7 авг. 2019 г., 03:44  

Пришълец 

  Проза » Фантастика и фэнтези, Юмористическая
2190 4 57
3 мин за четене
Ракетата - прехващач плавно зави над летящия обект. Една механична роботизирана ръка се разгъна в пространството и го задържа. Изтегли го и после заедно се придвижиха към повърхността на планетата.
Съществото, което летеше в обекта беше в криогенна камера. След размразяването му и поставяне в необходимата за този тип организми жизнена среда, съществото вдиша кислород, изкашля се и отвори очи. Мигновено сканиращите устройства регистрираха слаба или почти никаква мисловна дейност и само рефлекси. За активиране на мозъчните центрове, бе приложена свръх нова технология, при която мозъкът получаваше развитие, което при нормални условия може да отнеме време, равняващи се на милиони пъти пълно завъртане на планетата, от която идваше съществото, около оста си. След тази сложна процедура, субекта доби мисловна дейност, спомени и емоции.
Огледа се и разбра, че се намира на свръх развита планета под грижите на свръх разумни същества.
- Помните ли, колко време летите ? – изпрати импулс към мозъка му централния компютър.
- Не. – помисли си съществото и електронния пост-процесор преведе мисълта му.
Последваха поредица въпроси и визуализирани спомени при които се виждаха ужасите, на които този космически пришълец е бил подложен при небивало изтребление на вида му. Свръх разумните изстреляха лъч, към планетата, за да регистрират някакви исторически факти и източници на информация. Научиха името ѝ - Земя. Видяха противопоставяне на видовете, като единият вид тотално доминираше над всички останали. Видяха батални сцени, робство, масово изтребление на милиони невинни същества. Пришелецът казваше истината.
След анализ и консултации на великите умове, бе взето решение за корекция на миналото в тази част на галактиката. Чрез деформация на пространството решиха да върнат назад времето на планетата Земя до установена точка на развитие на видовете. Решиха също доминиращия вид да бъде заменен.
Крайното решение трябваше да бъде на пришелеца. Той категорично осъди действията на земния тоталитарен космическия вид налагащ терор, унижение и унищожение на останалите създания и се съгласи да бъде извършена евтаназията му. Помоли вида да бъде заличен по най-хуманен космически начин.
- За да приведете решението на висшия разум в действие, трябва да поставите ръце на двата превключвателите и с нос да натиснете бутона. При натискане пристъпваме към евтаназията само на доминиращият вид от вашата планетата. Готов ли сте ?
- Готов съм! - отвърна пришълецът.
Постави копитцата на бутоните. Натисна централния ключ със зурлата си и изгрухтя:
- Свинска чума. Ето ви една свинска чума на вас, копелета гадни !
След изпълнението на протокола, за нов доминиращ вид бе избран вида на пришълеца намерен в летящия обект. Историята на планетата Земя бе проектирано да бъде върната назад във времето. За име на проекта бе избран странния надпис върху криогенната капсула -
Международен космически експеримент
Тестване :
въздействие на космическите лъчи при лечение на свинската чума.
Образец :
Прасе-България-2019
 

 

© Марко Все права защищены

Произведение участвует в конкурсе:

Пътуване във времето (Разказ на фантастична тема) »

2 место

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Браво!!!
  • Благодаря за подкрепата, Румяна !
  • Честито, Марко! Продължавай да пишеш...наградата се крие на друго място...в сърцата!
  • Благодаря, Мария ! Само да сме живи и здрави, всички върхове са наши .
    Благодаря, Ина ! Разказа на Пепи събра много повече сърчица и мисля, че прасето заслужено е на второ място. Трябваше да наблегна на хумора. Малко преекспонирах и повдигнах излишно глобални въпроси. Избягах от темата, която си бях набелязал. Също прекалено я оптимизирах.Трябваше още малко да " гъделичкам" , читателите, преди да разберат , че съществото е прасе. Да сме живи и здрави, ще се поправим. Благодаря за подкрепата !
    Грег, прасето е твое ! Изяждаш го и спасяваш човечеството .
    Поколенията ще ти са благодарни.
    Направи го на кюфтета ( чикагски ). Наздраве !
  • За мен и ти си на първо място Марко, така че честито! И все така хубаво да пишеш
  • Честита награда, Марко! Не една крачка си от върха. Направи я уверено и
    със самочувствие! Вярвам в теб!
  • Честито Марко и да почерпиш с едно прасе. А забравих. Наздраве!🙂🙂🙂
  • Благодаря, Каролина ! При нас е утро.
    Приятна вечер на теб !
  • Честито, Марко Хубава вечер!
  • Много благодаря, Георги ! Високо ценя твоето обективно мнение.
    Надявам се следващата творба - Талисманът ( Уонго Бонго ) да се представи по-добре.
  • Поздрав и от мен, Марко.
    Когато се касае за конкурс, критериите ми са много високи! А в случая твоята фантастика си остана единствената творба тук, за която дадох глас.
    Пожелавам от сърце на следващия конкурс да си с една позиция по-нагоре.
  • Благодаря, Пухче ! Желая успех и на теб !
  • Благодаря, Пепи !
    Твоето произведение заслужено спечели първо място !
    Първото място пият, второто ядат прасе !
    Благодаря, Василе ! Ще изядем прасето и ще решим проблема на бъдещето .
    Благодаря за поздрава, Светулче !
  • Ха така! Хак ни е!
  • Да го ядеш със затворени очи 😅!

