1.05.2007 г., 8:29 ч.

Болезнена раздяла 

  Есета
1618 0 4
1 мин за четене

         В пустата градинка седяха мъчаливо четири деца.   Всяко от тях гледаше на някаде.  Душите им плачеха тихо,   но никой не проронваше и една сълза, за да не разстрои още повече останалите. Всеки от тях гледаше към някое любимо място в градинката. Тя беше изпълнена с радостните им викове само до преди няколко дена. Тук бяха изживяли детството си и в радости и в тъги, но никога не се разделяха и не спираха да се подкрепят. Но сега всяко едно от четирите деца, превърнали се вече в млади жени и мъже, трябваше да поеме по своя път. Най-малкото момиче, което беше на прага на женствеността,  заминаваше с родителите си за големия град. Там щеше да получи добро образование и сигурно бъдеще. До него седеше малко по-голямо момиче. То имаше страшен усет за изкуството и отиваше в някакво си далечно градче да учи в специално училище. Момчето, което беше до нея,   щеше да си търси късмета някъде в чужбина. Но най-тежка беше съдбата на последния  - висок, слаб, много умен. Той винаги умееше да ги развесели и утеши. Но сега нямаше да има кого да утешава, защото приятелите му поемаха по пътя си и той оставаше сам. Всеки ден щеше да гледа опустялата градинка, в която преживя толкова мого с приятелите си.
        Тишина... от очите на най-малкото момиченце паднаха няколко сълзи, но то много бързо ги изтри. Измина доста време в тишина. Вече нямяше как,  трябваше да се разделят. В тишината се чу клаксон на кола. Децата трябваше да потеглят. По-голямото момиче и едно от момчетата потеглиха към гарата, а по-малкото момиче се отправи към колата.

        Остана само високият. Той отиде в градинката. Поогледа се да види дали има някой и зарови глава в длани. Младият мъж плачеше като малко момче . Плачеше за изгубените си приятели...

© Мила Костова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А на мен още повече ми стана мъчно,Светла.Макар ,че тази случка беше много отдавна все още не мога да я преживея и незнам дали някога въобще ще мога ;(
  • Браво!Много хубав разказ..ДОкато го четях усетих раздялата на четиримата приятели и ми стана много мъчно...
  • Е,да ама се обърках
  • Супер е,само където трябва да е в разкази
Предложения
: ??:??