28.10.2021 г., 10:11 ч.

Аз гражданинът! 

  Есета » Граждански
3070 3 130
2 мин за четене

 Аз гражданинът! Казват, че съм суверен! Имам права и задължения! Казват, че над мен е Конституцията! Казват, че съм си делегирала правата на политици и партии, а те трябва да ми гарантират гражданските права и свободи. Свободи! Каква дума! И то, в множествено число! Никога в некъсия си живот не съм се чувствала толкова лишена от права и свободи, колкото сега! Сещам се за царска Русия и крепостните селяни. Ние не сме закрепостени към място, но сме "собственост"! Решават, че ще ни затварят - затварят ни! Ще ни лишат от работа, топло, свободна воля - правят го! Като добитък! Храна - малко, доене - много, стрижба, ваксиниране, клане и докато може! Всичко с цел печалба! Нашите собственици са васали и дължат дан на господари! Трябва да се издължат и да им остане! Какво значение има добитъкът?! Статистика! Без имена! Без история! Без лице! Просто числа! Събират, вадят... Търсят формулата на успеха! Но не за "суверена" и държавата, а за една тънка коричка от обществото, което има име, лице и власт. На местно ниво, но власт! За целта трябват пари и те ги събират по всякакъв начин! А ние, "суверенът", трябва да решим кой и как да ни дои, стриже и коли. Сега никой не смее да каже, че масовата ваксинация е бизнес и политически ход. Стана ясно, че тук и в ЕС, ваксините не пазят от заразяване, разболяване, смърт. Но, принуждават хората да си ги слагат. Или ваксина, или глад! Ама у нас много умирали. Умират, защото нямат адекватни грижи! Може ли тежко отделение да се остави на 1 лекар, една сестра, една санитарка?! Ама, толкова имаме! Щом е така, вместо да купуваме толкова ваксини, да си внесем медици! Да си гарантираме регулярен достъп до ваксина, който иска, до лекарства, превантивни и при леки форми, който иска, специализирани болници, оборудвани технически и с нужния персонал. Айде, маските ще ги носим. Дали няма да се справим? Ще се справим! Ама, тогава какво става с пазарите за ваксини? С уж гарантираните печалби? По същите съображения, свръхпечалби, имаме енергийна криза! Може да си затрием икономиката! Народа! Но, печалбите... Те трябва да се гарантират! Всеки ден за добро утро, медик с титла обяснява колко са заразени, в болница, починали от ковид! А, колко са починали и ранени по пътищата, или друг инцидент? Колко са жертвите на тежки хронични заболявания? Колко ежедневно се разболяват? Колко са починалите, поради недостъпно лечение? Местата са за ковид! Много удобно! Изважда се пред скоби една болест и се преекспонира за сметка на останалите! И, понеже здравето е висше благо за всеки, ще се мотивират посегателствата върху  човешките орава с грижа за здравето! Може да умреш от друга болест, от безпаричие, от лишения и студ, от стрес и агресия, но не и от ковид! Ама се умира и от ковид! Доказа се, че ваксинираните заразяват, разболяват се,  умират! Тогава? Къде е правото ни да изберем от какво да умрем? Нали никой не е обещал безсмъртие?! Упс! Не бива да давам идеи! 

