Тъжно е, когато хората, които следят за спазването на правилата в някоя сфера, използват тази си отговорност, като елемент на власт. Защото те са тези, които знаят тънкостите, и когато, като личности са безкруполни, манипулативни, корумпирани, те се поддават на поривите на Лукавия и погазват това, което са призвани да пазят.
А е толкова широко разпространено това явление, че вече дори се приема за "нормално". Срещу 50 лева кеш, катаджията ще си затвори очите, срещу тази сума, умножена многократно, съдията ще оправдае и Юда, а политикът, ще продаде и ризата си, която всъщност не е и негова, а е кожата на този електорат, който му е гласувал доверие.
Или друга ситуация. Когато човек без морал разполага с вътрешна информация, той може да я употреби, както му е угодно. Дали ще е сделка на борсата, или донос, клевета, зависи от сферата, в която се вихри подобно нищожество.
Докога?
Че подобни явления ще има винаги и са навсякъде, не е тема и за спор. Така ще е, докато самият човек не еволюира до по-високо нравствено ниво, а такива изгледи няма за близкото, та дори и за далечното, бъдеще... Но когато подобно явление вече едва ли не се приема за "нормално и тривиално" това вече плаши...
И точно в такава действителност оцелява българинът! И явно отдавна е свикнал с това, щом живее вече поколения с нея. А когато в една градина бурените не се изкореняват навреме, накрая изчезва градината...
Дано никога това не се случи с България!
07.10.2020. (Написано фактически на Прима Виста в черновата)
Георги Каменов
© Георги Каменов Все права защищены
Благодаря ти за изказаното мнение.