24.05.2024 г., 15:31 ч.

Чалгата е ГМО 

  Есета » Граждански
330 5 16
2 мин за четене

 

       Защо чалгата трябва да се забрани със закон? Ами просто защото тя е опасно успешен опит да се прекодифицира културния генетичен код на българската нация. Опит да се втълпи, че за 500 години робство българската култура се е смесила с тази на ориенталският душманин чрез най-изразителното, автентично и директно изкуство - музиката. А в това няма никаква истина. В автентичния български фолклор, който се е предавал през вековете няма и секунда следа или намек от ориенталски ритми и маанета. Пет века българинът е пазил и съхранявал своята култура с цената на живота си. Реки от кръв са се пролели за да запази българинът идентичността си. А сега за 30 години успяваме дупедавчевски да промием мозъците си и да повярваме, че поп-фолка е съвременен вариант на автентичния български фолклор? Не, не вярваме, но има сили, които всячески се опитват да ни го втълпят. А една лъжа изречена (изсвирена) хиляди пъти се превръща в истина. Тази лъжа е от най-долните и поражда ниски вибрации, които подтикват към низки мисли, действия и страсти. И по-лошото - чрез нея искат да модифицират нашият древен културен генетичен код. За Бога, българи, престанете да слушате тази изродена музика! Защото тя ни втълпява, че сме ориенталска нация, а това ще доведе до коренната промяна на нашата идентичност. Поп-фолк "звездите" биват изкарвани невръстни направо от инкубаторите за българска културна идентичност - училищата по народно пеене, свирене и танци, за да бъдат хвърлени в дяволската машина за генна модификация - чалга индустрията. Техните уникални музикални качества и способности биват най-коварно използвани за изпълняването на "музика" с ниски вибрации, просташки текстове и ужасни мелодии. Всички "български" музикални телевизии, които излъчват "българска" музика са за "поп-фолк" музика. Телевизия Планета е на бутон разстояние за бързо набиране от дистанционното на най-големия доставчик на сателитна телевизия. 

  Всичко това е довело да колосално опростачване на нацията. Но и много по-лошо - до съществена промяна на българската душевност. Къде отидоха предаванията и телевизиите, излъчващи истинска съвременна българска музика? Дори и по БНТ вече няма класации за българска поп и рок музика, а само някакво си "Моят плейлист", която представя все пак качествена, но не и българска музика. Затова се нуждаем отчаяно от нова културна революция, както се случи в началото на 90те с раждането на новата българска автентична поп, рок и хип-хоп музика. Къде са сега нашите звезди от онази епоха? Вместо да създават нова автентична бунтарска музика, част от тях са вече на заплата в парламента! Няма по-голямо безумие и парадокс от това. По всички тези начини истинският глас на нацията бива заглушаван, а душата й - смачквана. А би трябвало да се появяват и нови звезди, след като старите вече са се изчерпали и покварили. От тях трябва да лъхне нов свеж живителен бриз, който да се превърне във вятър на промяната, а защо не и в торнадо, което скорострелно да помете всичката тази простотия, измет, пошлост и фалшива, подменена "култура" на чалгата. Хубавото е, че аз вече виждам и чувам част от тях, те са вече тук. И въпреки, че почти никъде не им се дава поле за изява (освен в Ютюб), дано се появят и много други и успеят да спасят остатъците от красивата автентична българска душевност.

 

