18 мая 2019 г., 23:05

 Телеграма-трета част 

  Проза » Другие
796 13 24
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

     Небето доби звезднолунна майска пелерина.Смълчаха се птиците.Грейнаха къщните и улични лампи, които замениха залезния хоризонт и светлините им заплуваха в крайбрежните води на езерото.

      След указаното от Курти направление потеглихме и след малко се озовахме на китното градско площадче,където паркирахме и започна съвета на родовите старейшини.Трябваше ни половин час разногласни препирни,за да се досетим, че стоим близо до полицейския участък, където да потпитаме,къде със заобикалки,къде направо се намира къщата на Самуил Димитров Тънкопишев,значи ние сме родата му от България и идваме заради ей тази телеграма (пуста да остане,че дано е жив наш Миле!).

        Две млади момчета в униформи на реда стояха и гледаха футболен мач.Щом тъкмо да ни обърнат внимание и "Вардар"-,Скопие отбеляза гол в последната минута на двубоя с "Лудогорец"от Разград и мачът завърши 2:2!То беше радост и гърмежи с фойерверки на площада! Градчето гледаше приятелската контрола между шампиона на Северна Македония и нашия шампион,който за седми пореден път защитаваше титлата си във вътрешното първенство...

         А ние,клетите идвахме на погребението на Миле,без да бяхме убедени докрай, че той е мъртъв и тази телеграма,не е ли някакво междудържавно недоразумение между Северна Македония и България!Но кой ще тръгне да съди пощенски клонове и Министерствата на съобщенията на двете страни?!Нали България беше член на Атлантическия Алианс и още член на Европейския съюз,пък Северна Македония,кандиса да е нито риба, нито рак и реши да се кандидатира за наш съюзник и в двете формации?

         Изчакахме търпеливо момчетата да се навикат радостни,че "комитите"по нищо не отстъпват на делиорманските "орли",за да ни попитат:"Що тражите у наше земю,господа сръби?!"

         Хайде сега!За втори път я втасахме!Как пък северомакедонците решиха,че сме сърби?!Не изтраях и ги засегнах на футболна чест.Викам,братя македонски полицаи,откъде накъде решихте,че сме сърби,а не българи?!Не ви прави чест като хора,блюстители на реда в една правова демократична държавица,току що призната от ООН и международната общност да сменяте безпардонно нашата национална идентичност?!Не стига,че нашите"орли"от Разград почти си вкараха автогола,за да ви опазят от резил пред" целиот свет", така се изразих,за да ги свестя малко от еуфорията...Защо ми трябваше...Че като скочиха тези ми момчета!"Окупанти!"изведнъж изрева единият и ... докато се усетя, другият ми сложи "свински опашки"на ръцете...

          --Чекайте бе,бракя!Ща е тва?!Немойте,мола Ви настоятелно...

          Уж дойдохме да питаме за братовчеда Миле,пък докъде я докарахме!Ами сега, накъде ще мърдаш за обида на полицай в Северна Македония-затвор до пет години и глоба до пет хиляди евро за гражданите от Европейския съюз!Е това вече ми дойде изведнъж в "повеке от Окупанти"!!!Гледам на униформата на другото момче табелка с надпис:"Тънкопишев"... Просветна ми докато изготвяха протокола, че и наш Миле е със същата фамилна фирма!Изчаках този път търпеливо да свършат с писането и рекох:"Сторих що не требеше да сторвам!Извинете ме,но ние търчим чак от Варна, Ямбол и Пазарджик след ей тази сърцераздирателна телеграма"...И я дадох на полицай Тънкопишев да я прочете.След изчитането той извика колегата си в приемната и си поговориха къмто няколко мига... и се върнаха да ми свалят "опашките"...

 

Следва...

