12 окт. 2013 г., 20:07

Резняк 

  Проза » Юмористическая
743 0 10
2 мин за четене
 
РЕЗНЯК 
 
 
Преди месец и кусур смачках джибрите, изцедих им значи сочеца и го турих в голямото буре. От тогаз не ма свърта на едно място и по два-три пъти на ден го наобикалям, прослушвам го, като един гинеколог му слушам тоновете, и как му тече буйната и тихата ферментация.
То, дорде беше слънчево и топло, долу-горе се траеше, ама като заваля и застудя тия дни, визитациите ми зачестиха и все по-жадно се заглеждах в канелката, и вчера... Ама нека я започна от началото.

От как Бойко Борисов забрани пушенето по кръчмите, все по-малко се заседявахме в кварталното кафене, щото без цигара в устата ни карти ти се играят, ни зевзеклъци ти се разказват. Сега като заваля пък – хептен. 
Та, висим си с Гъсока и Митьо Семето под козирката на кафенето, смучем си навлажнените фасове, капе ни капчука във вратовете и коментираме дългата суша, ниските добиви, и високата захарност на гроздето. Тогаз Гъсока я рече:
- Уж висока-висока, ама мойто на село превря и миналата неделя кат го сефтосах, ми се видя лабаво!
- Абе и мойто, като че ли спря да шуми и май е за сефтосване – включих се и аз, и смигнах на Семето – Кво ще кажеш наборе, да отскочим до мазата? 
Семето не се нуждае от много кандърдисване, а пък Гъсока от малък си е лаком за ядене и пиене и след 10-ина минути ей ни свряти около бурето в моята триквадратова маза. Ритуално я врътнах канелката, напълних един компотен буркан, вдигнах го срещу светлината на мръсната крушка и издълбоко отпих:
- Май му е рано още, Семе я ти кажи - и му подох буркана с червеникавата течност.
- Семето отпи изтъничко, нажабури се, премлясна дваж-триж и компетентно издума:
- Можело е да трае още седмица-две...
- Можело, ама трае ли се - прекъсна го Гъсока, пресегна се та му отне съдинката, впи устни в нея и дълго я задържа насочена към крушката. После се облиза лакомо, подаде ми празният буркан и изрече едно – Ох, бабачка-а-а!
Колко сме седели, пушили и връткали канелката, не знам, но помня, че кога се наканихме да тръгваме, Гъсока беше заспал в прегръдка с бурето.
Късно на другата утрин, на оперативката в кафенето Семето се похвали, че под въздействието на резняка ощастливил булката си три пъти повече от обичайното.
А, аз ли? Аз констатирах, че над средата бурето ми кънти на кухо.
А уж беше още резняк!
 

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Днес съм ви приготвил нещо още по-уютно, Джу
  • Ей ти още един стимулант
    "Уютът" на Ани се препокрива с мойте мисли.
    Готино, по нашенски!
  • Хубаво местенце е мазенцето зимъска, Доче
  • Първо прочетох,после се опитах да си спомня дали вчера визитирах мазето,разбърквах ли, опитвах ли.... Явно съм опитвала

    И поздравления!http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=87346
  • Вино на хапчета , добра идея Лина
  • Препоръчвам, с цел предотвратяване на кухия стресиращ звук в бурето по това време, вино на хапчета-по две чепки грозденце на калпак. Та като падне снежецът ще да ви е пълно в чашите и топличко в душите. Готин разказ Поздравления, Лордли!
  • Ани, Дани, Роси и Ивон, благодаря ви за отзивите. Няма да скрия, че ме стимулират
  • Така е, не се траят такива хубави работи! Зареждащ разказ с позитивни емоции!
  • Хе, хе, хе! Разказите ти много ми напомнят Чудомировите и ми доставят истинско удоволствие, за което ти благодаря!
  • Абе ти ги покани тези двамата на още една визитация и повече няма да следиш тоновете на бурето
Предложения
: ??:??