15 авг. 2016 г., 00:15  

В следване на Шагане 

  Проза » Рассказы
787 0 2
4 мин за четене

      

 

– Страхотен спектакъл, Десо, браво! Много ми хареса! Лермонтов си остава Лермонтов, ненадминат е и до сега! А тази красавица Шагане?! – говореше разпалено Пламен. – Моля те, запознай ме с нея? Става ли, а? Не съм виждал такава красота – очите ѝ, устните, косата…Каква е?

– Актриса. Млада, от два-три месеца, Ема Стоянова, дойде от пловдивския театър.

– Ще ме запознаеш ли, Десо, моля ти се, толкова силно излъчване не съм усещал, знаеш, че съм ви фен, нищо не съм пропуснал от постановките ви, влюбих се бе, не разбираш ли, ей тука – той сложи ръка на гърдите си – гори, пипни, дай си ръката да видиш!?

– Добре де! – раздразни се Десо.

– Кога, кога ще ни запознаеш?

– От къде да знам кога, дай сега да изпием по една биричка !

– Ама и ти си един театрал – разочаровано промънка Пламен.

Десо отпиваше от студената бира с видимо удоволствие. Беше уморен – дълги монолози, светлини в очите, горещина. Хубав спектакъл, но трудно се издържа.

На другия ден излизаше от репетиция когато видя Пламен. Носеше три рози. Сети се за уговорката им от предната вечер. Върна се назад.

– Еми? Извикай Емата!

– Казвай, Десо, че бързам – делово отвърна дребничко младо момиче с черна дълга коса прихваната с шнола на опашка, дънки и бяла блуза.

– Ела да те запозная с един твой фен и мой приятел – Пламене, това е Шагане!

Момичето си подаде ръката. Тя увисна унило.

– Не! Това не е Шагане! – Пламен се зачерви и капки пот избиха по челото му.

– Хайде сега, ти ли знаеш или аз? Кажи му, Емче!

– Какво да му кажа, Десо, както иска човекът!

Пламен гледаше разочаровано. Розите с чаен цвят клюмнаха. Той не вярваше на очите си - това дребно невзрачно девойче да е разкошната Шагане от вчера? Абсурд!

Ема се обърна и си тръгна. Десо се ядоса. Пламен вървеше наскърбен. Дори не чуваше какво говори Десо. Прибра се в къщи и заплака с глас. Само след два дена се озова отново на спектакъла „Шагане”, криеше се на последния ред и когато се появи тя, стана и приближи сцената.

– Ама разбира се, че не е онова незряло момиченце, което Десо искаше да ми пробута оня ден, само си приличат, но какво от това, ето, това е истинската Шагане! – говореше си Пламен.

Така животът му продължи в следване на „Шагане” по всички сцени и сърцето му кънтеше празно.

Във всички програми изпълнител на ролята на Шагане беше Ема Стоянова…

 

 

 

 

© Нина Стоянова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Напълно съм съгласна с Katriona (Кети Рашева)
  • Тегобата да имаш фенове - не на самия себе си, а на сценичния ти образ. Хубав разказ!
Предложения
: ??:??