    Разсмяхте ме, честито на теб,
    и хубав ден от мен!
  • Поздравления и за теб, Марко!🌻
  • Интересно, кой е най-хуманния( човеколюбив) начин,
    по който може да бъде изядено едно прасе ?
  • Благодаря, Дочка ! Хуманен е синоним на човеколюбив.
  • "Помоли вида да бъде заличен по най-хуманен космически начин."

    Прасе, прасе, ама и то душа носи... Благодаря за удоволствието! Успех!
  • Благодаря, Руми !
  • На мен също много ми допадна идеята и гласувах с удоволствие!
    Харесвам начинът по който се изразяваш, Марко, различен си и имаш отличителен стил!
  • Много благодаря, Грег !
  • Страхотен разказ с оригинална идея. Поздравления Марко!
  • Хей, приятели, благодаря, че посетихте моята страница. По отношение на спора ... истината никога не е сама. Всеки има своето мнение и своята истина, зависеща от гледната точка. Така, че... всички сте прави.
    В разказа ми е загатнато " пътуване във времето". При поставяне на условието не е уточнено кой ще пътува и как ще пътува.Щом нещо не е уточнено, значи всичко е разрешено.
    Опитах един нестандартен вариант, като мислех, че ще бъде по-интересно.Но това не е толкова важно.В същност радвам се, че сте усетили основната идея на разказа ми.
    Също така се опитах се по хумористичен начин да дам възможност на прасетата да си отмъстят за " свинската чума " в България, но ...пак се получи смях през сълзи.
  • Чии "истини" болят? Твоите?! 😀
    Не ми отговаряй. Много те моля. Сакън!
  • И моето е мнение и държа на него.
    Когато виждам, че греша, винаги съм се извинявал, но тук не виждам повод да го правя.
    Истините болят!
    Единствено на автора ще се извиня, че май съм причина тук за пореден спор, а това въобще не го желая, и не се усетих, че може да се получи. Иначе щях да си премълча.
  • „Разказът е прекрасен, но на мен лично ми се иска да прочета повече разкази със съвсем буквално пътуване във времето“. Това е моето мнение и никого не атакува. Моля да не атакувате и мен. Именно защото участвам, считам за необходимо да споделя мнение за другите творби. Аз най-вероятно няма да спечеля и не за това съм тук. Всеки е свободен да гласува за когото иска. Аз лично бих изчакала да видя всички творби, за да гласувам. Има още много време. Мнението ми е предизвикателство към всички, които тепърва ще пишат. Нищо чудно да гласувам и за този разказ. Много е хубав. Просто изказах мнение.
  • И аз ще се извиня на Марко за включването, с обръщение към Георги Каменов. Изразяването на мнение, различно от твоето, в коментарното поле не винаги е равно на атака. Поставяш етикети на чуждите изказвания, забелязвам вече няколко дни. Иначе си особено вещ в не/справедливостите и понятията грозно/красиво.
    Марко, смятам да прочера разказа ти по-късно, извинявай!
  • Йоана, ако теб те подмладят, ще е тук и сега, в реално време. Това е козметична операция, а не пътуване във времето.
    Значи, чета научна фантастика от над 30 г.
    Откакто излезе конкурса съм се сетил за над 50 творби по темата написани от чуждестранни и наши автори, като почнем от класиката в жанра, чак до Стивън Кинг. И твоето виждане тук е много стеснено - творбата отговаря на 100% по зададената тема!
    И защо я атакуваш?
    Тъй като се отказах от участие в този конкурс при готова творба, сега мога смело да говоря, защото няма да изглежда, като атака срещу "конкуренцията"!
    Горчив вкус в устата ми остава факта, че вече един куп конкурсни творби, виждам, биват атакувани... Явно умишлено, за да се повлияе на електората май... И то, не случайно явно, сред тях попадат и едни от най-силните в дадено предизвикателство...
    Тези прийоми ми се виждат по-удачни в политиката, или спорта, но някак си, не изглеждат добре на подобно място...
    Извинявай, Марко, за това включване.
  • Ако мен ме подмладят, пътувала ли съм във времето? Човек, цвете, Земята, каквото и да е - подмладяването не е пътуване във времето, макар и да е нещо много близко. Когато те подмладяват, ти не пътуваш никъде - стоиш все в същото време, просто се променяш. Това е фантастика, да, но не и пътуване във времето. Разказът е прекрасен, но на мен лично ми се иска да прочета повече разкази със съвсем буквално пътуване във времето, затова си позволих да споделя такова мнение. Тук много автори могат да пишат много хубаво. А щом дори аз се осмелих, всеки може - поздрави на всички и успех
