20 апр. 2023 г., 10:35

Свободният човек 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
383 4 5
1 мин за четене

Той е свободен човек. Освободил се от всичко. Най-вече от безсмислените неща, пречещи му да живее спокойно и безгрижно.

Още неиздал първи звук, той знаеше, беше убеден – дрискай без ограничения, все някой ще почисти след теб и по теб. Така и после – играй си, тате, по нареждане на мама, ще подреди играчките.

В училише учителката казваше какво да прочете, какво да запомни, какво да напише. Особено обичаше математиката с нейните аксиоми – твърдиш нещо, а не се иска да се трудиш да го доказваш. И всички трябва да го приемат като вярно – аксиома е.

А теоремите бяха лесни - просто изискваха да назубриш доказателството. След което да го изложиш мот-а-мо. Никакъв труд да мислиш…

Ожени се и жена му пое труда на разпоредител. Бързо го научи какви дрехи той харесва, какви ястия обича, как не си пада по кафенета и кръчми, а приятелските компании просто го дразнят. Затова пък предпочита да завърти пералнята и изглади прането, вместо да губи време в зяпане на телевизора, където някакви в къси гащи и цветни фланелки се разхождат безгрижно…

В службата началниците му обясняваха какво трябва да прави, след пенсионирането децата му разясниха какви са нужните му занимания в отвореното свободно време.

Даже стана религиозен заради свободата – харесваше му, че родителите, учитлите, началниците, децата и най-вече Бог решават всичко, а той е само изпълнител. И, разбира се, не носи никаква отговорност за човешките и Божиите решения и промисъл…

Накрая го освободиха от грижата да избере последен костюм, вечно жилище и парцел. Просто го отнесоха и оставиха, а той сериозно си лежеше. Освободен от всичко човешко бивш човек…

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??