  Та... Налага се да си внушавам всеки ден, че съм гражданин, а не добитък! Вече съм в ъгъла! Нямам право да работя! Сиреч, няма да имам храна, топло, няма да мога да си плащам задълженията ! И това, за да се задоволи нечия жажда за печалби! Излиза, че не съм гражданин!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Квазар , това е просто цитат, който в случая ми се стори подходящ. Но пък ако си бяхме спретнали едно предизвикателство около тази тема, щяхме да наводним сайта с есета - "За и против Ваксинизма." Защото във време, в които уж сме толерантни и сме против - фашизма, расизма, против хомофобията и какво ли не друго, да ме прощавате, но това със зелените сертификати си е жив Ваксинизъм.
  • Не, Квазар, не я е открил. Но чета тук няколко дена и между редовете точно това прочитам. Че ние не сме учените и вярваме на това, което ни казват „компетентните“ . А Науката, в голяма степен обслужва властта, Властта /парите/ е тази, която решава , кое ще стигне до нас, като информация, кое ще се развива като наука. Властта на парите е тази, която ще определи коя е медицината в която ще вярваме и на която ще се кланяме, коя е науката, която ще влезе в учебниците, кои са изобретенията, които ще стигнат до нас.
  • „Родила се нова религия . Тя била наречена “наука”. Християнството все още било силно, но сега неговото влияние временно било западнало. Внезапно ученият станал бог. Тази наука създала епохата на машината и всички еликсири и отрови, довели човешкия живот до ръба на унищожението. Но с отминаването на ХІХ и с началото на ХХ век тази нова култура и нов бог били хипнотизирали преобладаващата част от човешкото съзнание.“ - “Бунтът на роботите” Дейвид Айк
  • Държавата (глобалната) - е организаж=ция на една класа да потиска друга, цедейки от нея жизнени сили! Това тероризъ,м вируси , милион и едно желания в лотария са две страни на една и съща монета! Просветените знаят Истината , но за да има ред са измисли лъжа разделена на две под лъжи , сини и червени и десетки хиляди години властват. Никой освен Бог и Вярата в Бог не може да ги спре! Ваксинациа от алфа вирус, после от бета и така цялата азбука , докато за секунда живот ще отдаваме всичко дарено от Бог! За момента тази им игра е актуална защото е богоугодно човечеството да забави ход , а от там нататък ..........поживем увидим
  • Айдеее...наред с фанатици, атеисти, рационалисти и не знам си какви още, се появиха и веганите. А е всеизвестно, че от вегана и антиваксъра бяга😂.
    Приятели, не приемайте нещата лично!
  • Само да свирнат от Американското посолство и цялата дискусия отива в спама! Земята на Ботев и Левски отново е робска земя!
  • Съфорумци! Оставам на позиция, всеки да има свободата да реши как да постъпи и после да си понесе последствията! Здравните, разбира се! Относно риска едните да са опасни за другите - споделен е! Тъй че, категорично съм против принудителните мерки! Целите не са медицински! Бъдете здрави и слушайте кой каквото си реши! Сърце, мозък, черво, портфейл... ваш избор! И, Пали, не съм те молила да си активен коментатор. Сама си решила, че темата те интересува. Точно с този си коментар ме обиди. Ваксер, анти - твоя си работа, но това, че ти е неприятно, че съм публикувала нещо... Ами, подмини го!
  • От някои коментари разбирам, че някои хора са безсмъртни и единственото което може да ги убие е ваксината против Ковид - 19!!! Това е блестящ пример за рационално мислене! Браво! 😂
    Аз съм привърженик на Дарвиновата Теория за еволюцията, но смятам, че тя (еволюцията) е неравномерна при различните човешки индивиди и народи. Пример за това сме ние българите, които сме свръхеволюирали, за разлика от тъпите европейци и американци. Те са бахти наивните, опитни зайчета и мишки, та са се оставили да ги ваксинират с таз отрова. Пфу!
  • Ще се стопим с още сто-двеста хиляди. На кой му пука? На антиваксърите ли? Жалко, много жалко!
  • Сърцето се слуша, ако става въпрос за някакъв избор, свързан с чувства:а раздяла, връзка и т.н. (и пак - не е задължително, но в романтичните филми е култова фраза)
    Когато става въпрос за нещо реално, се слуша разума, а здравият разум опира до логика и реалните факти и аргументи.
  • Ако светогледът ви се формира от холивудските филми, толкова по-зле. Мои колеги умряха от ковид. Бяха яки мъже. Българинът е цар на примитивното мислене, а уж сме интелигентна нация. Толкова интелигентна, че се самозакопаваме.
  • Сърцето е грешен съветник. Има един друг съветник - мозъкът. Ваксинираните могат да се заразят и да пренесат заразата, но карат грипа в пъти по-леко. Това е важният нюанс, който никой не проумява. Желая ви здраве и дано не ви хваща!
  • А мен не ме интересуват ничии мнения. Личните избори си ми остават лични. Имам близки антиваксъри, които участват в организирането и протестите. С тях не спорим по тоя въпрос, знаят, че не си падам да ходя по протести и толкова. Част от уважението е зачитането на личните избори. Затова тия публични споделяния и спорове между непознати не са ми по вкуса.
  • Пали! Вярно е. Аз съм само профил тук! Но, не ангажирам никого с мнението си. Радвам се, че долу-горе знам колко хора са на моето мнение. Относно заразяването, двете сме в еднакъв риск една спрямо друга. Ваксинираните заразяват, разболяват се и умират. Векът си е век, научният напредък си е научен напредък, бизнесът и политиката също са си. Никой не може да ме убеди, че бизнесът и политиката на 21 век са хуманни, почтенни и безкористни. Това е към теб, Петър. И да знаеш, че много те уважавам! Мини, пламването не е случайно. Така мисля. Бъдете здрави!
  • Вижте само, как лесно пламна света и от пожара на тази пандемия, изникнаха, неподозирано, колко милионери! Всички застояли лекарства по аптеките се изкупиха , уж помагали, по телевизията слушаме психологически убийствени новини, за болни и починали. За ваксините, уви, най голямата инсценировка за загриженост за хората ! Навлезли сме в най-страшната за човечеството война, психологическата! Бог да ни е на помощ!
  • Жалко е, че човек може да има подобни мисли в 21 век. Много жалко. Но, както каза Рада: медицината се развива, и върви напред не благодарение на, а въпреки. Недялко, или Фотев го бяха казали това за изкуството, и то е общовалидно за всяка човешка дейност.
  • Всичките неваксиНирани умрели така са си мислили.
    Обикновено личните решения си ги правиш лично. В мрежата споделят лични неща хора, които не са сигурни на 100 процента, за да чуят и осмислят отново избора си. Де факто ти си само профил тука, непознат човек. Може и провокатор да си, всичко може да си. Личният живот на непознати не касае другите, само близките му. Не знам как бих преживяла, ако знам, че не съм направила всичко заради тях, а ги заразя. Примерно
  • Ако вирусът мине през мен, ще си иде. Може би КПД ще спадне още, но ще съм аз. Имам доста време още да бъда! Но, ако ваксината мине през мен, вероятно или няма да съм аз, или ще изчезна от физическия свят.
  • Да бъдеш или да не бъдеш,.. това е въпросът, след като вирусът мине през теб
  • "БАН разработва нов вид ваксина, която ще се прилага във вид на кИбапчИта..."
    Пепи 😂😂😂 Тази специално разработена за Ганьо ваксина явно е единствената, която той би си сложил някога.
  • Ми... тя си е надежден дизенфектант. Може външно, може вътрешно да се приема... По - добре от маска, или сертификат. Лошото е, че никой никога не ми е предлагал кебапче, или ракия за да гласувам! Що така? Не знам! Нещо не ми тежи гласа, явно!
  • А и вирусът май си пада и по нашата ракийка, щото на изборите зелен сертификат няма да се изисква. Значи ходи по кръчми и дискотеки, а по избори не ходи! 🥺
  • Хахаха...
  • БАН разработва нов вид ваксина, която ще се прилага във вид на кИбапчИта. Оказа се, че единственото безплатно нещо, в което българинът вярва, са безплатните предизборни кебапчета. Надяваме се с новата ваксина еРекторатът най-накрая да пристъпи към масова ваксинация!
    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/veche-e-iasno-koga-shte-byde-predstavena-bylgarskata-vaksina-sreshtu-covid-19-2284734
  • Хахах а, нищо, нищо, Сенд! Ти се подготви психически за лични, че там е страшното. Аз съм явна и съвсем безопасна игла 👅

    Гуд бай и от мен. И кураж!😊
  • Ето, призивът ми е спонтанен, само една се отзова.
    Димо е прав. Спонтанните неща, трудно се получават. И тъй като темата стана религиозна, а там спорът е безконечен, аз се оттеглям. Беше ми приятно!
  • Аз обменям денонощно. Даже и при главоболие.
  • Еее, най-накрая някой да се доземе! На 'явни' се казват повече неща, Сенд 🤭 жените не обичат да са първи в това начинание. Нищо, че когато е тайна, прегазват принципите си като куцо пиле домат😊
  • Има си причина за това да не ни чуват и тя не е в наша полза. „Ако ние бяхме християни както трябва, нямаше да има езичници“ Свети Йоан Златоуст
  • Откровенци! Ако не короната, то цените ще ни .... мамата! Предлагам, да го ударим на живот! Жените спокойно могат да ми пишат на лични. Ще се отзова!
  • Ми то и аз говоря за да чуят отделни хора и да се спасят, ама кой ме слуша Само времето ще покаже кой е бил прав и кой крив. Да сме живи и здрави дотогава, де.
  • Димо, трябва да говорим! Може отделни хора да чуят и да се спасят!
  • И винаги се организирали спонтанно във фейса 😂
    А за психични проблеми заради ваксините за пръв път чувам, ново 20 😂
  • В случая сме притиснати от две страни. Ваксинираните, като вярващи в науката като в религия, не знаят все още последиците от очертаващото се и занапред периодично ваксиниране върху здравословното им състояние. Неваксинираните пък са заплашени от бързо роящите се щамове, от стоварване върху тях на вината за загиване на човечеството и от предопределеното им гладно съществуване. Това ги активизира да протестират, защото като невярващи в Бог не намират друг изход. В духовен план има изход, който нееднократно е водил до благоприятен завършек на бедствията! Да си припомнин Ниневия! Друг е въпросът, колко ще го направят!
  • "Тъкмо във фейса приятели ми пишат, че ваксинираните стават като наркомани, зависими от дозите си...и споделят лични наблюдения за свои познати ваксинирани...
    А в Търново съобщиха за няколко ваксинирани, които са получили сериозни психически проблеми. Един искал да бутне децата си от терасата, другата, която била мед. сестра., също полудяла.
    В САЩ много хора още в началото на годината докладваха за психически проблеми след ваксинация....
    И всичко това е като сценарий на откачен филм... (("
    Цитирам една моя позната, която ми написа това и явно го вярва. 🙄🙃
  • А бизнесът с купуване на зелени сертификати процъфтява, честито!
  • Внимавайте с протестите, че те са суперспредъри!
    Суперспредър = суперразпръсквач на вируси, т.е. ако ще ходите на протест поне носете маска!
  • Може би аз не виждам смисъл в това упражнение, към което ни тласкат, но, в действията си всички властващи и кандидати за власт са единодушни. Това е стряскащо!
  • Да приземим нещата, а? Който смята, че ваксините са полезни, нека се ваксинира. Който смята това за излишен, прекомерен риск - да бъде оставен на мира! Ваксините не предпазват от зараза, от нови щамове, от заболяване и смърт. Признато! Жертвите не са случайни, но поради липса на аутопсии, няма статистика. Всичко в един кюп! От, и с вирус - все там! Тъй че, "гнездата" няма да изчезнат чрез ваксини! Щам след щам! Но, доверие пак си няма, фалитите идват, заборчляването в личен план е на лице... Разделение, вражди, сблъсъци ( не само словесни)... Не е вярно, че няма спонтанни протести! Чакай да се стигне критичната точка на недоволство!
  • -Господине, сложете си маска!
    -А Вие защо нямате?
    - Аз съм зад плексигласа.

