17 июл. 2009 г., 02:23

Страсти и разум - Край или ново начало 

  Проза » Повести и романы
812 0 11
2 мин за четене

Ив остана още известно време в къщата. Продължаваше де се грижи за децата, но избягваше да общува с майка им. Разминаваха се, почти не си говореха. Началникът по цял ден беше на работа и не знаеше за новите им взаимоотношения. Той почти нищо не знаеше и за старите. След известно време, което беше доста мъчително за Ивета, тя  предупреди шефовете си, че ще замине и трябва да намерят друга детегледачка. Единият от тях беше много изненадан: „Защо? Какво има? Проблеми?” Но момичето не издаде жена му. Тя знаеше причината на внезапното решение и не каза каквото и да било. Две седмици по-късно всички си взеха сбогом. И Ив отседна отново при леля си, докато реши какво ще прави...

Имаше една мисъл, която се въртеше в главата ù, но тя се опитваше да намери друг вариант. След дълго умуване набра един номер: „Здравей! Помниш ли ме? Ще дойда... може ли да ме чакаш на летището?” Явно отговорът беше положителен, защото на следващия ден Ива се качи на самолета. Нещо ù тежеше. Но решението беше взето.

На летището в Ротердам я чакаше около 35- годишен мъж, висок, добре изглеждащ. Даже много добре. Качиха се в автомобила и потеглиха... Когато бяха тук, с вече бившия ù мъж, се запозна с него, докато се разхождаше сама по кея. Той ù даде визитка с уверение, че ако има някога нужда от нещо, може да му се обади – винаги. И тя се обади. Знаеше, че този мъж беше в бизнеса с проститутки, но намерението ù не беше да стане една от тях. Искаше съдействие. И го получи. Започна работа в един ресторант, в кухнята – правеше салати; тъй като не знаеше още езика, нямаше как да работи директно с клиенти. Беше изплашена и доста се изненада, когато той не се и опита да я „покани” да стане част от неговия бизнес. Тя живееше при него, но нямаха интимни отношения. Поне на първо време...

Беше тежко, когато разбра за случилото се. Прочете в интернет. Имаше и снимки на двамата. Беше в шок. Но го преодоля. Втори шок, макар и да очакваше, беше, когато разбра за бившия си вече съпруг: Кирил се ожени за „другата” и вече имат две деца. Тя живееше там, където се беше установила – в Ротердам, понякога идваха бабите да ù помагат... а той продължи да пътува. Виждаха се рядко. Но нали се обичаха?... Или поне така мислеха.

         Имаше и нещо хубаво, но нямаше как да го разбере, защото не се обаждаше известно време на никой от приятелите си:  Сашо предложи на Поля брак. Колкото и дълго да беше репетирал речта си, толкова се притесни, когато падна на колене, че забрави всичко и само успя да попита: „Ще се омъжиш ли за мен?”. А Поля, само както тя си може, извика „Дааа” и скоро им свириха Менделсон. Малко след това очакваха първото си дете...

         Е, някои неща тепърва предстояха. А други, случили се преди време, щяха да се върнат като спомени. Странно нещо е животът... Много странно...

© Мария Петрова-Йордано Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • LEOMAX (Филип )
    Идеята на авторката е да покаже чрез най-различни герои(хора с интересни съдби), лицата на разума и страстта... Историите са истински. Вероятно реалността няма особена художствена стойност. Може би не е достатъчно интересна...за LEOMAX (Филип) Авторката е разказала историите си както е счела за добре. Това е нейният стил... За да придобиете конкретна представа, трябва да започнете събитията от началото... Поздрави!
  • Филип, благодаря за искреността!
    Тази глава се явява като преход към втора част. Някои герои продължават в нея, други не. Но все пак трябва да кажа, макар и с две изречения, какво им се е случило. Вероятно затова ти изглежда като фактология. Поздрави!
  • Всичко това ми прилича на някаква неясна каша от факти и изречения, които като че ли нямат някаква логическа свързаност помежду си.....
    Първият заминал,Вторият починал, Третият се оженил,Четвъртият......
    Това проза ли е - или историческа фактология!?Недоумявам!
    Къде е художествената стойност !?
    Аз поне - не видях такава!
    Извини ме за искренността!
  • Да, Грег, но явно така е трябвало. Поздрави!
    Дими, мисля, че е по-добро, но все пак е въпрос на гледна точка. Поздрави!
    Яна, ще има продължение! Поздрави!
    Илияна, къде очаквани, къде неочаквани обрати. Поздрави!
    Благодаря, че сте с мен, приятели!
  • Животът е странен, пъстър, с неочаквани обрати, които предстоят, сигурна съм. Поздрав!
  • Много интересно и отново съм възхитена.Чакам продължанието.Страхотна история. Поздрав!
  • Мими,прочетох с удоволствие.Съпричастна съм към съдбите на героите и дано бъдещето им бъде по- добро от преживяните събития. Успех и на теб миличка, много щастие и късмет.С обич Дими
  • Даа. Животът е странно нещо, а още по - странното е, че ни се случва на нас. Поздравления.
  • Караман, поздрави и на теб! Благодаря, че се отби!
    Нели, за едни герои е край. За други предстоят разни събития... Надявам се да е интересно четиво. Благодаря, че намина! Поздрави!
  • Край ли е всъщност това ?...или има продължение..
  • Поздрав!
Предложения
: ??:??