9 окт. 2018 г., 21:28

Внимавай каво си пожелаваш! 

  Проза
681 5 17
1 мин за четене

Голямата радост! Голямото чудо! Хубавата Рада му пристана! Колко молби бяха! Колко ходи подир нея! Не! Искала гражданка да става! Искала шапка, чадърче, лачени пантофи... Не щяла да се бъхти на полето и да мирише на обор! И... Ей го! Рада сама му дойде! Хич и не попита, как така, вече не ще град. Почна да трепка край нея. Да я глези. А, тя, мила, мила! Минаха няколко месеца и  Рада почна да се олежава. Все и е лошо... Все не е гладна... уж не яде, пък пълнее! Я,каква се е наляла! Голяма тревога, голямо чудо! Ще си изтърве хубавата булка! На шестия месец Рада се замята. Превива се и вика. В чудо се хвана Иван! Тича при буля Гина... „Бързо! Рада!” Буля Гина довтаса и изгони Иван. Бягай, рече, в кръчмата. Като мине, ще те викнем. И той, какво да стори, отиде. Ама, ни му се пие, ни му се говори! Все чака да го викнат! Не мина много време и едно комшийче дойде.

- Бързо, вика, леля Рада те вика.

Литнаха краката иванови към къщи! Гледа, Рада лежи, а до нея - бебе. Чуди се, горкия, как тъй? Кога да е станало? Тя, Рада, нали, от шест месеца е с мене...

- А, честит ти син! Рече буля Гина. И да ме даруваш, за здраве на бебето и Рада!

- Аз, за даруване, ша та дарувам, ама... Как тъй бебе?

Булята сложи ръце на Ф! Как от де бе?! От Рада! Ти нали Рада искаше?! Е ти и Рада, и дар от Рада! Май не знаеш какво искаш! Айде! Целувай ръка! Дарувай и да си ходя!

 Какво да стори? Тъй си беше! Рада искаше! Въздъхна тежко. Преглътна и си рече: от Бога е! Божан ще го кръстя и ... каквото било-било! И така си остана името на момчето: Радин Божан!

 Та, думата ми е: внимавай какво си пожелаваш!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Иржи! Винаги ми даваш кураж! Благодаря ти!
  • То си е така.Да се внимава във всичко!В случая вината на Иван не е най-голяма,но радината.....съвременна хитруша!А ти чудесно си изградила твоя разказ,Марги,приятен за четене и поучителен!
  • Чест и почитания, Руми!
  • Прочетох с интерес, Марги! И темата, и изпълнението, прекрасно се е получило! Поздрав!
  • Благодаря, че прочете, Лини! Така е, Ели!Важно е да се обичат, но се боя, че Иван обича. Още чувам радиното Не. Не знам колко ще кротува, Васи. Нали знаеш, че е трудно постоянно да се поддтискаш. Твърде е възможно да избие пак, в посока град... Знам ли? Благодаря за коментарите.
  • Детето е дар, но Рада дали ще кротува?
  • Е, каквото било, било! Важното е да се обичат младите! Много хубав разказ!
  • Браво, Марго!
  • Сиси! 😆
  • Много хубав разказ!
  • Благодаря!
  • Така е!Кратко, но много съдържателно, Марго.
  • Добро утро, Лиа, Стойчо,Мариела и Валя! Радвам се, че сте се запознали с моите герои. Благодаря ви за коментарите!
  • Така е, тъжно дори донякъде... Но всяко дете е дар от Бога.
  • Да така си е децата са дар от Бог... Харесва ми!
  • "Аламинут бе, баджанак!"Нали при Чудомир булката роди при венчило в църквата...
    Да е жив и здрав Божан Радин!
    Никой не избира родителите си.
    Хубаво, но сега вече все повече млади двойки с мъка добиват деца.
    Поздравления за написаното от теб, Маргарита!
  • Осъзнат риск - сбъдната мечта! Марго, мила супер е! Ех, мен не ме бива в кратките форми, все ми се вижда малко и дописвам, дописвам...Но пък кратката проза си е за мен като "висш пилотаж". Идейно разказът ти е много добър. Поздрави!
Предложения
: ??:??