23 июл. 2013 г., 16:28

Снежец 1 

  Проза » Рассказы
561 0 5
2 мин за четене

Старицата  се  беше  сгушила   удобно  на  фотьойла, увита  в  пухкаво  одеало. Годините я бяха смалили, посивили, усмирили. Седеше сега  кротко и тихо. Гледаше  през  прозореца. Нощес духа бурен вятър и докара  снежни  облаци. Надвечер  заваля. Заваля, за да открие сезона на зимата. Тих, лек  снежец. Все  едно, че пухкави  перца от узрели глухарчета. Полъхна ветрец, после се усили и снежинките се завъртяха. В   този момент старицата видя двата гълъба. Черен, по-голям и друг, сивкаво-белезникав сгушен в него. Те пърхаха, успокояваха се за миг и отново  разперваха крилца.

        "Ухажват се" - помисли си старата жена и се усмихна леко. "Е-е-ххх...  ухажват се.  Колко е хубаво да те ухажват." Тя обичаше да я ухажват. На времето, когато беше млада. А пък беше хубава - аааа...! Много хубава! Често ù го казваха. А и тя самата го знаеше. На всичко отгоре беше палава. Лудетина, така я наричаха. Появеше ли се някъде - веднага около нея ставаше весело. Шумно и весело. После се появи ТОЙ. Хареса го на мига. И когато ТОЙ ù предложи пръстена, без да се замисля прие веднага, с радост. Валеше сняг, като сега. Той я запита, тя му отговори. После той я целуна, после сватба, после деца, проблеми, кога реални, кога измислени. После внуците - истинското удоволствие - хем им се радваш, хем друг  им мисли грижите. И накрая правнучката - цялото щастие на земята. И хубава, и умна. Много умна. А палаваааааа. "Същата като мене на млади години." Върти ги момчетиите на малкия си пръст.

        Така се беше завъртял животът, че двете останаха да живеят сами в стария дом.  И ето сега седи тя пред прозореца, вглежда се в дървото, където между клони и снежинки един гълъб ухажва една гълъбица.

Тогава връхлетя ТЯ. Връхлетя задъхана, поруменяла от студа с искрящи капчици разтопени снежинки в косите.

        -Бабче, най-после се реши. Събрал кураж и го каза.                                               

       -Чакай! Спри! По-спокойно! Кой реши и какво каза?  

       -Той се реши. Събра кураж и ме запита искам ли да продължим живота си заедно.

        -Аа... разбрах. Поискал е да се ожените.

        -Ех и ти, бабче, попита ме дали искам да живеем заедно.

        -И ти?

        -Ами аз. Разбира се, че искам.

        -И какво?

       -Какво, "какво"? Ама и ти, бабче. Засмях се, прегърнах го и го целунах.

      -Е, добре де. И сега?

      -Сега какво?  Той е в антрето. Пип, ела да се запознаеш с баба.

Е, момчето целуна ръката на бабата - беше чел някъде, че се прави така. Казаха си по няколко думи за запознанство и поискаха разрешение от бабата, дали може с Пип  (Петър Илиев Петров) да  живеят в нейната стая. Тя беше по-голяма.

Разбира се, бабата каза, че много ще се радва и двамата отидоха да донесат багажа му, а бабата се обърна отново към прозореца. Потърси с очи двата гълъба. Вятърът беше утихнал, снежецът беше спрял, а между клоните тъжно висяха две полиетиленови торбички - една черна и друга сивкаво-белезникава. Вероятно снощният вятър ги беше довял.

                                   

 

© Снежана Врачовска Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много ми хареса .
  • Вики, радвам се че снежеца нежно те е погалил.Благодаря ти за думите.Бабата беше така разочарована от появата на двете полиетиленки.Още страда от отлитането на гълъбите.Нека се успокои и вярвам,че пак ще се появи в креслото пред прозореца.Какво ли ще види тогава? Още не знам.
  • Даааааа! И аз в чаршафите на кълбо усетих този нежен снежец! Прилив от красиви чувства! Страхотно! Искам продължениеее!

    Усмивки!
  • Дани,страшно се радвам,че си почувствала атмосферата на посланието .Благодаря ти за думите.
  • Eхей, как ме завихри и после пак покой и тишина!
    Браво Снежи!
Предложения
: ??:??