    - Ми аз къде съм?!

    По истински случай👅
  • Основният закон на тази Вселена гласи : "Енергията тече на там, на където е насочено вниманието!" Та :Той вируса си е енергийно -информационна структура! Съдаден от и за съзнанието на хората и се подхранван с нашата енергетика. Самия факт , че много енергия влагаме в мненията си тук като коментираме е, подхранва със сила :вируса и неговите създатели! С една дума "Кома" пълна! Усмивка!
  • Не знам, Ив, откъде пък ти извади тези проценти - но факт е, че грипа не е нито толкова заразен, нито толкова опасен като короната. Някой да е чул здравната система да колабира заради грип? А това, че хората с придружаващи заболявания умират повече - така е. Но какво предлагаш /? Да оставим да мрат нашите баби и родители щото и без това са болни? Факт е, че коронавируса ускорява смъртта. Ако имаха грип нямаше да умрат. Ами младите без придружаващи заболявания които умират - и тях кучета ги яли, нали. Ами родилките? Не съм се ваксинирала срещу грип никога, защото съм преценила, че не е опасен. Но чудно защо никой не вярва, че короната е в пъти по-опасна. Ами в Русия - спряха цялата икономика за 1 седмица, защото умират по 1000 души на ден. Въпреки, че и те са далеч по-ваксинирани от нас.
  • За да изчезне пандемията. Ако 70% от населението в световен мащаб е ваксинирано, вирусът ще се стопи, както при испанския грип. Но, ако има огнища като България, ще циркулира и мутира до безкрайност. Да, беше ме страх, когато се ваксинирах, но го направих, заради себе си и близките си. Два дни лека болка и нищо повече. Не съм се променил физически и психически. Не съм чипиран. Кой го интересува, какво правя в храстите?! Мога да правя деца, в неограничено количество.
  • Защото здравна система в колапс е заплаха за общественото здраве, а оттам и за нац. сигурност!
  • Сиреч, пазят (под въпрос) ваксинираните. Тогава, защо е този натиск върху всички останали?
  • Някои говорят за Ковид в Англия - не е вярно, че здравната им система е пред колапс. Само системата на доставките. Защо? Действително броя на заразените там доскоро беше 55000 на ден срещу 5500 тук. Но всеки чул недочул повтаря дезинформацията, че смъртността им била огромна. За ваше сведение - 120-150 дневно, т.е. като у нас! При 10 пъти повече заразени. Извода - ваксините предпазват от смърт, а не от заразяване!
  • Съгласна съм, Лили! Сенд! В това е проблемът! Не ни питат! И да ни питат, не се интересуват от отговора! И да! Криза е! Но не толкова медицинска, колкото на доверие, икономическа, предстоят финансова и политическа. Когато казах маса, нямах в предвид мебел. Приемам, че просто си направил каламбур.
  • На масата всички имат власт и са потенциални президенти. А помните ли, как масово ваксинираха против ТБЦ. Тогава някой да ви е питал? Това, че политиците не реагират адекватно на ковид кризата, е съвсем друг въпрос. А, че е криза, криза е и ще ни излезе през носа.
  • Последното разделение, което ни се налага е по възможно най-неубедителни причини. Защото, ако причините бяха чисто медицински, би трябвало както в класическия случай на имунизация, имунизираните да не са разпространители на заразата. Но точно в случая с Ковид-19 това не се случва. Ваксинираните продължават да бъдат евентуални преносители на зараза, скрити зад зеления си сертификат, който от медицинска гледна точка в такъв случай е просто документ с невярно съдържание, фалшификат. От медицинска гледна точка зеленият сертификат е абсолютно ненужен, ако доказва само, че ваксинираният няма да преболедува тежко. За нещо, което касае само него и никой друг, абсолютно безсмислено е отбелязването със някакъв документален белег. В случая обаче прозира политическия смисъл. Ваксинираните се доказват като лоялни към замисъла на управлението граждани, за което им се предоставя документ-привилегия - зелен сертификат.
  • Сенд! Във всяко нещо е нужно да има граници! Света няма да оправим! Явно и държавата няма! Но имаме някаква власт! На масата! И можем, трябва да очертаем граници! Права си, Милена! Не така стои въпроса в очите на потърпевшите!
  • Задължителната ваксинация се явява в ролята на благородно насилие в името на човека. Но насилието от векове е благородно в очите на редица прочути световни властници. Не така стои въпроса с насилието в очите на народите, сега и през вековете.
  • Ясно е, че българинът не харесва световния ред. Но той не може да си подреди собствената държава, камо ли да оправи света. Създайте си фармацевтична или петролна компания, или собствена социална мрежа и печелете милиарди. Знам, че го можете, но не ви се занимава. Бедни и богати винаги е имало и ще има. такъв е животът. И печалби трябва да има, ако няма, и малките и големите фирми ще фалират. И ще станем още по-зле. Всички сме обвързани, в днешния динамичен живот, но малко хора го осъзнават.
  • Точно така е Маргарита, някой беше казал, че човек сам за себе си е най-добрият лекар и всеки сам се познава най-добре. Но, пак повтарям, ако работата ти не изисква задължителна ваксинация, другото е въпрос на лична преценка. Има и такъв тип хора, които прокламират за ваксинация, а те самите не са ваксинирани,.. както не са редки и обратните случаи...Ето и за това хората са отново разединени
  • Тц, не съм гласувал нито за Б.Б., нито за Мазни Трифонов, а за Радев, честно казано, нямам спомен дали съм пускал глас (дори и да съм го направил на предишните избори, след тия му последни издънки и лигавене повече няма да допусна тази грешка). Даже по принцип не ходя да гласувам (и явно с пълно право- 'щото който и да дойде на власт единствената промяна е, че една алчна паст заменя друга алчна паст). Така че хич ни най-малко не се чувствам виновен и не се самообвинявам за случващото се в момента. Обвинявам истинските виновници- тия, горе.
    Да, Гобленка, и според мен това, което почна през 2020-а си е масова истерия. Нищо повече.