  • Вече прочетох достатъчно творби по темата на конкурса, но нито една не ми хареса дори наполовина, колкото тази (с изключение на един разказ, който Несправедливо според мен беше изваден от конкурса).
    Затова реших и тук да дам своя глас, като ще се и аргументирам защо!
    Абсолютно оригинална идея - съчетание на хумор, но в същото време и една болка и напомняне на това, как убиваме единствената си майка! Това е майсторство за мен!
    А да върнеш цяла планета в миналото, ако това не отговаря на темата, значи аз разбирам толкова от фантастика, колкото една тиква от политика и човещина...
    Поздравявам те!
  • Забавен текст, и безжалостно разкриващ склонността на човешката природа да убива, да унищожава. Кой тук пътува във времето? Земята ли? Тя всъщност само се подмладява, макар и с доста години. Освен ако прасето не го заселят там, след като го излекуват, за да изживее спокойно дните си. Тогава на практика ще е пътувало във времето - ще е отишло в миналото, тъй като Земята ще е много по-млада, отколкото е била, когато е живяло то там.
    Това, че е пътувало замразено в космоса незнайно колко време, не мога да го приема за пътуване във времето, тъй като то спокойно се е носело из космоса, без по никакъв начин да нарушава законите на движение през времето.
    Дано съм изяснила достатъчно ясно какво имам предвид.
    Иначе текстът много ми хареса, а и успя да ме развесели, но и натъжи с човешките грешки и това, че би могло да се стигне дотам заради тях.
  • Благодаря , Ани !
  • Гледай ти, колко просто било всичко... И не ти трябва нищо друго, освен един пришълец и разбира се, изключителна прецизност при активиране на мозъчната дейност. Нуждата от такава активност е най-належащата. Жалко, че още е на експериментално ниво, та не знаеш какво ще се получи накрая. Разсмя ме!
  • Благодаря на всички !
    Стефане, опитах къс, концентриран разказ в стил " няма да ви губя времето " .
  • Ха, ха! Много актуално, съгласува се с темата и добре написано.
  • Хубава е идеята, ама малко постно е представена. За такова нещо трябва повече обем. Иначе сега човек ако пропусне едно излечение, губи нишката. Не говоря за разтягане на локуми, а за това читателят да може да се потопи в повествованието, да усети, че някой го води.
  • Не се самобичувай Марко. Идеята ти е много ясно изразена - аз поне я разчетох "на първо четене". Може би, защото съм закърмен с такъв тип литература
  • Благодаря, Ирина ! Като автор мога да си призная грешката ,че не успях да предам посланието си на читателите си. Идеята и смешното би трябвало да е,че " висшия разум " остава съдбата на Земята да бъде решена от едно болно от чума прасе.
    Но...шут в гредата .
    Благодаря за обективната оценка !
  • Напълно реализираш зададената тема,Марко!Абсолютна фантазия,но и написана грамотно с разни термини.....И не е пресолена манджата,защото всяка фантазия има мноооого сол,нормално,за да бъде убедителна и интересна!Откровено предпочитам ония ти разкази с "лични"преживявания,четат се по-лесно....Това го четох два пъти да не объркам кой кой е!Нали искаше да съм откровена....Гласувах пак с откровено желание!!
  • Благодаря, Мария !
  • Изненадваш! Предизвика интереса ми!
    Гласувах!
  • Благодаря, Ники !
  • Браво!
    Глас и от мен!
  • Благодаря Ви, приятели !
  • Браво! Глас и от мен!
  • Подкрепям, много различно и оригинално!🐷
  • Оригинално!
    Това е огромен + тук!
    Пожелавам успех.
    Поздравявам те.
  • Браво Марко! Давам глас.
  • Пухче, идеята е, че и великият разум греши понякога .
    Спокойно, всичко е фантастика.
    Пепи, яж си свинско и не се притеснявай.
  • Мисля да се пробвам веган-ка: да видим дали няма да форосинтезирам нитратно-нитритно и да заприличам на марсианка 😅!
  • Няма грух ! Ще минем на пилешко.
  • Грух!
    😅!
  • Всъщност без него, нямаше да има нотката предизвикателство... какво става тука?! ... Фанстастично казано, дали пришълецът знае колко милиона са вкарани в този земния експеримент, с капсулата... По Европейска програма ли са дошли средствата или са заделени от излишъци в бюджета?!... Поздрави, Марко!
  • Благодаря, Калина ! Малко е черен хумора - наистина.
  • Хуморът ми е малко зловещ... едно прасе решава съдбата на доминиращия вид на планетата Земя... Кой знае?! След всичко, което се случва, може и това да стане. Хареса ми, че "Крайното решение трябваше да бъде на пришелеца.". Демократично правило ... много е важно обаче, какъв е "пришълеца" Актуално и интересно! Глас и успех, Марко!
Предложения
: ??:??