ЩЕ СЕ ОПРАВИ ЛИ СВЕТЪТ
- Дядо Христо, ще се оправи ли някога светът? - попитах близо стогодишния старец.
- Цял век живея в този свят и все чаках да се оправи, и не дочаках. Дано поне ти, синко, дочакаш.
- А мислиш ли, че все пак някога това ще стане?
- Божа работа. Мисля, че човек трябва да не се занимава с неща, които не може да реши и да не мъти напразно мозъка си с такива въпроси.
- Защо?
- Всяка идея и чувство, които не работят, т.е. не могат да се приложат на практика, са паразити. Една идея е вярна само тогава, когато може да се приложи в живота. Иначе тя остава само теория без приложение.
- Ти имаш ли някаква рецепта за оправянето на света?
- Имам, разбира се. Защо съм живял сто години на тази земя, ако няма да имам?
- Ще ми кажеш ли каква е тя?
- Ще ти кажа, защо да не ти кажа. Тя е много проста моята рецепта: Светът ще се оправи, когато всички хора започнат да работят без пари. Когато всеки започне да работи даром, от любов.
- Но това не е ли идея "паразит", както ти преди малко я нарече?
- Засега е такава. Но кой знае, може би някой ден, няма да е такава - клати глава дядо Христо, оставащ си един непоправим оптимист и към края на дългия си живот.
Доволен съм от отговора му и преставам да му досаждам - оставям го да си почива.
© Иван Хаджидимитров Все права защищены