    Паленка, предполагам другите две печеливши сфери, които изпреварват фармацията са търговията с оръжие и с наркотици ?
  • Петър! Мога да се причисля към възрастните. Да! Ваксините са опасни за нас. По мое виждане, а с него аргументирам само моето решение, ничие друго! С възрастта всички органи и системи се амортизират. Също както в стара кола. Човек си кара живота с това намаляващо КПД. В един момент, дали вирус, дали ваксина, стресират имунната система. Тя стресира другите системи. Дали ще се справи целият организъм, или не - въпросът е за всеки по отделно. За себе си знам, че имам много ниско КПД! За това залагам на минимизиране на контактите. Дали маската е панацея? Не е, но помага. Но, ваксините, с всичките подозрителни подробности, за мен са излишен стрес! Стрес, с който силно отслабените ми системи може и да не се справят. За това и не искам да ме насилват! Като цяло, животът ми може да е без значение за цялата картина. Но за близките ми е важен. Много важен!
  • Помислих, че съм закъснял...
    Ами то коментарите,по-интересни от есето, брей, мисля си колко ''граждански''коментари има, ЗА или ПРОТИВ ваксините ще си остане въпрос и след изборите, но всеки има право на собствен избор, дали са ефективни или не, отново разногласия...Маските са задължителен атрибут спор няма, даже и срещу финните прахови частици, а срещу К19...Дали ще е задължителна ваксинацията, е това не зависи ли от това каква работа работиш, попитайте някой ТИРшофьор как минава разни граници, само с парцалче-маска ли...
    а страхът не кара ли възрастни хора да се ваксинират
    Опасно е може би това, че има милиони закупени ваксини вече с изтекал срок на ''годност'', които чакат клиенти
  • Мислиш ли, Лили? Все пак, според обяснението, той свързва виртуалното. Ние все още не сме с два крака в този свят. Твърде много зависим от физическия.
  • Създаването на метавселената на Зукърбърг чудесно кореспондира с мерките за глобалната коронавирусната ситуация, които се предприемат сега и предстои да се предприемат! Със сигурност животът ни под форма на свободни аватари ще разреши проблема с всякакви ограничения на права и ще донесе едно голямо облекчение
  • Пали! Така е!
  • В такива извънредни ситуации обществото все повече се поляризира.Фармацията е на 3 място в света от най-печелившите сфери. И ковидмафията се развихря.
    Едни трупат, други се борят да оцелеят.
    В частност всеки да намери правилното за него в ситуацията, за да е добре и за другите, а и да не съжалява по-късно.
    Дежа вю.
  • Уважаеми съфорумци! Ковид истерията не е БГ патент! Налага ни се от вън! И не само на нас! Кой може да го направи? Кръг от мултинационални компании с огромен бюджет и влияние. Тъй че, когото и да изберем, ще ни налага това. Ако не, ще е в изолация. Пак до пари опират нещата. До сигурни пазари. Италианците протестираха. Французите също. Гърците подготвят почва за задължително ваксиниране и сертификат. Нещата са се оттекли отдавна. Да! Ще има масови, агресивни, дори кървави протести още след изборите според мен. Отново ще се сблъскат полиция и граждани! Граждани, притиснати от лишения, неотложни нужди, огромни загуби, дългове! Твърде голама е масата, върху която се оказва натиск! И понеже такъв има и в другите държави, отдушникът "чужбина" се затваря! Получава се "тенджера под налягане". Ще има взрив! Винаги сме били стопански добитък, но сега добитъкът е силно стресиран. Представете си едно обезумяло стадо, което връхлита! Дори то да е от овце, или ято кокошки. Нашето стадо е смесено.
  • Кой избра Бойко? Вие си го избрахте. Кой избра Слави? Вие си го избрахте. Кой избра Радев? Вие си го избрахте. Вие си избирате "управляващите". Ама зле живеете, ама криза било, ама чипирали ви, ама крадяли ви, манипулирали ви... Защо не избирате умни и почтени? Ами, защото на умните и почтените, не им се занимава с политика. С политика се занимават схемаджиите, хитреците, лъжците, манипулаторите и алчните. И за това сме си виновни всички ние.
    Гражданското общество си има правила, които трябва да се спазват от всички. Иначе е хаос и слободия, не е свобода.
  • Гобленка, аз пък се надявам масовите протести не само да не дочакат януари, ами да почнат колкото се може по-скоро. И да бъдат наистина мащабни. Щото, ако имаше масови протести (ама ИСТИНСКИ протести, а не като ония глупости във фейса например- как италианците стоят заключени по къщите си и на фона на залязващото слънце пеят песни един на друг през балконите си- бляяях, повърнах!!!) още в началото (март-април 2020-а) целия тоя долнопробен цирк вече щеше да е приключил. Съгласен абсолютно и с коментарите на Милена, и на Ивайло.

    П.П. И да, Гобленка, ние сме овце. Овце за стригане..., ъъъ, тъй, де, за ваксиниране. Два пъти годишно (въпреки, че се оказа, че можело и веднъж на годината- и така пак овцете шъ бъдат румени и засмени, и "здрави" шъ си пасат бодро тревичката :D ).
  • Разширяват моралния закон и го нарушават, днес заради това благо ни престъпват свободната воля, утре заради другото благо и накрая няма благо, а само горчиво.
  • Ако не сте, прочетете въпросите и мислите на един умен човек, които споделям!
    https://otkrovenia.com/bg/proza/mnogo-pitam-a-ne-e-polezno-za-zdraveto
  • Има голяма разлика между домашен люнимец и стопанско животно. Ние сме от вторите.
  • Опасявам се, че масовите протести няма да дочакат януари, както предвиждат специалисти. Ще ми се да не съм права, но... Натам отиват нещата. Ще бъдат протести на гладните! И ще бъдат толкова мащабни, колкото в началто на Прехода. Повсеместни! Не само в София!
  • Квазар, не очаквах да прочетеш толкова повърхностно казаното от мен. И не знам кви са тия "ваши", не искам и да знам, групировките са си изцяло твои
  • Не, flash royal ха ха
  • Ваксина няма да си сложа, щото си сложих пръстена на Соломон, оня с надписа: И това ще мине
  • Аааа, моля, моля . Аз половината от мойте коментари ги написах от служебния комп, през работно време. А, иначе- по театри никога не съм обичал да ходя, на кино чат-пат (предпочитам да гледам американските бози на домашния си компютър), ама виж- концертите, концертитеее, наистина ми липсват...

