23 авг. 2022 г., 12:02

С болка за невинните глупачета 

  Проза » Обзоры, анализы, критические статьии
341 5 22
3 мин за четене

Официално – 27 училища в България нямат НИТО ЕДИН взел матурата абитуриент… Съобщено ни чак сега…

27 училища със среден резултат Слаб /2/…

При това не смеят да ни кажат колко училища са с резултат Среден /3/…

А, че мнозинството са с Добър /4/ и малко отгоре – знаем си го…

27 училища – двойкаджии – това е СИСТЕМЕН ПРОБЛЕМ…

За който у нас не се говори. Изобщо!

Говорим за цените, за газа, за ковида… За децата, не успели да покрият дори минимализираните молби за тройчица – не се говори…

Споделям опит. По едно време директорът, зает с уреждането на удобни програми за домашните си приятелки, ме бутна във вечерното. Преподаването където беше… Абе, айляшка работа. Колко дошли, кога дошли…

Важното беше да завършат някак си. По документи, до матура…

Което аз не разбрах и хванах здраво юздите. Разговори на четири очи, внушаване, убеждаване…

За пет години само 1 /един/ не взе матурата. Впрочем, очаквах го. Човекът – 1962 набор, беше… Невисоко интелигентен. Свестен човек, трудолюбив, ама когато Господ раздавал акъл, копал в градината… А аз с Господ не споря, скоро ще имам възможност очи в очи…

Подготовката за матура беше лесна като методика. Решавахме примерни тестове. А тестът като начин за проверка, е система за елементарни късметлии.

Първо – внуших на всички /особено на дамите!/, че няма въпроси без отговори. Да забравят женското „Ама аз не мога…“ и оставянето без решение. На късмет да е – едно от четири, 25% шанс. И Господ помага на глупаците…

Второ – обясних им системата на тестовете. Има си едни тънкости – ред на отговорите, избор на лъжливите, свързаност вътре…

Трето – сложих голям екран /голям!/, свързаха го с компютъра и всичко беше пред всички. Виждат, обсъждаме, решаваме…

И така нататък. Важното е да има желание, тестът е за елементарно откриване на баналното…

И сега – в 27 училища НИКОЙ не покрил дори бедствено ниското ниво…

А учениците уж ходят на училище, учителите уж преподават, чиновниците /директори, инспектори, министерски/ уж контролират и раздават акъл…

При тия резултати – какъв акъл са раздавали?

Отклонение. Всеки, свързан със системата, знае за ролята на квесторите. Не навред – не, не, но на много места те откровено подсказват.

В тия 27 училища дори подобно хуманно нарушаване на правилата и законите ли не е имало?

Накрая – тестът е оръдие за отчитане на дейност от чиновниците. НИЩО НЕ ДАВА на учениците! Абсолютно нищо! В живота няма тестови ситуации – животът е много по-сложен.

Специално за изпита по роден език. Едно свободно съчинение е истинското мерило. Владеене на стил и език, излагане на мислите, логика, аргументация, емоционалност…

Обаче – това изисква много, много по-високо ниво на преподаващи и проверяващи от откриване с шаблон на верните отговори и броене на точки.

Изисква мислене… Най-вече при абитуриентите.

А кому днес са нужни мислещи хора?

Трябват изпълнители и потребители.

Шефове винаги има…

П.П. Напомням история, разказана ми от бивш ученик. Работел с частен клиент, закъсал по… Нещо си. Обяснявал му, обяснявал… Оня накрая казал: „Господине, нищо не разбрах, но ще го направя!“…

Готов за Харвард, готов за премиер, министър, чиновник, директор на училище, работещ за пенсия учител днес…

 

