12.06.2019 г., 16:08 ч.

Ценностна система 

  Есета » Лични
3815 0 1
1 мин за четене

Ценностната система е съгласуван набор от етични ценности на дадено лице, организация или общество, които служат като стандарт за насочване на човешкото поведение във всички ситуации. Добре дефинирана ценностна система е моралният кодекс.

Пише го в Уикипедия и всеки може да го прочете, но не в това е въпроса. Човешкото поведение, може да влезе в дефиниция, но е толкова разнообразно и идентично,че понякога излиза от всички дефиниции и определения. Според поведението, може да се правят изводи за човека, по неговото отношение или думи.Според поведението те приемат или отхвърлят в дадено общество или общност. Но има и парадокси, когато поведението не е определящо в дадената общност, а парите или „на кой си човек”! А ако не си човек на Човека, забрави! Това означава ли, че обществото или общността не са морални? Не означава, че общността определя ценностите, индивида за да се приобщи приема тези ценности, дори те да не са толкова морални или по-лошо не отговарят на неговата ценностна система. По грубо казано , приемането в „стадото ”, изисква личностни жертви или компромиси. 

А терзанията са след това, личностни най-вече.

Колкото до мен, и са ме приемали, и са ме отхвърляли. Не страдам от този факт, още повече , че човек приеман от всички, одобряван от всеки , сам не може да приеме себе си накрая, е има и изключения, но те са друга тема.

© Jivka Koleva Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ценностите не могат да имат материален, описан и земен закон, по който да се определят. Те са нещо, произтичащо от душата и духовния свят, затова земните организирани групи хора- общества, общности и др. не могат да ги разберат и да ги приемат толкова лесно. Самите общества не са изградени спрямо ценности или нещо общочовешко важно.
Предложения
: ??:??