19 янв. 2010 г., 11:20

Сърничката 

  Проза » Сказки и произведения для детей
1529 0 3
1 мин за четене

Малката сърничка още помнеше сълзата в окото на умиращата си майка. Ловец я уби и отнесе. Бяха още топли дните. Беше научила от майка си къде тревата е най-сочна, къде водата е най-бистра. Но стана студено. Все по-трудно се намираше храна. Все по-самотна се чувстваше и по-често лежеше на поляната, където загина майка ù.

Милата малка сърничка... Един ден усети, че силите я напускат. Дойде и легна тук. Като че ли майчината сълза я топлеше... Заваля сняг. Заспа. Не усещаше нищо. Събуди се от топлина, от докосване на нещо меко, от непозната миризма се събуди. Лежеше до камината на един дом. Галеха я ръцете на малко момиченце. Свикна с милувките на тези ръце. Скоро вече вървеше в стъпките на детето. Хранеше се от ръцете му. Вярваше му. Обичаше го. Всички хора не бяха лоши.

Зимата отмина и един топъл ден момиченцето я целуна, погали я и я пусна на свобода. Гората я прие, сякаш я чакаше.

Тревата, водата, поляната бяха същите. Животът продължаваше. А тя, тя беше пораснала млада сърна.

Често излизаше на края на гората. Виждаше момиченцето, което маха за поздрав.

Днес дойде пак, но не беше сама. Доведе и малкото си сърненце. Искаше да му покаже спасителката си.

© Харита Колева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • уаууууу развълнува ме
  • Тъжна приказка, Хари!
  • Възрастните са жестоки, само малко дете може да съпреживее по най-чистия начин нечия загуба.
    Убийството на елен/сърна е смятано за светотатство в представите на старите българи. Да повалиш елен, е все едно да посегнеш на Бог...
Предложения
: ??:??