7 июн. 2012 г., 09:45

Тримата братя и златната ябълка 

  Проза
1480 0 3
1 мин за четене

Имало едно време трима братя. В двора на къщата им растяло ябълково дърво, което всяка година раждало по една златна ябълка. За нещастие, всеки път идвала триглавата ламя и я отнасяла. Минало време, братята пораснали и решили вече да не са такива харабии. Най-големият брат казал:

- Писна ми оная уруспия да ни ограбва! Тази вечер отивам да пазя до дървото - само да... ми дойде! Да се чуди човек защо ходят като гламави да пазят някакви клонаци, вместо направо да откъснат златната ябълка и да я държат на срочен депозит, но както и да е.

Чучнал братът под дървото и зачакал кръвожадно. За да не скучае, си взел двойно препечена занимавка. Така се занимавал, че когато дошла ламята, я поканил заедно да ударят по едно. Срещнали се те на четири глави, завъртели лаф за тазгодишната реколта, попели, посвирили, накрая братът лично връчил ябълката на ламята и ù профъфлил: "`земи да се почерпиш, ти си пич!" На другата година дошъл редът на средния брат. Той се въоръжил с прашка, която можела да изстрелва по три камъка наведнъж - по един за всяка глава. Опънал ластика още привечер и зачакал крадлата. Към полунощ ръката му отмаляла, той отпуснал ластика за миг, а ламята се спуснала и отнесла ценния трофей. Братът силно се изнервил, опънал прашката и за малко не прострелял крадлата. Успял да уцели обаче единствено Венера, Марс и третия пръстен на Сатурн. На третата година най-малкият брат казал: "Сега е мой ред". Той се покачил на клоните на дървото и се спотаил като лалугер в трици. В полунощ земята забучала, светкавици озарили небосвода и ей ти я - на триглавата нахалница. Спуснала се тя към дървото, но там я чакала изненада - третият брат, който я промушил с кука за плетене и избродирал върху гърдите ù с конец за гоблени: "Аз съм крадла." Посрамена, ламята изчезнала от полезрението и на разказвачи, и на баснописци. Братът откъснал златната ябълка, полюбувал ù се, и я дал в заложна къща. С парите си купил билет за Малдивите, защото разбрал, че там имало една палма, която всяка година раждала по един златен кокосов орех, но за зла беда идвало някакво триглаво създание и го отнасяло.

© Илиян Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Какво става с кокосовия орех? И той ли е на депозит?
  • Кой знае...
  • Това ще има ли продължение,за да проследя
Предложения
: ??:??