6 февр. 2005 г., 23:17

Същественото е невидимо за очите - 6 

  Проза
1046 0 0
2 мин за четене
  Повервах, че не е само мой грип, а и ПТИЧИ след педневно закотвяне пред теле - то. Снимки от Тайван, Виетнам и от незнам къде си ме за - птичиха.
   Когато мнозина в къщи бяха поразени от птичата напаст, ща не ща, бегам до аптеката в Троян.
   Там едно мургавелче се върти. Подава шепа жълти стотинки и иска метално левче от касата. Стотинките се оказаха 56. Бъркам в джоба си и понечвам да му допълна до левчето.
   Обаче циганчето се стопи в би - битието.
   Тегля пари от банкомата до аптеката, а цигането до мен. Една педя няма от земята, ама много хубавичко, много сладичко и много мургавичко. “Дай 10 стинки за леп”, казва с омайващ глас.
   Усмихвам му се. Бъркам в джоба с многото стотинки, но се усещам зарибен. Я, чакай, да та пробвам:
  - Ти що не ми дадеш?!
  - Немам! Виж! – и показва монета от 5 стотинки – Требват ми за леп.
   Сега очичките му изразяват цялото нямане на света.
   Сбърка…
  - В аптеката видях, че имаш 56 – дай ги, аз ще ти дам левче.
   Бързо извади поне 5-6 лева на стотинки от джоба си и не само жълти.
  - Излъга. Няма да ти дам.
   - Ти си лош! – ново излъчване на очите и ново яко зарибяване. – Не даваш 10 стотинки за леп.
   И тоя номер не мина. Опита още десетина, но не знаеше, че пред него стои автор на учебник по НЛП.

   Преди една година. В градинката до Халите в София едно цигане проси по 20 стотинки за хляб.
  - Нямам. Ти що не ми дадеш!!? – казвам аз.
   Мургавелко бързо рови в джоба, намира монета от 20 стотинки и ми я подава.
   ТОВА БЕ ЦЯЛОТО НЕГОВО ИМАНЕ.
   В очите му прочетох съучастието в мъката на нямащите.
   Аз му подадох банкнота от два лева.

   Разказвам тази история на глас като приказка за приспиване. Анди - Квадратно Слънчице отдавна е заспал и очевидно сънува нейното продължение. МИшето попива всеки звук и на секундата обогатява картината с по - ярки цветове и повече детайли във въображението си. Зениците на очите й ще изкочат от орбитите си. Замръзналото до портата Куче - влък също изглежда хипнотизирано от ромските историйки. Неговите два метра започват от земята и завършват в предните лапи, опрени високо на оградата. Очите му обаче са впити в безкрайността. И всичко виждат.

© Ангел Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??