1 апр. 2021 г., 12:20

Писмо до Дядо Коледа 

  Проза » Юмористическая, Письма
506 0 15
5 мин за четене

(намерено случайно)

 

Скъпи Дядо Коледа,

 

Казвам се Иванчо и съм от вход „А“ и от „Локо“. В предишното писмо те молях за някой пударак, сега та моля не ми донасяй ништо. Ще ти бъде трудно. Вече нямаме кумин, щото ни преместиха у пънелен блок номер 23, в квартал „на майната си“, както казва тати, това значи много дълече. Страх мъ е да не ти са уморят елените.

 

Пиша ти това писмо, щото винаги когат` питам мама и тати нещо, те ми връщат: „Що не питаш Дядо Коледа?“ пък и искам, ама ного искам да помогнеш на моите блиски.

 

1. Дядо Коледа, кой е тоя торбалан? Ако го видиш, кажи му да не идва вече у нас и да плаши мама. Зарад него ме тъпчат с овесена каша, а в очилище ми викат „Ваню овеса“.

 

2. Защо не носиш на кака ти подаръците, а все пращаш некакъв Пешо. Той разправя, че бил най-голямото ти жуже. Ама аз знам, знам, че лъже. Твоите жужета, не носят кожени якета, не псуват въобще и не носят синджири и халки по носовете. Това го имат само елените ти.

 

3. Преди една седмица батко ми и неговото гаже кака Мима поднесоха на мама и тати някакъв специален пударък. Не го видях точно, само чух кака Мима да казва: „Баременна съм!“ Уж мама ги похвали: „Страхотен пударък за Коледа!“ и се расплака дори … А тати така би бати, че той още е в „Пирогов“ И сега се чудя да им поднасям ли моя пударък (ти го знаеш) или не. Ного ме е страх.

 

4. Дядо Коледа донеси на баба 13 пенсия да ми купи шоколад. Горката мъчно ми е за нея. Дядо иска да я бие, щото похаби неговата пенсия по врачки и гадачки да разберяла дали ще и дадат скоро нейната. Абе да те питам що й викат 13-та, а в очилище ни учат, че след числото 10 следват 11 и 12 и чак тогава 13? Чудни хора.

 

5. Донеси и на тати шоколад от оня „Ваагра“. Пък може и на мен. Сигорно е много вкусен, щом тати го яде скришом от мене и мама и почва да се облизва, облизва. Да ама аз знам къде го даржи, скръндза такъв и днес като остана самичак ще го опитам.

 

6. Чакай скоро гости – сигорно е. Знам го от мама. Тя разправяше на тати, че ще прати дядо при тебе да се оклиматизира, само веднъж да подпишел някакво „Вещание“. Така хем нямало да ни пъшка и охка, хем можело да го вземеш на работа да искара някой лев. Ама аз го обичам и те моля не го карай да тича като елен. Веднъж опита и така падна, че едвам го събрахме.

 

7. Дядо Коледа, ти си толкова голям и силен, а видях по телевизията, че пиеш само Кока-Кола. Защо тогава мама все ме лъже, че ще стана като тебе като си испивам млякото и не ми дава да пия Кока-Кола? Тя не ме ли обича вече?

 

8. Няма ли да ти е по-лесно да се включиш към Интернет, вместо всяка година да обикаляш из къщите и да питаш майките дали са били послушни децата им? Знам, знам, видях те оня ден у нас. По-хубав си без брада. Ама си голяма терца, хем ти е топло и се сабличаш голичък, хем ти е студено и караш мама да те гушка и топли. Ама те чичо Дойчо и чичо Серджо, приателите на тате де, са същите терци като дойдат у нас. Да може тати да ги види, ше падне от смях.

 

9. И накрая да тъ питам кое ти е истинското име Дядо Коледа или Дядо Мраз? Кажи ми да знам как да ти викам, щото и ас мразя да ми викат „Ваню овеса“.

 

П.П. Не знам що го пиша, ама от писмата на кака знам, че така се пише.

 

Ного те обичам,

Твой Иван.

 

© Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И нищо не убягва от зоркия поглед на децата...
  • Кой клас е тоя разбойник, че пише толкова "прилежно и вярно"? Сигурно е от овеса!
    Иначе малкия е схватлив, та дрънка
    Готино е.
  • Кашата от порч е полезна, а името си го е написал правилно.. и прякора "Страх мъ е да не ти са уморят елените."- хареса ми неговата загриженост!
  • 🙂 разсмя ме с глас! Тежка съдбата има " Ваню овеса " ! Поздрав!
  • Браво!
  • Привет Блу, радвам се, че те е развеселил Ваню ... Детето си е дете,иска си своето ... Благодаря!
  • Страхотно писмо! Още от "жужето Пешо" почнах да се смея на глас. Правописът си е според новите правила. Все пак детето се е постарало да пише на кирилица, не на шльокавица. Разказчето е смешно, но пък се замислих - детето е добро - поиска подаръци за близките си. За себе си поиска внимание /нещо, което близките не му дават и отговори на въпроси, за които също нямат време/ Съжалявам, минах на сериозна вълна и май ще разваля настроението, което създава разказчето/
  • Благодаря Ви Костадин и Дон Бъч, абе то правописа, гледам ... горе - долу иде нанекъде, не толко зле, има къде - къде пооооо ...
  • Ти хубаво си му намерил писмото, ама ако спипаш и самия малък разбойник, кажи му да понаблегне повечко над правописа вместо да нагъва овес. Инак си е свежарско
  • Как да несъществува ве,нали го гледаме как пие Кока кола.Хареса ми таз терца Ваню Овеса.Поздрав.
  • Ми аз му пиша редовно, даже чат-пат си чатиме ...
  • Е, Fuskov, недей така че ще почна пак да му пиша писма!!
  • Това е един от най-готините персонажи, на всичко отгоре, още не е доказано, че не съществува ... Благодаря Ви Зиг и Скитница ...
  • Ехааа, това ми хареса! И ме накара да се замисля, че аз никога не съм писала на Дядо Коледа... или който и да е той...
  • Първо, много ме кефи как пускаш писание за дядо Коледа през април! Дано само няма сняг 😂 а иначе, много ме засмя, готино написано, и тез правописни грешки ме спукаха от смях. 😉 Иначе тънкия хумор от реалността много добре поднесен. Браво, приятел!

    Ще споделя една глупост. Като бях малък бях написал писмо на дядо Коледа гласящо “Моля те кажи ми че си истински!!” а следващата година му бях писал “Ти си бил лъжа, сърдя се” нещо такова хаха интересното е що съм му писал щом вече съм знаел истината... (майка ми ги пази тез писма хахаха)
Предложения
: ??:??