    А и коментираме нещата принципно. Не е работата, че някой не ходи (не обича) по концерти, кина, кръчми. Работата е там, че тия, които искат (и обичат) да ходят по такива места НЕ могат заради няк'ва "ужасяваща",. "невиждана" "пандемия" ( и щото не е съгласен да го ваксинират- без значение какви са причините за несъгласието му)...
  • Като гледам от колко часа продължава тази дискусия, според мен никой от участващите не работи, не ходи по театри и кина, даже по магазини не ходи. Няма как да лишиш някой от нещо, от което той отдавна се е лишил хи хи
  • Прав си, Димо. За огромно съжаление.
  • Всеки имал избора да се ваксинира или не. Аве, вие чувате ли се к'ви ги дрънкате?!? От началото на "пандемията" за нищо нямаме собствен избор. Къде ви беше "избора" например, когато март-април миналата година ви изпозатвориха по къщята и ви наслагаха пропусквателни пунктове дори и на малките междуселски пътища?! И сега. Да, дават ви "избор". Няма да се ваксинираме и няма да ходим на заведения, театри, кина... Няма да можем да ходим дори и на РАБОТА. Ония идиоти сериозно обмислят и да не допускат неваксинирани и до магазините (тъй, ами- нека изпукат от глад, гадините, 'щото тъй "страшния" Ковид няма стопроцентова успеваемост в смъртността, да го подпомогнем)...

    Рада, никой не е против ваксините (разбира се, че са помогнали срещу много болести). ПРОТИВ съм аз например към МАЛОУМНИЯ начин (сценарий?), по който става това в момента и тия ч*киджийски опити да ни "извиват ръцете".
    П.П. И да, НЕ съм се ваксинирал. И на този етап нямам и намерение да го правя.
  • Не съм забелязал NHS да са пред колапс. Просто са много натоварени, и страдат от липса на кадри, понеже не плащат много, както всяка държавна служба. Строят се болници. Сравнени със здравната каса са си много добре дори. Статистиката не я знам, но животът си тече по старому. Само хората са различни, по-отговорни. Надявам се.
  • Така е, Тенев!
  • Великобритания е около 60 милиона, България – около 6 милиона. Там има около 50 000 болни на ден, даже бележат рекорд по смъртност, у нас – около 5 000 болни на ден. Там имат 80% ваксинирани с две дози, тук към 25%. Здраванта им ситема е пред колабс, както и нашата. Изводът е, че приложените ваксини са безполезни срещу новите щамове. С тях и без тях заболеваемостта и смъртонстта не се променят. Интересно е дали преболедувалите имат имунитет срещу новите щамове. Според шефа на ковид отдел. в Пирогов, имат. Трябва да се предприеме нещо в тая посока – да се зачита естествения имунитет дори преоритено пред изкуствеия от ваксините, който е със съмнителни ефект и дълготрайност. Също и достоверността на тестовете за наличие на ковид не е 100%-ова. Сега някои получават сертификат без да са били болни от ковид, а от сезонен грип и грешен положителен тест. Наличието на антитела в кръвта би трябвало да е по-достоверното доказателство за преболудуване.
  • "Никой не може да наруши скъпоценните ви права, нито с пот заслужената ви свобода!" - е точно това не го усещат хората, които не желаят по някакви причини да се ваксинират, Раде. Усещат, че им се нарушават правата и че с всякакви мерки - финансови и дискриминационни се опитват да ги заставят да се ваксинират.
    "Той акцентира (доц. Петър Атанасов, ръководител на COVID отделението в "Пирогов", че е проследил състоянието на 3000 души, преболедували COVID-19, и нито един не е повторен, нито един от тях не е с рухващ имунитет." - цитат. Ноооо, сертификатът на преболедувалите важи за 6 месеца. Да, знам че за България направиха да важи 12. Но такива нелогични неща подкопават доверието. Когато човек усеща ясно, че го пързалят за нещо, той става и по-мнителен. Нормална ответна реакция.
  • Прочетох коментара ви добре, Скитница. Маската предпазва, не само вас, а и околните. Ваксината, както казах, е лекарство. Какво съдържа пише, както и какви са страничните ефекти. Вашият “избор” е криворазбрана свобода. Нали помните какво е едно от определенията за свобода? Осъзната необходимост. Не намерих нищо осъзнато в коментара ви, само повтаряне на чужди думи, в които няма много здрав разум.
  • Скити, отговарям ти, знам, че си добър човек, не е нужно да се засягаш. Ковид бързо превзе света, пандемия е, никой не го е очаквал. Ти какво предлагаш, да си стоим и да мрем ли? Ваксините се разработиха бързо, нямаше избор, факт е, но науката е достатъчно напреднала, а българинът е изключително мнителен и "всезнаещ", няма надприказване с него, вещ е по всички въпроси и странно защо, винаги си пати от главата.
  • Ооо, разделението и тук е ужасно! Никой не може да ви завлече насила и да ви ваксинира. Никой не може да наруши скъпоценните ви права, нито с пот заслужената ви свобода! Исках само да кажа, че този филм вече се е играл и никой не е пострадал! (освен геройски загиналите бунтари) Напротив, много заболявания са в историята. Но който има очи, ще види, който има уши, ще чуе, който има разум, ще разбере... Квазарчо, стой си в черната дупка, пич, там няма кой да дойде да те бодне!
  • Амиии... Петър1, след като отговаряте на моят коментар и вие го прочетете внимателно! Вероятно си грухтя в моята кочина, а нормален дом не съм виждала....
    Сенд, от тъпите българи съм! Всъщност имам въпрос към теб: защо при ваксините против обикновеният грип, не се подписваш, че си я слагаш на твоя отговорност? М?
    Пепи, принуда е! Не е избор! Както се казва - Доброзорно!
    Наистина, повече няма да се спра тук! Уважавам мнението и решението на всеки! Но не искам да бъда принудена да взема решение, което всъщност не искам!
    Бъдете здрави!
  • Значи пиене, цигари, наркотици и др зависимости на своя отговорност може, а ваксина не може?
    И след като е по желание, защо някои го приемат като принуда? А съобразно ситуацията всеки да си прецени дали ще я приеме или не. Последствията са личен избор.

