2 окт. 2022 г., 10:10

Размисли в неделя 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
372 8 9
3 мин за четене

Седи Мичо на пейката пред училището. Дошъл е да гласува.

Евентуално…

Само дето нещо го възпира. „Остатъчен морал“ – определи миналата седмица диагнозата приятелят му Доктора.

„Вредно мислене“ – отсече Киро и сипа още едно на Мичо. За освестяване.

Ама от какво да се освестява, когато и нему е ясно – в Ада е късно да правиш равносметка на живота си. Особено, когато този Ад е тук, наоколо ти…

„Бе, не му мисли много…“ – съветва го Отчето. „На тая ли Земя си роден – пътят ти е очертан… Можеш само да се разкайваш…“

Мичо не знае за какво трябва да се разкайва, ама е сигурен – все за нещо ще е. Като почне от раждането – та до сега…

И ето – вместо тихо и кротко, послушно и плахо да склони глава над машината за гласуване, да го отчетат в списъка, да влезе и той в колоната, в която крачка настрани се счита за бягство… Седи пред училището и мисли…

Бе, каква ти е ползата от мисленето, а, човеко? Каква? Докторът му препоръча: „Мисли само като легнеш. Ама уморен да си. Та да затвориш очи и да отхъркаш… Другото мислене е вредно…“

Вредно е, вярно…

Но пусти мисли – пърхат нейде и току шибнат Мичо по акъла…

Защо Гошо Лакомото управлява кооперацията? Вярно, председател е синът му, ама старецът командва. Идат от града някакви наследници, гласуват за синчето, а после бащата като частен арендатор поема нивята и дава рента… Ако е на кеф…

Защо Тинчо Тъпото държи кръчмата, барабар с магазина? Вече не е партиен секретар – я, що години… Ама е на власт. С парата…

Защо докараха в селото някакво градско момче и го сложиха за депутат, та сега ще му гласуват? Вярно, има и други кандидати… Уж! Ама всички знаят: зад когото са Гошо Лакомото и Тинчо Тъпото – за него трябва да се дава глас…

Мичо се чуди – ама нали гласът е негов? И е тайно пуснат…

Да, бе – тайно… Десет души комисия, от тях осем са хора на Лакомото. И двама на Тъпото. Зад каква завеса ще се скриеш? Тя по-прозрачна от сутиена на Пепито, кога си дойде от града и демонстрира напредничаво мислене чрез събличане…

Да можеше, самоубийствено си вика Мичо – ама не на ум, а даже под ума – да можеше всеки да носи отговорност за избора си…

Пуснал си глас за тоя, ама той провалил всичко… Хайде, гласувалите – най-малкото да платят загубите. А хората от партията на пропадналия – в затвора…

Че тогава държавата ще остане без свободно място в затвора… Даже надзирателите ще са си там…

А хората минават и само го поглеждат. Свикнали са – на всички избори Мичо така седи, а после гласувалите са 100% за „нашите“…

И Мичо поглежда прозяващото се слънце, пък става и тръгва.

Да не е метилява овца, та да се цепи от стадото…

Ще гласува –   е горда, здрава и нормална овца…

 

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??