманията и следобед ходих на два филма. Изпитвана наскоро, на кой му пука.
    Но, законът на Мърфи си знае работата. На другия ден в час учителката точно мен вдигна да чета на глас темата си. Червена, зелена, преизпотена, като знаех какво съм надробила.
    и като започна "От тук до там е от П.Динеков, и там, а там от... Можех да ти пиша двойка, но си ги скалъпила перфектно, за това ти пиша 5!" Умрях... За пръв и последен път преписвах по БЕЛ
  • Благодаря, Каролина!
    Благодаря за интересното мнение, доказващо, че правилно съм пуснал тая история.
    Оставям настрани правописа /между "редактирал" и "преди" има запетая, ако не знаеш.
    Пунктоационни грешки, учеха ни в Софийския университет, няма. Те са въпрос на стил.
    След 40 години преподаване на български език и журналистика, все още виждам хора, затварящи си очите, възмущаващи се от истината, искащи да се живурка без решаване на проблемите.
    Обучили са ви!
  • Да го беше редактирал преди да качиш! Не говоря за правописни и пунктуационни грешки , далеч съм от мисълта! Това е тривиално , случва се всеки ден по училищата !
Предложения
: ??:??