31 мар. 2014 г., 01:17

Предизвикан въпрос 

  Проза » Рассказы
541 0 7
1 мин за четене

ПРЕДИЗВИКАН ВЪПРОС

 

            След дългата и студена зима, показа се срамежливото мартенско слънце, спря се да си отдъхне Севернякът и се напълни кварталната градинка, с дългокраки майки, дълбокопазвести баби и много, ама много дечурлига от най-различен калибър. Пенсионерското мъжко присъствие и видните квартални хайлази се измъкнаха от кафенето и заеха позициите на „телевизора”, т.е. на онази площадка, от  която се видеше цялата градинка, даже и оттатък нея.

 Между зрителите на „телевизора” се беше подредил и бай Симо Политиката, ама нещо се нервеше. Нервеше се, щото хем с едното око наблюдаваше зоната, хем с другото следеше малкия Симчо, който се опитваше да изкачи пързалката откъм хлъзгавата й част. Най-накрая не издържа, пъргаво притича, грабна го и го насади на коленете си, насред кварталните зевзеци.

  Симеон-младши, отпърво протестира с комбинация от рев, ритане и опити да захапи ръката на дядо си, но като заприказва Митьо Семето, зяпна го в устата и тъй си остана:

 - Тая скенджестата, дето сега е кат Баба Яга, помните ли я? Уф, кукундели изкукали! Камито бе, от новата махала. Тя  Камелия се казваше, ама ние Карамелчето й викахме, щото м-м-м, беше сладка като карамел и по едно време ни беше омагьосала всичките. Краката й започваха от сливиците. А очите й...., като те погледнеше и замръзваш, гък не можеш да кажеш, а сърцето ти тупа-тупа, ще изхвръкне. Огън беше! Ехе, чак след войниклъка се престраших да й бръкна в пазвата и ръката щеше да ми изгори! Трима мъже смени – всичките измряха. Ама, сега да рече, ако ще да изгоря в ръцете й, давам са. Още ме държи магията й.

  На туй място го прекъсна гласчето на малкия Симчо:

    - Дядо бе, тази баба, като е магьосница, подпира с краката си сливиците, замразява хората и ги гори с огън,  може ли да лети на метла?

 

 

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Весел месец на хумора, Силви и Виктор.
  • Ех, добре, че са дядовците да възпитат у тиквичките респект към хубавото!Много свежо!
  • Ех, разбивачки, ех сърца... Тъй-тъй, Катя
  • Това си е направо риторичен въпрос. Естествено, че лети на метла, а между другото я използва да помита разбитите мъжки сърца.
  • Дани, това откровение на Симето ли да го предам, или е за моя консумация?
  • - Всички летим, мойто момче! Ей там сме паркирали метлите! Айде, бегай да си игреш при момиченцата, че да ги измета тези тука, дет лешкунят на стари лаври
Предложения
: ??:??