    Квазар (DIMOnic) - точно преди въвеждането на извънредните мерки миналата година на връх 8-ми март ми почина в ръцете човек, който един месец се бори с пневмония, породена от ковида. И ако питаш, да, чух и душата как го напусна. И да, все му е едно на умрелия дали е отишъл в Рая или в Ада. Доволен от преживяния живот, наживял се, но мъките от вируса...
  • Да, скромен съм. Другият коментирал е Пепи. И не става въпрос за мен, а за вас. Аз моя разумен избор съм го направил.
  • Информирано съгласие се дава при всяка операция, при постъпване в лечебно заведение. Ако имате спукана язва или перитонит, защо не отказвате?! Защото ви е мил животът, нали? А при ковид, не ви е мил, не е на живот и смърт. Трябва да умре ваш близък, за да си промените мнението. От българите по-тъпи няма, в световен мащаб. Личи си по процента ваксинирани.
  • Ами не се повтаря едно и също в коментарите, ако сте чела внимателно. Има двама, които коментират темата за ваксините с разум и разбиране. Едната е Рада, която каза, че е медик. Но българинът на авторитети не верва. Той си иска неговата кочина да е само негова, нищо, че светът от векове живее в човешки домове. Това са метафори. Няма безплатен обяд, както и няма пълно щастие. За да получиш, трябва да дадеш. Помислете над това. А ваксината е лекарство, не куршум. Аз съм ваксиниран с Пфизер. Тази ваксина не е разработена, създадена и тествана в една вила във Банкя, а в Германия, Англия, Франция или където и да е. Тук стандартите се спазват. Дали е ефикасна: трябва да минат години да се каже. Но хората правят каквото могат, за да помогнат. Който не иска да му помогнат обаче е фрий то дай. А децата му?
  • Ох, опитах се да изчета коментарите, но в тях се повтаря едно и също! И аз ще рискувам да изкажа мнение и повече няма да се спра тук! Според мен, всеки сам трябва да направи своят избор, а не да е принуден и фактически да е лишен от този избор! Аз съм против ваксините! Една държава, едно здравеопазване ако мисли за населението, ще му гарантира, че тези ваксини ще го предпазят! Вместо такава гаранция, желаещият да се ваксинира, се подписва, че е информиран и че приема тази ваксина на своя отговорност! Защо? Защо, като е толкова добра сам си носиш отговорност, а не тези, които ти я налагат? И още нещо, това е ваксина, не е имунизация за цял живот! И какво правим след няколко месеца? Нова ваксина? И до кога? Цял живот???
    ПП Забравих и още нещо, също съм против маските! Една маска по никакъв начин не може да предпази! Постоянно да вдишваш това, което си издишал...
  • Христо, благодаря ти за добронамерения съвет, но аз не само новини, но и телевизия не гледам. Просто си позволявам свободата да филтрирам и избирам източниците, на които се доверявам. Статистиката, колкото и да е по-скоро стъкмистика, не може напълно да прикрие истината и затова, не че се и се напълно доверявам, но все пак наблюдавам факта, че хората с хронични и общественозначими заболявания бяха изоставени от здравната система и починаха не малко от тях точно заради липса на здравни грижи, пренасочени към паникодемията. Стресът от страха, който политиците всекидневно всяваха в населението, също изигра своята жестока роля. Неистовото желание всички да минат под ножа, пардон, под неизтествания медикамент, по причини, които голяма част от лекаското съсловие отхвърля (правят и специалистите на глупаци), засилва съмненията в медицината. Медицина без нравственост - историята знае какво е и по какъв начин се прилага.
  • Бояна, не се предоверявай на статистиките. Нали знаеш, че тези статистики идват именно от ония свине, дето вече втора година се опитват да ни пробутат маските си, ПСР-тестовете си, "ваксините" си, за да оправдаят цялата тая простотия... Даже бих те посъветвал да спреш да ги четеш. И да си спреш и гледането на новини и публицистика, както и четенето на новини и публицистика. Нищо няма да загубиш. Само ще спечелиш, повярвай ми .

    П.П. Да вярва човек на статистики е все едно някой все още да вярва, че цялата тая глупост и поредица от събития започна уж от някъ'в изяден недоопечен прилеп от някъ'в китайски "цървул" в няк'во забутано китайкско селце :D .

    Съгласен съм, Димо. То и тук, сред коментарите по-долу, виждам подобни "шегобийци"... За к'во ли им е смешно?! Че, ако утре им кажат (уж в защита на здравето им) ще ядат и фекалии ли ?!?
  • Какво да кажа? Без да съм гледала статистика, базирайки се само на мое усещане, смятам, че Лили е права. Смятам, че и Христо е прав. И много искам, всеки да уважи правото на другия. За жалост, не ни се позволява! Без значение дали някой одобрява, или не тази политика!
  • Ако погледнем внимателно статистиката за смъртност на НСИ за 2020 година, ще стане безпощадно ясно, че от всичките около 20 хиляди починали в повече в сравнение с 2019 г., броят на починалите от/с ковид19 (колкото и да имаме основание да ги поставим под съмнение заради липса на аутопсии) е напълно съпоставим с броя на починалите от тежки хронични заболявания - от сърдечно-съдови, онкологични, белодробни и др. заболявания. За този прираст на смъртност не може да има никакво оправдание от страна на здравеопазването и медицината ни.
  • Едно бързо включване по темата и от мен. Такаааа, в кратце...
    Смятам ли, че т.нар. "пандемия" е евтина порнография (като по този начин, разбира се напълно осъзнавам, че обиждам евтината порнография :D )- Да.

    Смятам ли, че начина по който се налагат тия "животоспасяващи" ваксини (както и всички досегашни мерки) свързани с "пандемията", са откровено МАЛОУМНИ- Да.

    Смятам ли, че всеки, който сляпо се доверява на това, което му избълват от тАлАвизора (или чрез някой парцал- като вестник например) проявява малодушно овчедушие (хм, те май и двете думи означават едно и също ) и ЛИПСА на какъвто и да е дори зародиш на аналитично и собствено мислене- Да...

    По принцип-вярвам ли в конспиративни теории-Не (последната година и половина обаче все повече ме кара да мисля, че може би съм сбъркал с това моя неверие).

    Ами,.това е. Аре, със здраве !
    П.П. И не се пазете и не си стойте вкъщи- 'щото накрая живота ви шъ мине в пазене и стоене вкъщи ...
  • Рада, всичко се развива. Прогресът е хубаво нещо. Но, в случая говорим за експеримент в неконтролирана среда, в който насила ни вкарват. Ваксините са си същите, а се изредиха не знам колко щама. И дебело подчертавам: не си налагам мнението! Не искам да ме принуждават да правя нещо против волята си!
  • Напълно подкрепям мнението на Рада Димова с риск да увелича бройката на щраусите. 🙂 Медицината се развива и това го оценят единствено хората чийто живот е бил спасен.
  • Гобленке - преди, когато още ги нямаше мутациите и новите щамове. Сега и преболедуването не важи, защо образува антитела само към прекарания вид. Новите щамове убиват млади хора и деца. Ваксините действат и срещу новите щамове.

    тоя квазар: аз се чудя що смарта ми сам се включва и си говори, аз съм била в мрежата 😅
  • Част от ваксините(напр. Спутник) са направени по старите методи, но това не показва, че са по-добри. Медицината се развива, както и всички останали сфери на живота. Ако не се развиваше, нямаше да има трансплантирани органи, нямаше да са излекувани хиляди хора на хемодиализа, нямаше да се извършват сложни черепно-мозъчни операции и т.н. Няма да споря с вас! Аз съм медик, хайде разпнете ме, че мисля така, а не за антихриста, който ще дойде всеки момент!
  • Съгласна съм с теб, Лили. Преди имаше групи, за които не е препоръчителна ваксина. Вече няма. Дори и за малки деца! Удължават се срокове на годност по целесъобразност! Също както допустимите норми за замърсяване. Рада, хубаво е, че си казваш мнението. Аз нямам против да съм сред нездравомислещите, стига да си запазя здравния и умствен статус.
  • В България здравето се превърна в обикновена стока (услуга) от момента, в който лекарите бяха превърнати в еднолични търговци, а болниците - в търговски дружества. И понеже все пак говорим за медицина, където етиката играе предпазваща за самата медицина роля, все по-видим става фактът, че медицината се оголва откъм етичност в желанието си да сътрудничи на властта. В момента политиката взима надмощие над медицината и политическите решения неглижират и коригират по свой вкус медицинската експертност. Получава се така, че медицината постепенно се превръща в инструмент на политиката и започва да противоречи на себе си, изоставяйки хуманността, която би трябвало да и е вътрешно присъща.
  • Извинявам се, че се намесвам! Искам само да кажа, че ваксините винаги са били посрещани с недоверие, историята го показва. Винаги е имало ваксъри и антиваксъри, но животът продължава именно заради по-здравомислещата част от човечеството! Сертификати за ваксинация съществуват още от миналите векове. Първият сертификат, който е издаден за ваксиниране против коремен тиф датира от 1902 година. Бил е съпроводен от същото недоволство, каквото се забелязва и сега, но виждате, че коремен тиф почти не съществува. Същото се отнася и за ваксинирането срещу полиомиелит и други опасни инфекциозни заболявания! Няма нищо ново под слънцето! Добавям един материал за тези, които са любопитни. https://www.economic.bg/bg/a/view/vaksinite-istorija-za-spasenieto-na-chovechestvoto
  • Да, Пали! Не вярвам на ваксината и смятам, че ме насилват да се самоубия!
  • "Ако трябва да избирам да живея, или да си храня семейството, това не е избор." - ти ваксината за убийство ли я имаш?
    Значи се оставяш ковидът да контролира живота ти, защото заради близките първо би предприела нещата заради тях и последно би мислила за ваксините. Но ако наистина си убедена, ти си знаеш.

