5 нояб. 2013 г., 20:38

Трицветната котка 

  Проза » Рассказы
748 0 3
1 мин за четене

               През март трицветната котка роди четири котенца. Бързо забелязахме, че две са по-едри, а другите две са слабички. Надявахме се да се изравнят, но скоро разликата се увеличи. Котката не беше едра и явно не успяваше да ги нахрани достатъчно. Когато бозаеха, едрите избутваха малките и те ставаха все по-слаби. Засилихме храната на майката, но това не помогна. Коремът ù стана плосък като дъска, а когато идваше да се храни, залиташе. Страхувахме се за нея и докато се чудехме как да постъпим, тя самата намери решение.

               Една сутрин в леговището бяха останали само малките котенца. Какво ли се беше случило с другите? Дали не ги бяха изяли котараците -  понякога това се случва в котешкия свят, а те бяха апетитна хапка.

               Котката беше дворна, а леглото ù беше в пристройката в единия ъгъл на къщата.

               За около три-четири дена майката се съвзе, а малките започнаха да растат. Чак тогава забелязахме в противоположния ъгъл на дома ни, че от малката 

шахта със спирателен кран за външната чешма се подават две муцунки. Не смееха да излизат извън дупката, сякаш им беше забранено. Ето къде бяха едрите котенца.

               Беше ни любопитно и започнахме да следим поведението на котката. Един път тя идваше да нахрани големите,  а след това два пъти хранеше малките. Скоро четирите котета се изравниха и до месец из двора вече щъкаха четири почти еднакви и здрави котенца.
         
               МАЙКА! 

 

               - - -                

               Какви егоисти сме ние хората - само ние имаме разум, само ние имаме чувства, само ние имаме интуиция, а те - животните - имали само инстинкти. Защо някои човешки майки не притежават поне малко от инстинктите на тази котешка майка!

 

 

                

              

 

               

             

 

© Лидия Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря Снеже. Благодаря Нина, права си - и аз съм се срещала с добри и лоши майки от всякакви породи /да ме извинят хората /.
  • Много харесвам къси и съдържателни разкази, а този определено е такъв. Обаче само да вметна, че като при хората, така и при котките има добри и лоши майки. Аз От как се помня се си имаме котка, някой оцеляват по дълго други нямат такъв късмет, ала има си котки дето едно котило не могат да отгледат и други дето те разплакват от грижа.
  • Хареса ми разказа. Трогна ме. Има много неща, които ние хората можем да научим от животните.
Предложения
: ??:??