7.10.2020 г., 17:06 ч.  

Тъжни мисли по болна тема 

  Проза » Рецензии, анализи, критически статии
497 3 19
1 мин за четене

 Тъжно е, когато хората, които следят за спазването на правилата в някоя сфера, използват тази си отговорност, като елемент на власт. Защото те са тези, които знаят тънкостите, и когато, като личности са безкруполни, манипулативни, корумпирани, те се поддават на поривите на Лукавия и погазват това, което са призвани да пазят.

 А е толкова широко разпространено това явление, че вече дори се приема за "нормално". Срещу 50 лева кеш, катаджията ще си затвори очите, срещу тази сума, умножена многократно, съдията ще оправдае и Юда, а политикът, ще продаде и ризата си, която всъщност не е и негова, а е кожата на този електорат, който му е гласувал доверие. 

 Или друга ситуация. Когато човек без морал разполага с вътрешна информация, той може да я употреби, както му е угодно. Дали ще е сделка на борсата, или донос, клевета, зависи от сферата, в която се вихри подобно нищожество. 

 Докога? 

 Че подобни явления ще има винаги и са навсякъде, не е тема и за спор. Така ще е, докато самият човек не еволюира до по-високо нравствено ниво, а такива изгледи няма за близкото, та дори и за далечното, бъдеще... Но когато подобно явление вече едва ли не се приема за "нормално и тривиално" това вече плаши... 

 И точно в такава действителност оцелява българинът! И явно отдавна е свикнал с това, щом живее вече поколения с нея. А когато в една градина бурените не се изкореняват навреме, накрая изчезва градината... 

 Дано никога това не се случи с България! 

 

07.10.2020. (Написано фактически на Прима Виста в черновата)

 

Георги Каменов 

 

© Георги Каменов Всички права запазени

Морал
от кал
не се изгражда!
Не се и ражда
идеал ...
  285 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дани, точно действията липсват, а те са нужни. Спешно и на всички нива.
    Благодаря ти за изказаното мнение.
  • Георги, мисли зад които застават много свестни хора, но не всеки има смелостта да ги изкаже, камо ли да предприеме действия, уви...
  • Благодаря сърдечно и тук, Мария.
  • Дано, Жоро!🙏 Заставам зад този текст, не само защото е примавистен, а защото е искрен и болезнено истински!😃
  • Наистина, това е точната дума, Юри.
    А човекът е най-адаптивното животно, редом с плъха (като се замислих, многозначителна компания си имаме...), свиква с всичко...
    Благодаря ти, че се изказа и ти тук.
  • Хубаво си го излял, Георги! Знаем ги тези истини, и с тях сякаш ни е по-лесно да живеем. Хареса ми!
  • Димо, получи се нещо много интересно!
    Тъй като почивам днес поради преумора, имам време, а този наш диалог взе, че ме вдъхнови за 1 стих, който още топъл, топъл, ще пусна в сайта след 5 минути.
    Благодаря ти за вдъхновението!
  • Димо, мислех да ти отговоря по-подробно, но се отказах, обаче нещо все ме гложди, така да се каже... Та, нема начин, ще го направя...
    Какво са проповедите, ако няма вяра в сърцето? Да ме прощава Господ, но остават шум в ушите...
    Вяра, вяра трябва, а когато има такава, това вече е основата на другото! А тя липсва в това време на свободен достъп до всичко... и бездуховност...
    А колцина са способните да изградят в себе си истински Божи дом? Дори и в църквата не са много. Имам някакви наблюдения тук, затова го казвам.
    Та тук ще приключа, казах си това, което ме мъчеше.
    Още веднъж ти благодаря за включването.
  • Димо, Хари, благодаря, че се включихте и вие.
  • Браво, Георги! Право по мазола!
  • Защо ли, адаш, българинът не може все още да излезе от дрехите на Бай Ганя?... Не му ли писна вече вечното шмекеруване, келипира, далаверките?
    Но всъщност по-важния въпрос е, способен ли е все пак да го направи?
    Николай, твоят коментар разкрива всичко от тази творба, което искам да кажа! Ако някой не може да разбере нея, препоръчвам да прочете казаното от теб!
    Благодаря от сърце и душа и на двамата!
  • Изля ми се, Марианче, за 5 минути дали имаше и публикувах веднага. Дори правописа редактирах след пускането...
    А тази Горгона ли е, октопод ли е, не знам, но виждам отлично, как ни задушават пипалата й...
    Ина, много дълбочина има и в твоето включване. Този филм не съм го гледал, но самото заглавие говори много!
    Доколкото за маймунката, все някой трябва да е виновен, но май най-виновна е тази, дето е хвърлила банана, почесала се е отзад и е решила да поумнява...
    Благодаря ви, дами!
  • До края: " той е изгубил вярата в себе си и в съдбата си и е станал тъй "практичен" и трезвен, трезвен до безчувственост. Без помощ, без съвет, съкрушен и разкъсан външно и вътрешно, ето го на, една печална, от бури разсипана останка от стари времена...
    Има ли кой да го съживи, да го повлече подире си? - Идеали? - Суета, вятър!..."