    преди няколко дни познат ми припомни, какво съм казала в началото на пандемията, че такива епидемии имат по 3-4 г активен период. Примери с последните: испанския и хонконгския грип. Последният е бил около 1968, но тогава със "затворена България" и солидната ни здравна система, не е усетен пагубно у нас.
  • Зиги! Привет! Толкова си прав! За всичко! Не съм от мрънкащите, но сега просто съм мат! Няма полезен ход! Рени, за да се учим от грешките си, трябва да сме живи и с ума си. Петър, не съм човек, който се прекланя някому. Ако има държава с много постижения и много грешки, това е България! В предвид дългата и богата история. Пали! Насила е! Ако трябва да избирам да живея, или да си храня семейството, това не е избор. Животът ми е важен заради тях, не заради мен. Трябва да съм жива и работоспособна, за да се справя с разходите. Това, че решението ми ще доведе до липса на доходи не е опция. Чиста принуда е! Петър, както сам каза, времето ще покаже. При толкова висок % ваксинирани, поредна криза... Показателно е.
  • От всеки един успех и от всяка една грешка можем да се учим. Но за целта е добре и да разсъждаваме, а не да приемаме на готово всичко спуснато от някои си "авторитети"
  • Защото тук няма “уж”. Тук нещата просто се случват. И се работи. А когато се работи, се правят и грешки. Но пък тези грешки те учат, и после гледаш да не ги повтаряш. За третата вълна има полярни мнения: че са недисциплинирани англичаните, че ваксините не са съобразени с новия щам и прочие. Иска се време. А панацея не съществува, нека сме реалисти все пак. От Англия само можем да се учим: както от достиженията, така и от грешките и.
  • Добре, Петре и защо във Великобритания има трета вълна и толкова много заразени , като 80% от населението е ваксинирано и това уж е "панацеята" за преборване с вируса? Или пък ваксинирените се помислиха за безсмъртни?
    https://e-zdravey.com/bg/velikobritaniya-e-pred-zdraven-kolaps-s-nad-50-000-zarazeni-na-den/?fbclid=IwAR0iQb3k2fovPGRNCc0BAGUrx4vSZj4nST_FHG9Bg1LAKoWrMgTiQPgMK0w
    Колкото до това безвредни ли са ваксините - времето ще покаже. Дано да са.
  • Квазар (DIMOnic) - никой никого не кара насила. Ти си избираш как да се промени или запази животът ти.

