11.10.2014 г., 20:28 ч.

Бял лист 

  Есета » Лични
2416 0 1
2 мин за четене

Хората започват да пишат дневник тогава, когато няма на кой да споделят болката си. Тогава, когато болката и проблемите са толкова големи, че ще ти трябват дни и месеци, за да успееш да ги кажеш на някого. И дори и след като им разкажеш какво би направил този човек!? Как би ти помогнал!? Затова някой хора се захващат с писането. По-лесно е да излееш душата си на безмълвен лист хартия, който, да, няма да ти помогне, но няма и да те съди, няма да те гледа укорително, или да кима разбиращо, докато просто чака да млъкнеш, за да започне със своя разказ, напълно забравил това, което ти си казал.

Хората сме странни същества. Егоисти. Лоши. Двулични. Лицемерни. Толкова лоши, че когато видим добър човек казваме, че той е луд. „Лудите, лудите – те да са живи”. Те да са живи, защото малкото добри хора, малкото луди хора крепят този свят да не изпадне в тотална разруха.

Малко са тези, които наистина ще те изслушат, още по-малко тези, които ще ти дадат съвет, още, още по-малко тези, които ще ти помогнат и то напълно безкористно.

Затова пишем. Заставаме пред белия лист хартия и започваме да изливаме чувствата си, мислите си, копнежите, мечтите, страховете си. Плачем над този лист хартия, смеем се, страхуваме се, притесняваме се. Това, което получаваме – мълчание и няколко омастилени реда, които само ни карат да се замисляме още повече. Чувствате ли се по-добре, когато излеете душата си пред неодушевен предмет. По-щастливи ли сте, когато напишете как е минал деня ви, защото няма на кого да го кажете? Спира ли болката ви, когато напишете какви са проблемите ви? Спират ли сълзите ви, когато бясно откъснете листите, защото сте прекалено разстроени да пишете?

Не. Всичко само се засилва. Емоциите стават все по-големи и по-големи, защото осъзнавате, че сте сами... И единствения ви приятел е един бял лист хартия или един компютърен файл. Един неодушевен предмет, един нежив организъм, едно друго вие, с което говорите, поради простата причина, че нямате никой друг освен себе си.

Не ме разбирайте погрешно. Не смятам, че това е нещо лошо. Напротив. Смятам, че е напълно нормално в общество като нашето. А и смятам, че никой друг не може да почувства нашата болка, да изживее нашия живот с нашите емоции. Но смятам, че е тъжно, че никой дори не се опитва да те погледне в очите и да види не теб, а белия лист хартия, нацапан с мастило и чакащ да бъде прочетен от някого. Чакан да бъде усетен, да бъде погален, да бъде почувстван, да бъде прегърнат, да бъде разбран, да бъде съживен...

 

© Розали Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Привет, Розали! Съжалявам ако се чувстваш така – сама, без да има кой да те погали, прегърне, изслуша, разбере ... защо ли накрая ми иде да напиша – обича? Хубаво есе. Под хубаво разбирам добре написано, щом повярвах, че си сама с белия лист и ми се прииска да ти напиша нещо... Мдааа... различно изглежда света на 19 и на 49 ... знам го. На 19 всичко е по-драматично, по-единствено, по-непоправимо... Знаеш ли ние хората сме различни. И не, не всички са двулични. Дали всички са лоши – бих казала никой не е само добър, нито само лош. Всеки от нас има и от едното и от другото в себе си. Егоисти? Ами да, тук ще се съглася с теб – всички сме егоисти. Какво обаче ти разбираш под егоист и какво аз... може би различни неща. Няма да задълбавам в тази тема, само ще кажа че и най-всеодайният човек е такъв защото той се чувства добре, когато е такъв. Тогава няма червейче, което да го човърка и напомня – не постъпи добре. Така че пак го прави това добро и заради себе си.
    Но не това е важно, Розали. По важно е друго, че човек в каквото вярва, каквото излъчва, това и привлича. Повярваш ли, че хората са лоши, край теб ще е пълно с такива. Това ще виждаш в тях – лошото. Повярваш ли, че хората са добри, ще бъдеш обаградена с добри хора. Дали някои от тях няма да те разочароват? Дали някой от тях няма да разбие сърцето ти? Това не мога да ти обещая. Дори по-скоро ще ти кажа – да някой ще ти разбие сърцето. Друг пък ще го събере в шепи и ще се грижи за него. До кога ... Пак не знам. Но си струва.
    А колкото до писането. Пиши! Пишеш добре. А и друго е важно – не дали има кой да прочете написаното, а че докато пишеш опознаваш по-добре себе си, мислите си. Формулираш страховете и желанията си! Страховете ги зачертай! Най-голeмите ни страхове се сбъдват, така че не се страхувай! А желанията? Пиши, мечтай и вярвай! Сбъдват се!
Предложения
: ??:??