           

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И в Северна Македония вече не ползват букаи(окови)или (пранги),а белезниците им са неметални!😂
  • "Свински опашки"?
  • "Небето доби звезднолунна майска пелерина.Смълчаха се птиците.Грейнаха къщните и улични лампи, които замениха залезния хоризонт и светлините им заплуваха в крайбрежните води на езерото."
    Специфичен разказвач си Стойчо, много интересно разказваш, прехласвам се и ми идват кратки. Продължавам нататък.
  • Благодаря за оценката и коментара, Мария!
    Да се надяваме...😃!
  • С огромно удоволствие и интерес прочетох тази част, Ranrozar! Очаквам продължението!
    Поздравления за таланта!
  • Благодаря за оценката и коментара, Руми!
    Да се надяваме да продължи историята с "Телеграма"-та!😃
  • Не усетих как съм прочела и трета част и бях много разочарована, когато забелязах, че накрая нямаше "следваща част"!
    Разказваш изключително увлекателно и съвсем простичко, а именно това грабва вниманието на читателя! Поздравявам те за умението, Стойчо и очаквам с нетърпение продължението!
  • Благодаря за коментара и оценката, Гавраил!
    "Оти се гиздосваш со барана прикя!"😅В превод: защо се обличаш в чужда одежда(дреха)!
  • Стойчо,прочетох и трите части внимателно защото в следваната от тебе сюжетна линия се вмъкнал неусетно нюансите на типичната северомакедонска политика с нейната национална неубеденост и докачливост.Очаквам продължението!
  • Ами,наш Миле?! Нали тръгнаа всите братанчета на погребение...😅
  • Става все-по интересно. Четвърта част ще има ли?
  • Благодаря за коментара, Красимира!
    След перманентния спор,чий Цар е Самуил и плеяда борци за свобода на Македония от близкото минало едва ли ще посмее вече някой...Но "никога,не казвай никога!"
  • Да, популярно е да те питат къде се намира държавата от която си... И аз веднъж питах за Камбоджа. И бъркам Азербайджан и Таджикистан . Приемам го за нормално като ме попитат и обяснявам. Ще бъде интересно, ако македонец ме попита къде е България, но за сега македонец не съм срещала тук, въпреки че най-вероятно има. Поздрави Стойчо, следя с интерес!
  • Благодаря за коментара и оценката, 👼 13!
    Надявам се да поддържам интереса ти все така!😃
  • Благодаря за коментара, Таня!
    Много е неприятно усещането, когато в чужбина започнат да ни разпитват къде се намира България!Имал съм случаи, когато питат Букурещ ли е столицата ни или пък Белград!?😅 Веднъж се пошегувах и заявих, че вече не са в пределите на България,но да, през Второто Българско Царство е имало военни български гарнизони,но тогава столицата ни е Велико Търново,а при Кан Крум река Тиса е била границата ни с Франкската империя!😉
  • Все по-интересно става, заради футболната чест много се засягат, те и за други неща така правят, но такъв характер носят, какво да се прави...
  • Благодаря ви Елка и Миночка за вниманието и оценката!
    Приемете моите сърдечни поздрави и пожелания за хубава неделна вечер!
  • Интересен разказ, хареса ми!
  • Интересно, все повече се отдалечават от нас! Тъжно!
  • Благодаря за коментарите Младен и Мариана!
    Следя и аз този пътепис,но го поставям в раздел "Други", защото умишлено смесвам стиловете в прозата.Дано нещата добият по-ясен характер в следващите части...😉
  • Невероятни перипетии. Голям късмет, за да се случи щастливия завършек. Абе тези представители на Северната Македония елементарна търпимост нямат към нас българите. Представям си какво ще остане от България, когато поискат да си присъединят и Южната Македония. Те нали точно затова кандисаха на името Северна. Всичко в политиката се прави с далечен прицел, а продажните български политици подписват съглашателства без да му мислят. Много интересно разказваш, Стойчо! Поздравявам те!
  • Благодаря ви за вниманието и коментарите Пепи и Росица!" Кога има глава да пати..."😅
  • Изглежда героят ти ще отърве затвора на косъм... Става все по-интересно!
    А първите три изречения на тази част са толкова красиви, че ги препрочитам вече няколко пъти и им се наслаждавам. Поздравления, Стойчо!
  • Хахахаха Свински опашки, а?!😅!
Предложения
: ??:??