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Елке, Дочке, Румяна, Катя!
  • Много хубаво си го написал. Шефове винаги има, а трябват изпълнители. Вече няма кой да работи. Ето аз си имам шестима началници.
  • Всичко върви НАдолу! И думата СТОЙНОСТ няма никаква стойност, а и Харвард не е онзи Харвард! Поздравления Коновски, май само това ни остана!
  • Онези, които са покрили санитарния минимум явно са използвали твоята методика
  • Накъде върви младежта! Като гледам - към Харвард...Ужас!
  • Абе, имаш шанс - детството ти завършва, животът е пред теб.
    Забележки нямам, има кой да отчита накрая.
    И, между другото, фиксацията ти върху собствената личност...
    А уж говорим принципно, не за "вашите" и "моите"...
    Това също е черта от инфалтилния пубертет.
    Чак сега погледнах представянето ти. В САЩ няма да ти дадат алкохол.
  • Имаш някаква представа за мен, така че виж мен и децата ми ще са като мен. Някакви забележки?
  • Една жена отишла при Конфуций и го попитаа: "Кога трябва да се започне с възпитанието на детето?"-
    Той попитал: "На колко е?".
    "На седем дни..."
    "Закъсняла си със седем дни..."
    На конкретния ти въпрос - бъдещите ти деца ще бъдат възпитавани чрез възпитанието на бъдещата майка. Така че - сега се тогвиш да ги възпитаваш.
    Да не е късно?
  • На мен ми е рано за деца или според теб трябва вече да съм народила?
  • Благодаря, Миг, любимке, Надя!
    Прост народ - силна държава. Защото властта лесно управлява.
    Любимке, нашите са така, а вашите как са?
  • И какво да кажеш?
  • Пропуснал си най-важното. В какви семейства растат тия деца, що за пример имат. Училищата ли са мястото за възпитание? Категорично не! Това са вашите деца, вашите внуци и съответно вашата реколта
  • генек (Георги Коновски) - ако наистина е отменено освобождаването, е също една от причините за нЕученето. Какво учене ставаше особено предпоследната и последната година, за да получат средна аритметична от 3-те години 5 /петица/ минимум. А то така: да знаеш, че и да учиш, и да не учиш, пак си на матура - за какво да се напъваш 3 години, като накрая за 1 месец ще назубриш и ще се явиш?
    В името на демокрацията - Линкълн е казал какво е демокрация, но ние разбираме само от крация.
  • " Прост народ - слаба държава!"
  • Благодаря, Пепи, Смути, Миночка, Антоанета, Петре!
    Имаше едно време освобождаване, в името на демокрацията го отмениха.
  • Темата е много важна, по мое мвеме имаше много по- добро образование като цяло. Ученето беше престижно, всички се стараехме да продължим след гимназията в университет и много от нас успяха. Сега като им гледам учебниците и се възмущавам...
  • На познати дъщеричката има още две години до завършване, но от миналата година ходи по 3 предмета на доп уроци, единият е по 3-ти език, само защото от години знае какво иска да учи и иска да влезе на общо основание, а си е и отличничка. По време на локдауна ги взимаше и дистанционно.
    Грешката и вината не са само на системата, комплексно е. Не четете ли колко дрогирани шофират? А ако минавате сутрин по центъра на Сф, ще ги срещате махмурлии от всякакви възрасти. Особено лятото, трупясали спят през нощта където завърнат. И не само спят. Отврат. Хамерикански работа.

    ПП
    Мисля си, че като цяло народът е обезверял и отчаян, пълен нихилизъм, съчетан с изтрещяване, за това и децата са такива. Няма на кого да се метнат.
  • Ох,някой беше казал '' Чети а,бе, то прави сляпото, окато...''но, кому са нужни окати хора, да презчислявява нещо, да е недоволен и да не се управлява лесно.Чий ритъм се схваща по-лесно на симфоничната музика или на...Чудно ми е, че днес никой на знае за Вапцаров, Смирненски,..а ние знаехме за НЛилиев,Далчев...или за Толстой,Достоевски, а ние знаехме за Стайнбек, Селинджър
  • За много неща не се говори... Накрая съвсем ще спре да се говори.
    Ама никой не се замисля, че тъпият потребител и изпълнител, реално, не е никакъв потребител и изпълнител.
  • И това си е самата истина,огромна разлика има между тогава и сега.За голямо съжаление , днес всеки ще си купи диплома и си представи какъв ще е резултата.
  • Учила съм по времето, когато имаше условие кой можеше да се освободи от матура, а също и явяване пожелание за повишаване на оценката.
  • А има ли при успех над 5 освобождаване от матура? Или е задължителна независимо от успеха?
Предложения
: ??:??