    Петър1 - знам, там още лятото започнаха да ваксинират и децата над 12 г., а в момента у нас все повече млади хора умират.
    Гобленке - за доказването на ваксина - средно след десетина години. Мисля за момента, защото може и да няма утре.
    По твоята логика Англия трябваше да е почти убита досега.
  • Абе, и аз ще се изкажа, па ще ме линчуват, че е философско, ама здраве да му е. Марги, виждам, че текстът ти е емоционален. Ама това не е от вчера. Не е и от две години. И даже не е за или против ваксините. Относно препирането съм супер съгласен с Петър 1ви и Квазара. А иначе, хронично болните в Бг сме прецакани откакто съм жив, и това не е ново и то. Моето мнение е, че гнева, мрънкането, и тирадите не правят живота по-лесен, той по презумпция е труден, болезнен, и много прецакващ. Ама всеки прави избор за себе си, как ще живее и какъв човек ще бъде. За мен най-важното е не да се караме или да сме ядосани… а да сме добри и човечни. Светът е такъв, какъвто е, защото всички са обсебени от пари и не са човечни, не се опитват да помагат на ближния и прочее. Нищо ново под слънцето. Щом има намесени пари, сме далече от Бога. Друго не ми се коментира. 😊
  • И затова е на този хал. Но пък продължава да се гордее със “самостоятелното” си мислене, което го закопава. Аз бих го казал другояче: “На кривата ракета топката и е виновна”.
  • Точно така, Пепи паленка. Точно така. Когато на хората не им е обяснено ясно и просто какво ще се прави и как, а и защо, започва объркването и се раждат обичайните теории за световна конспирация. И започват едни безкрайни полемики и празни приказки...а в същото време тук, в Англия, вече имаме 40 или 50 милиона ваксинирали се. Така се прави. Смисълът тук се нарича “common sense”. Но това е една различна култура и държава. В източните страни промените се налагат със сила. Явно хората още не са узрели, или пък винаги е било така. Мнения всякакви, но резултат нема! 😊
  • Няма да те убеждавам. Аз се боя от ваксините, непреминали експерименталните етапи! Боя се от отказа на производители, търговци и прилагащи тези ваксини да поемат отговорност за появили се лоши последствия! Боя се възможността на организма ми да се справи с тази провокация, директно инжектирана в мен! С токсичната среда доказано се справя. Пак казвам. Нека всеки си реши от какво да се бои и какво да прави! Доказа се, че няма голяма разлика във въздействиеъо върху околните.
  • goblenka (Маргарита Ангелова) - защо да отказвам ваксина, ако се боя за живота си? Не съм убедена, че ваксината ще застраши живота ми. Ако наистина се боя, бих направила всичко да преборя страховете си. Вирусът убива, ваксините са само следствие и алтернатива
  • И двете, Пали! И двете! Ако се боиш за живота си, за това отказваш ваксина, а от това ти се срива начинът на живот, какво решение ще вземеш?
  • Дали общуват различно? Съмнявам се. А и общуването на живо, като процес, стана трудно.
  • "Но, ваксините и свързаните с тях рестрикции са нещо друго. От това зависи животът ни" - животът ни буквално или начинът ни на живот? От тук трябва да изхождаме, взимайки решение.
    Всеки си отговаря за себе си.
  • Няколко думи за препирането и за дискусията: в дискусията се раждат идеи, и се решават проблеми. Препирня е, когато всеки говори и иска да го чуят, без да чува какво казват другите. Последното е начин на общуване в България, и една от причините да не се решават проблеми, а само да се затъпкват и предъвкват. Аз обаче мисля, че по-младите българи, които все не са обременени от наследството на миналото общуват различно.
  • Петър, за жалост не всяко лично решение е приемливо и се допуска от властите. Не само у нас. Това, което се случва в Италия и Франция, макар зле аргументирано, ще се случи и тук. Пали, далеч съм от мисълта да налагам мнение, или да омаловажавам цената на загубените животи! Искам само всеки да може да си реши от какво да умре! В случая: от ковид, или от ваксина! И двата варианта са твърде възможни и няма сигурност нито в едното, нито в другото. Да не говорим за починалите по други причини. От други болести, или инциденти. За тях по-малко ли ни боли? Относно чипиране, следене и какво ли не... не коментирам! Всеки има устройство и чрез него става ясно кой от какво се интересува, какво мисли, колко популярно е мисленето му. Където и да пипнеш в нета излиза надпис, че ползват лични данни и доста малко от тях имат опция за отказ. Тъй че, всички живеем в огромен БИГ БРАДЪР. Това вече не ни притеснява толкова. Но, ваксините и свързаните с тях рестрикции са нещо друго. От това зависи животът ни
  • Разбира се, че ваксинирането не бива да е наложено насилствено, или да е задължително. Обаче, над личното мнение винаги трябва да стои, и то - здраво стъпило на земята общото благосъстояние. Това е тема, която западноевропейските философи, и не само те, предъвкват от векове. Пазейки себе си, пазиш и другите. Ами ето ти го и практическото, Марги: когато вземеш своето решение, ти вече променяш света. Но трябва да вярваш в това.
  • Като бебета са ни ваксинирали, и то без никой да ни е питал за личния избор.
    За съжаление загубих няколко близки: едната беше в началото, когато още нямаше ваксини, другите в рисковите зони, които вярваха, че пазенето ще ги опази.
    "Между капките" и "чукай на дърво" не важи
  • Интересно есе. Не съм съгласна с всички разсъждения, но ни кара да се замислим. За да не се повтаряме - моето мнение е същото като на Петър1.И аз нося маска навсякъде макар че ме гледат възмутени или като извънземно.🙄
  • Исках дебат. Обмяна на мнения. Получи се. Иска ми се да продължим и да стигнем до някакви алтернативи. Иска ми се след като всеки желаещ каже мнението си, да има нещо за обобщаване. Дали то ще послужи в практиката? Не знам. Съмнявам се. Пак повтарям, че имаме практически, а не философски проблем. И, в основата му стои отнетото право всеки да реши за себе си и децата си дали да се ваксинира. Всяко решение има своите рискове и последствия, но то трябва да е лично, а не насила наложено. Така мисля. И времето не е фактор. Дали сега, или преди месеци, зеленият сертификат е нарушаване на всички права! Проблемът е в доверието във ваксините. То си е основателно. Само като чух, че при тежки, или фатални странични ефекти никой не носи отговорност, тотално ме изгубиха! Казват, че % на пострадалите от ваксини е малък, но никой не гарантира, че няма да си в този %. Пази Боже!
  • Аз не се чувствам по-различен от преди. Нито чип ми сложиха в главата, нито имаше нещо необичайно при ваксинирането. Тук, където аз живея, и преди пандемията се грижиха за нас по същия начин. Относно българското здравеопазване - отвратен съм и съм омерзен от него. Но не и от българските лекари - те са добри. Имам разказ на тази тема: “Светецът”. Добър е. 👍
  • Квазар (DIMOnic) - питах те ти защо си против тях, а не за произхода на вируса. Интересно ми е, защото имам познати антиваксъри, и то истински: организират и ходят по протести, не драскат само в мрежата. Някои още циклят на "ти не разбра ли, че ковид няма", други ги приемат като намеса в личния живот, трети вярват, че ще се опазят само с предохранителните мерки.
  • Ваксините са като всяка друга ваксина. Има лекари, те да обяснят какво представлява ваксинирането. Като не може да се работи в офис или на работното място - работи се от дома, а за тези, на които това не им е възможно - държавата плаща издръжката. Разбира се, че ваксините са бизнес - всяко лекарство е бизнес. Аз все още нося маска навън, макар че при нас вече не са задължителни. Въпрос на отговорност е. В заключение - бизнеса пострада много повече от пандемията, отколкото спечели от нея. Да, отделни сектори спечелиха. Вече не вярвам, че пандемията е била толкова прецизно планирана. А и не ме интересува вече. Животът продължава: някои умират, други оцеляваме. Естествен подбор. Но вярвам, че хуманноста ще надделее над безразличието. Учим се всеки ден и продължаваме напред. А песимизма и огорчението никому не помагат. Ще завърша с думите на единия от героите във филма “Мостът на шпионите”: “Would it help?”. Би ли помогнало съжалението и възмущението? Не. Бъдете силни.
  • Предупредил ни, като синовете на оня баща, дето познавали времето: единият като кажел, ще вали, другият казвал - няма да вали.
    Това са си цикли от живота на земята: епидемии, природни бедствия, инциденти и т.н. Друг е въпросът, че и човекът допринася допълнително, защото и това го има в природата човешка: алчност завист и ревност.

    пп
    бил е по-умен от другите. Предвидлив. И сега има такива бедствия (последно в Италия) Както се казва, ти си живей с надеждата, но си имай едно наум.

    ти конкретно защо си против ваксините?
    Не разбрах: не вярваш, че има ковид или не вярваш във ваксините?
  • Много вярно си описала нещата и ми е тъжно за всички, които живеят в тези условия. Необяснимо ми е как издържат
  • Квазаре - Йоан Богослов дали е живял по време на пандемия, дали е хранил и гледал деца?
    Сравнения и акъл в случая само със сходни мога да приема.
    Едно е реалност, друго е "чисти мисли"
    И аз да живеех в някаква землянка без сметки и дечурлига, сигурно щях да съм философ
  • "Налага се да си внушавам всеки ден, че съм гражданин, а не добитък!"
    😅 След сто дни ще си повярваш!
    Като лъжата: изречеш я 100 пъти, и сам почваш да си вярваш!
  • Не знам, Квазар. Може и да ми липсва. Завръщат ни с тояги към желаната пътека. Ваксини. Имаме деца. Който не изпитвал мъката, че не може да си нахрани и облече детето, нищо не знае. Който не се е превръщал в длъжник и не е преследван за това, нищо не знае. Аз знам и двете. Преживяла съм го. Сега е ред на децата. Не го искам! И да. Прав си за печата. И ти си права Пали. Но решенията всеки трябва да вземе сам, защото отговорността е лична. За това и посочих различни възможни варианти, но те са изключени от управляващите.
  • Че парите въртят света, е ясно не от вчера. Въпросът е всеки според себе си да си намери мястото, защото едно грешно решение може да промени животът на човек, за съжаление дори и фатално.
  • Да, но не смея да я спомена. Чудовищна е. И, свободата се състои от много малки, практически и реални житейски свободи. Да работиш, да пътуваш, да говориш, да умреш от каквото искаш, а не от каквото ти заповядат! Свободата на духа се ограничава от базисни, житейски ограничения.
Предложения
: ??:??