    той е изгубил вярата в себе си и в съдбата си и е станал тъй "практичен" и трезвен, трезвен до безчувственост. Без помощ, без съвет, съкрушен и разкъсан външно и вътрешно, ето го на, една печална, от бури разсипана останка от стари времена...
    Има ли кой да го съживи, да го повлече подире си? - Идеали? - Суета, вятър!..." /"Бай Ганьо прави избори"/
  • "Гаранция за едно добро управление е един просветен народ." Иван Евстратиев Гешов... Пак маймуната ни е виновна... а ако не беше тя?! Манипулацията е много силно психологическо оръжие. Изворите й са различни, но си е чиста "маймунска патология" включваща хитрост и оцеляване на базово ниво. А на някои им идва дюшеш: идва им и отвътре. Служат и на половината истина, и на половината лъжа. С първото чистат съвест, с второто - комплекси. И когато става въпрос не просто за "някои сфери", а там откъдето извира бензина... о, там колко е "нормално и тривиално", бих добавила даже "благородно" в ползу.. Наскоро гледах един стар фим, да си го припомня: (Lions for Lambs) Офицери и пешки (2007) и ... монетата има 5 страни, за някои е само тъжната.
  • Адски тъжно ми стана от прочетеното, адаш!
    Нито съм Ботев, нито Левски, дори претенции нямам да съм някакъв, но многократно съм влизал в конфликти с началници заради това, че с работниците се отнасят, като с животни, за неплащане... да не влизам в подробности...
    И най, най, най-болно ми е ставало, а и още боли, от това, че почти винаги бях сам... Колегите после говорят големи думи, тупат ме по гърба, черпят (такива почерпи не съм приемал никога!), но когато трябваше, всеки се криеш, мълчеше, мишкуваше!... С изключение на тук таме някой, явно, луд, подобно на мен...
    И тъжни изводи съм си направил и аз за това, що за народ сме, но... дори и понякога насила, не спирам да вярвам в хората...
    Много ми е тъжно в момента, едни спомени ми дойдоха, не ми се и говори за това даже!...
  • Това трябва да бъде опротестирано от Баби ГЕРБ, Бебета-ГЕРБ, Педали - ГЕРБ и, разбира се, Инфантили-ГЕРБ:
    "„Писмото до Граматиков, за което по-горе споменахме, се свършваше с тези думи: "А народът какво ще каже, какво ще прави? Любопитен въпрос! Ти ми казваше едно време, че вярваш още в българския народ. Хайде де! Не се подигравай! В кого вярваш ти ? В това ли рабско племе, което търпи всичко това? Виж го изобразен в представителите му.
    Народа, в когото ти вярваш, е роб, казвам ти, роб; робуването е за него блаженство, тиранията благодеяние, роболепието геройство, презрителното хъркане отгоре - музика! И пак този народ е клет и нещастен, трижд нещастен! Бит от съдбата, осъден да страда и да тегли за други, мъчен от неприятели, а още повече от приятели и спасители, той нямаше нито една твърда точка, на която да спре погледа си, една дръжка, на която да се ослони...." Виж натам...
    ..
  • Адаш, много силно се изказа за тази ми публикация! А с примери, ако почнем, конкретни, ще ни заболят пръстите от писане, за дълбоко съжаление 😞
    Ирен, точно този манталитет Ненавиждам! Да гледаш в паницата на другия. Писнало ми е на Музата да слушам фрази от типа:
    - Аз върша цялата работа, а той взема, колко мен...
    - Да го... и шефа, нали аз му изкарвам въшливите пари, не мой ми са прай на никъф...
    - С какво е по-добър от мен, че взима толкоз кинти?
    И от практическите ми наблюдения, повечето пъти ги казват хора... които не искам и да коментирам...
    А, че всяка промяна почва отвътре, няма спор! Пускаш маймуната в хотел 5 звезди и на другия ден вече имаш... не хотел... а маймунарник...
    Благодаря ви за силните коментари!
  • Аз вярвам, че за да промени човек света, трябва първо да промени себе си. А хората често се опитват да променят другите, така както на тях им харесва. Да, ама няма кка да стане това. Има едно нещо, което в България много ни пречи, а то е точно това, че все се гледа в канчето на другият. "Еди кой си нарушава правилата, тогава аз защо да ги спазвам?" чуваме всекидневно. Как защо? Защото това са правилата и искаш промяна, нали?
  • А когато висши държавни чиновници срещу 67 милиона подкуп скриват възможни доходи за държавата от 770 милиона лева?
    В чернова, но си е баш черна истина.
Предложения
: ??:??