14 сент. 2019 г., 09:37

Три дни до Коледа 

  Проза » Рассказы
556 2 10
2 мин за четене

Идваха Коледните празници и беше време за бонуси. Не, че щеше да има такива. Във фирмата на господин Мазников заплатите вървяха с минимум 6 месеца назад и то при късметлиите... 

 Но на него не му пукаше. Важното бе, че печалбите му все повече се увеличаваха, а при тази безработица за него бе кристално ясно, че всички ще си мълчат, защото я се обадиха - за мястото на всеки един, чакаше по една опашка народ. Не случайно въпреки нередовното заплащане и униженията, почти всичките му роби бяха при него от много години.

 А пазарът тъкмо си стъпваше отново на краката след поредната мини криза. Тировете чакаха на паркинга в редици за да бъдат натоварени с пластмаса, и да поемат към следващите си цели.

 Господин Мазников потропваше с кебапчестите си пръсти и доволно се усмихваше... Време беше при него да започнат да влизат хората, надяващи се на чудо... То, вярата, е болест, която най- трудно се лекува, но той знаеше как и с какво да я прекърши...

 Не случайно, въпреки тормоза, го гледаха с обожание и трепереха пред него, пък и тефтера му с любовници все повече набъбваше, изпреварвайки дори растежа на корема му.

 Погледна часовника си, после голямата си дъщеря и й смигна - Знак да провери дали отпред чакат още тези, които всъщност нямаха и избор...

 Той знаеше, че те са там, но нарочно над 3 часа седеше в кабинета си предъвкайкви шопарестите си бузи, и правейки се на зает. Така увеличаваше още повече удоволствието си премисляйки всяка възможност...

 Дъщеря му леко се усмихна и покани първо 2 от жените с най-дълъг стаж във фирмата. Склададжииката и началник складовата база.

 Първата беше красива млада жена с над 5 години стаж тук, в момента бременна в шестия месец, а втората беше работила в предприятието над 20 дълги години.

- Здравейте, момичета - иронично се усмихна Мазников - В момента нямам много време, но все пак ще ви отделя пет минути. Знаете, отговорности, грижи - и той демонстративно разпери ръце.

- Шефе - първа се осмисли да проговори по-възрастната и опитна жена - Знаете, Коледа е след 3 дни, а от утре излизаме в отпуск... Семейства имаме, и ние искаме празници да празнуваме. За пари сме дошли да питаме.

- Хъм - смръщи вежди Мазников - Лесно ви е на вас, а питате ли ме мене от къде да ги взема?

 В този момент двете жени не издържаха и се спогледаха. Те много добре знаеха (както и всички други отвън), че в момента бизнесът му беше във върхова форма. Поръчките направо валяха и въпреки 24 часовия работен цикъл, не можеха да им смогнат... Парите се стичаха, като сребърен дъжд в джобовете на Мазников...

- Е, добре де - усмихна се благо той - Знам, празници са, затова ще ви вляза в положението. Ето ви 3 (три) лева да си ги разделите двете и кажете на останалите отвън, че пари няма... След Нова година ще се оправим и да не забравя - Честити ви празници...

 

15.12.2014.

 

Георги Каменов 

 

 Творбата е по истинска история! 

 

© Георги Каменов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ина, вярно е, времето на пластмасата изтича, дано изтече и времето на пластмасовите хора!
    Ангелче, ето затова твърдя, че не живеем в нормална държава. А родината ни е Божествена!
    Да, историята го е доказала това, Стойчо!
    Благодаря от сърце, приятели!
  • Ето, така започват революциите!
    Непреодолимата алчност губи чувство за реалност.
  • Пяната още дълго ще излиза... а времето на пластмасата отминава. Много хубаво си го написал, Георги!
  • Благодаря и на теб, Мариана.
    Широко разпространена порода е тази, тъй, че и мнозина са се сблъсквали с представителите й...
  • Ще ми е интересно да прочета.
  • Със този проблем се натъкнах и в Прага. Мисля да го опиша в следващата част на Европът...
  • Тъжно е наистина, Мариела.
  • Това е най-тъжното българите да експлоатират българи... 😢
  • Мариела, то и аз бях там...
    А историята има продължение веднага след този финал тук с мое участие... След което си търсих друга работа след Нова година, а хората отвън получиха (включително и аз) по някакви пари. Това беше преди почти 20 години - бях млад и много буен тогава...
    А Бог наказа и образа, който тук съм скрил зад Мазников - след време фалира, а банките му взеха всичко.
    Какво е станало после, не знам. Откакто научих това, не съм питал и не съм се интересувал повече от темата.
    Благодаря ти за откровения коментар!
    ПП
    Младата бременна жена бе на границата на спонтанен аборт и то в шестоя месец... Без коментар!
    Плака няколко часа и едва я успокоихме и ние, а после и докторите.
    Тогава бяха вълчи времена, но за съжаление, и сега е пълно с подобни човекоподобни твари...
  • И аз съм приживяла нещо подобно... Самата тъжна истина. 😢 😢 😢
Предложения
: ??:??