© Хел Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, съгласна съм, Иваяна. Има няколко хубави песни, някоя и друга ретро чалга ни действа донякъде носталгично, но рядко. Но всичко останало е тъпоумна "поезия" в кавички, която и най - нескопосания поет не би могъл да измъдри. Пародия на поезия, облечена в долнопробна музика. Да не говорим за клиповете. Когато случайно ми се наложи да премина с дистанционното през "Планета" го правя с мръсна газ. Не искам да чуя и наносекунда от нея.
  • Напълно съгласна съм. Има и някои хубави песни с добре написан текст, ретро чалгата по- донякъде става, не казвам, че ми харесва аз и не слушам този, ако може да се нарече жанр в музиката. Чалгата е все едно котка да ходи по пиано. Да не говорим за новите песни, които са абсолютно еднакви и по лирика и по звучене и по мелодия. Толкова нови изпълнители има и да не можеш да пееш като с магия те правят певец №1 плейбек и пластмаса нищо реално камо ли натурално.
  • Опасявам се, че вече няма селяни, драги съселяни. Чалгата е за гражданите - тези, които се хранят само с устата си, ала никога с ума. Такива са ни политиците, такъв ни е хуморът, такъв е животът. Тук. Особено през последните 20 години.
  • Само Метаааал...!!!
    Гробен саунд. Виещи китари, дълбаещ подземен бас. Гръмовни барабани и гърлен вокал. Прелест!
  • Чалгата е "тьорлю гювеч".Тя е смесица от пошлите панаирджийски реклами,които носят екзотиката на опростенчество,дори припевите на тази псевдомузицирана вакханалия,"които се повтарят в друсащ се гюбек" напомня за ...сещайте се сами.🤔
  • Точно така. Особено ако си спомниш изразите за разстояние!
  • Паленка, напълно съгласен с теб, но с едно изключение: Просто има нации, които по ген са просташки, като цигани, турци, сърби и такива, които по ген са културно определящи света: българската, например!
  • Така е, Безжичен. Мазните кючеци са също толкова гадни както и самата "музика". Паленка, донякъде си права, но във фолклора ни никога не е имало ориенталско влияние и сме се гордяли с това. Не смяташ ли, че е малко изкуствено да ни натрапват тая несвойствена култура над век след Освобождението ни? А и фолклора ни е много по-тясно свързан с душата отколкото кулинарията. Анани, относно раповете и хипхопите - когато са се зародили през 80те в Америка са били със също толкова чисти намерения, както и тукашните през 90те - преобладавали са социалните теми. Но след това нашите са били силно повлияни от гангстерският американски рап и са се видоизменили до мега просташки ганьовски рап, който наистина може да се сравнява само с чалгата. Само дето чалгата от самото начало си беше просташка "Само да те гепна, Радке, дънките щи цепна. Опса, опса"...
  • Ето ви едно "произведение" на тези, "автентичните", "самородните", които така много харесвате, Хел. Предварително се извинявам на всички: "Натрясках се един ден, бях свиня нали се сещаш устата ми смърдеше на ... обаче нали съм си пич отидох да си поискам от някаква си пичка. Казах и го кучко ела да ми го духаш ма, обаче тя усети че смърдя на... В тъпата ми глава се въртеше всичко ела тука ма какво се бавиш ма кучко обаче не видях че тя била с някакъв си здрав, който ми вкара един прав Click Click bawng, бигири бум банг банг Не виждах нищо, питах се защо ъъъъъъл..."
  • Да, за тук си е есето - поне за да се види, че и тук има хора, ненавиждащи тази олигофренска мучаща, тъпа турска и циганска "музика", вървяща.с най-просташките "танци" - мазните кючеци. И, да такива като сорос (пише.се само с малка буква този вредител в нашата велика култура).
  • Да, Анани. Хип-хопа се е зародил в САЩ, но и в България имаме автентични представители на този жанр. Друг е въпроса, че на мен ми харесват повече онези, първите от 90те, защото са самородни, а не имитатори. А относно ГМО-то - лично мнение , за което съм извела доводите си, какво не е ясно? Пламен, главните консуматори на музикалното ГМО действително са селяните - слушат го масово още от 90те. Е, слава Богу, има и нормални сред тях, които не го понасят. Извита, тази тенденция към опростачване върви в световен мащаб от години, но защо трябва в България да се среща най-изродения неин вариант?
    Благодаря на коментиралите.
  • С Пламен.
    Убий паметта на един народ и можеш да го яхаш до безкрайност.
    Новото робство, обезличаващо духовното, по- страшното. Няма ятагани и кръв, няма пожари. Робство на тлеещата безличност- бавна и сигурна, като прегръдката на анаконда. Време за жертви и безвремие, в което моделът е поредната застаряваща Слива Миризлива. Време на татуировки, прораснали в материалната временност.Време на немислещи, време за простаци. На показност, на зрели хора с правописни грешки в молбите за работа, на огромни претенции и безпомощност в моженето. Време за лъжа и несправедливост. Сглобено време. Обречено!
    Такова, което ще си намери майстора.Защото такива са законите на изкуственото изкуство. Липсва Първият. После следва ефекта на доминото.
  • 🙁... Чалгата е само малка част от проблема на България след 'Промените' . Ако навремето Маргарет Тачър посещаваше училищата ни, цъкаше с език и се чудеше защо образованието ни било на толкова високо ниво, впоследствие ни налазиха НПО_та (направо си ни ги изпратиха с цел затъпяване под мотото на 'велики модерни идеи' и постепенно стигнахме до това, че скоро един заяви, че след 15 години няма да си помним историята ... успешно го правят 🙁 И тъй като интелектуалното ниво рязко спадна, изчезна българската естрада и кино, масата неграмотници се увеличи рязко и за тях чагата е 'манна небесна' ... Тук в момента неотдавна са отворили ... кръчма под името 'Влашка среща' и нощем цялото село се залива с гръмогласна чалга ... закони ... кой ти ги гледа 🙁
  • Не знаех, че хип-хопът е "автентичен български", а чалгата - ГМО. Всеки ден научавам нови неща....
  • Честит 24 май и на теб, Младен! Знам, че посланието за неслушане на чалга не е точно за този сайт, защото подозирам, че пишещите тук не са от типа хора, които биха затормозили ушите си с такава боза, но все някъде трябваше да изпусна парата. А парчето, което ми пращаш е от моята младост, благодаря, че ми го припомни. Не, не мисля, че е чалга. Просто обикновен поп/денс.
  • Честит 24 май, Хел!
    Поздравление за сериозния анализ. Но и без него клоня към пълна забрана за чалгата, защото тя е шум, а не музика. А шумът е винаги вреден!

    П.П. Любопитно ми е дали би причислила към чалгата /в обобщен смисъл/ следното музикално парче:

    https://www.youtube.com/watch?v=KRzMtlZjXpU

    И то ли е ГМО?
Предложения
: ??:??