Небето доби звезднолунна майска пелерина.Смълчаха се птиците.Грейнаха къщните и улични лампи, които замениха залезния хоризонт и светлините им заплуваха в крайбрежните води на езерото.
След указаното от Курти направление потеглихме и след малко се озовахме на китното градско площадче,където паркирахме и започна съвета на родовите старейшини.Трябваше ни половин час разногласни препирни,за да се досетим, че стоим близо до полицейския участък, където да потпитаме,къде със заобикалки,къде направо се намира къщата на Самуил Димитров Тънкопишев,значи ние сме родата му от България и идваме заради ей тази телеграма (пуста да остане,че дано е жив наш Миле!).
Две млади момчета в униформи на реда стояха и гледаха футболен мач.Щом тъкмо да ни обърнат внимание и "Вардар"-,Скопие отбеляза гол в последната минута на двубоя с "Лудогорец"от Разград и мачът завърши 2:2!То беше радост и гърмежи с фойерверки на площада! Градчето гледаше приятелската контрола между шампиона на Северна Македония и нашия шампион,който за седми пореден път защитаваше титлата си във вътрешното първенство...
А ние,клетите идвахме на погребението на Миле,без да бяхме убедени докрай, че той е мъртъв и тази телеграма,не е ли някакво междудържавно недоразумение между Северна Македония и България!Но кой ще тръгне да съди пощенски клонове и Министерствата на съобщенията на двете страни?!Нали България беше член на Атлантическия Алианс и още член на Европейския съюз,пък Северна Македония,кандиса да е нито риба, нито рак и реши да се кандидатира за наш съюзник и в двете формации?
Изчакахме търпеливо момчетата да се навикат радостни,че "комитите"по нищо не отстъпват на делиорманските "орли",за да ни попитат:"Що тражите у наше земю,господа сръби?!"
Хайде сега!За втори път я втасахме!Как пък северомакедонците решиха,че сме сърби?!Не изтраях и ги засегнах на футболна чест.Викам,братя македонски полицаи,откъде накъде решихте,че сме сърби,а не българи?!Не ви прави чест като хора,блюстители на реда в една правова демократична държавица,току що призната от ООН и международната общност да сменяте безпардонно нашата национална идентичност?!Не стига,че нашите"орли"от Разград почти си вкараха автогола,за да ви опазят от резил пред" целиот свет", така се изразих,за да ги свестя малко от еуфорията...Защо ми трябваше...Че като скочиха тези ми момчета!"Окупанти!"изведнъж изрева единият и ... докато се усетя, другият ми сложи "свински опашки"на ръцете...
--Чекайте бе,бракя!Ща е тва?!Немойте,мола Ви настоятелно...
Уж дойдохме да питаме за братовчеда Миле,пък докъде я докарахме!Ами сега, накъде ще мърдаш за обида на полицай в Северна Македония-затвор до пет години и глоба до пет хиляди евро за гражданите от Европейския съюз!Е това вече ми дойде изведнъж в "повеке от Окупанти"!!!Гледам на униформата на другото момче табелка с надпис:"Тънкопишев"... Просветна ми докато изготвяха протокола, че и наш Миле е със същата фамилна фирма!Изчаках този път търпеливо да свършат с писането и рекох:"Сторих що не требеше да сторвам!Извинете ме,но ние търчим чак от Варна, Ямбол и Пазарджик след ей тази сърцераздирателна телеграма"...И я дадох на полицай Тънкопишев да я прочете.След изчитането той извика колегата си в приемната и си поговориха къмто няколко мига... и се върнаха да ми свалят "опашките"...
Следва...
© Стойчо Станев All rights reserved.