Весели празници
За некой може и да са весели, но за мен... мъка с тоя моя. Прибирам се от работа изморена, а моя направил салатка, нарязал на тънко мезенца и ме посреща на вратата.
- Хайде бе, мило, защо толкова закъсня?! Сервирал съм всичко, хайде да празнуваме!
Кой за какво си мисли, аз съм скапана от работа, той... Мъже, какво да ги правиш.
- Еми, хайде, щом те влече! Сипи по едно да уважим празника и да си лягаме, че съм трупясала.
- Е, стига де, днес е денят на влюбените.
- Ти па да не си влюбен? Нова колежка ли имате?
- Във тебе бе, мило.
- Ти нещо... а?! Почна да даваш отклонения май. Какъв е тоя ден на как беха тия. Това е католически празник, ти от кога стана католик бе, муци? Дай, сипи по едно да си уважим нашия празник, да се чукнем поне с чашки и това е.
- Ей, никаква романтика при тебе.
- Бе ти чуваш ли, че съм изморена.
- Само ти работиш, само ти си изморена, егати... Аз си мислех, че ще пийнем и после... Да уважим, дето се казва, и двата празника. Нали казват: Пияна жена - весел креват.
Е, сега че му покажем аз весел креват.
- Добре, бейби, сипвай! Минах през банята, после през спалнята и му се явявам по боди и жартиери. Тоя ме гледа като че ли съм призрак. Аз ли не съм гледала такива филми, сега ще те видя ти гледал ли си, гълъбче. - Сипвай и наздраве, до дъно. Моя се усмихва под мустак. Много развинтена фантазия има, да му се не надяваш. Ще го замая аз. Айде още по едно на крак. Вече го виждам, че е готов за спектакъла... Качвам се на дивана и като започнах да скачам, мале! Кълбо напред, кълбо назад. Свалям единия чорап и го мятам на полилея. И смех, ви казвам. Айде после и другото чорапче, веселба от всякъде. Паднах, докато си разкопчавах бодито, но карай да е весело, шоу да става. - Какво гледаш, бе, ела да се повеселим. Моя си допи питието и излезе. Даже май напсува. Немах сили да се разправям, толкова бях изморена, че се опънах като жартиер на диванчето. Айде де, той като се прибере изморен и аз му се умилквам, вика: „Не ме закачай, че съм гроги! Ти само за това мислиш” Айде да види хубаво ли е. Отиде да си легне. Гадина такава. Дали да не отида при него и да поскачам малко и на спалнята, празник е все пак?!
© Светлана Лажова Все права защищены