29.04.2009 г., 21:15 ч.

21 грама 

  Есета » Други
1438 0 1
3 мин за четене

Хапят ли мъглите в тихите утрини, когато се пробуждаме и докосваме светлината с очите си за последен път...

 

В гората тежка влага се спуска, като сълзи от дърветата, които тъжно въздишат и тъгуват на раздяла...

 

Някой се киска неудържимо в мъглата. На кого ли? Може би на края на мечтите...

 

Знае ли някой колко лесно се губят следите им сред широкия друм на живота?

 

Знае ли някой колко струва болката в сърцето при всяка изтляла и изгубена мечта?

 

Измамна се струва сега за душата всяка предложена цена. Копнежите ù са с тежестта на една подхвърлена монета - само една!

 

Онези двадесет и един грама, които е тя, могат ли да бъдат оценени...

 

 

 

* * *

 

 

 

21 грама - това ли е всичко?

 

На толкова се претегля душата на човек. Онова, което може да изгради огромни колони, оставащи с хилядолетия, претегляйки се излиза, че е толкова леко и незабележимо.

 

Колкото една шепа прах, която с леко подухване изчезва завинаги.

 

Мисълта, която може да напълни хиляди книги за един живот с думи, претегляйки я ще се види, че не е по-тежка от няколко страници.

 

Странно и неестествено е всичко това. Оглеждайки нещо толкова обемно като разума, е трудно да се приеме, че всъщност всичко е събрано в едно малко грамче, което е реалността.

 

Онази Реалност, която често бъркаме с Безкрайност...

 

 

 

* * *

 

 

 

В 21 грама е затворен геният, поетът, художникът, писателят, откривателят, артистът...

 

В 21 грама са скрити любовта, омразата, надеждата, отчаянието, изпращането, очакването, радостта, болката...

 

За тези 21 грама ли е цялото търсене и преследване на несбъднати мечти през целия живот, на който дните му се събират в една шепа...

 

Значи ли, че може да се измери полета на въодушевлението от радостта на живота в тези няколко грама?

 

Толкова ли тежи раждането?

 

Или смъртта?

 

21 грама - това е всичко! Един живот, който може да покрие една планета с делата си, ще отлети като перце и никога няма да се завърне.

 

Малко е, но пък е болезнено реално.

 

 

 

* * *

 

 

 

Денят угасва тихо, с него и всички цветове. Всички шумове. Всички гласове. Всичко...

 

Гората мълчи, дърветата са свели смирено короните си и изпращат последния лъч светлина, който се отразява за последен път в гледащите го очи.

 

За сетен път...

 

Първата изгряла звезда в нощта ще бъде и последната, която очите виждат. Далечна е и е родена сред Безкрайността. Единствена и само една в небето.

 

Дали ще приеме отлетелите двадесет и един грама?

 

Тя - звездата...

© ГФСтоилов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??