21.04.2006 г., 20:34 ч.

Човекът - най-високата ценност на вселената или точно обратното. 

  Есета
6971 0 4
1 мин за четене
Вселената! Какво представлява тя? Тя е цялата материя, енергия и пространство, които човек мове да възприема. Тя включва всички звезди, планети и останалите небесни тела в космоса. Та какво представлява Човекът в това безизмерно пространство? Той е просто една малка частица от всичко, което го заобикаля. Но макар и толкова малък, Човекът притежава духовни ценности и качества, които го извисяват.
 Ние - хората! Дали сме най-голямата ценност на Вселената? Може би да. Защото точно ние сме най-разумните същества на Земята. Притежаваме интелектуални способности, които можем да развиваме. Но Човекът съществува като цел сам за себе си. Всеки преследва единствено своите амбиции и интереси. Всеки се развива самостоятелно, без да се интересува от развитието на ближния.
Човекът - той обича да решава сам, но не обича да носи последиците от грешките си.
Човекът - дали той е най - високата ценност на Вселена или е точно обратното?
Човекът - той има разум, прави планове за големи сгради и кораби, но не е ли също така този, който сам разрушава своите постижения? Не е ли Човекът този, който не помага с нищо за подобряване състоянието на средата, която ни заобикаля? Нищо подобно! Човекът е най-големият замърсител на природата. По повърхността на моретата и реките плуват бутилки, цигарени кутии, недоизпушени фасове и пакети от хранителни продукти. Човекът! Той избива животни, изгаря горски площи, отсича дърветата. Това ли го прави най-високопоставен във Вселената? Аз мисля, че не! Не мога и да твърдя, че Човекът е най-голямата грешка на природата, защото...Какъв би бил светът ако ни нямаше нас хората!? Може би всичко щеше да е твърде различно - нямаше да я има нечистотата, но нямаше да ги има и всички тези сгради, дела на човешката ръка.
Именно затова мисля, че нито сме най-високата ценност на Вселената, нито най-голямата грешка на природата. Аз мисля, че се намираме някъде там - между тези две максими..Но до коя сме по близо - може би никой не знае!!!

© Грета Сладурева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много ми харесва! Поздравления ! Въпреки, че още в училище не сме стигнали да пишем есета, на мен лично ми хареса, задълбочено е всичко, но за недостатъци не знам .. Това е 6+
  • Лично на мен есето ми хареса
  • Тръгнах да си наваксвам през случайно отворилото ми се свободно време и заглавието ме заинтересува. Искам само да изразя едно мнение, а не съвет. Защото съветът представлява "поискано мнение"! За мен човеът е единственото живо същество на земята, което неуморно, непрекъснато във времето и със завидна тъпа упоритост, прави всичко възможно за да се самоунищожи като вид. Доказателства: 1). Унищожава хранителната си среда по всички възможни начини и напълно! А животните убиват само за да се нахранят или тревопасните - се преместват периодично за да дадат възможност на тревата да се възстанови напълно или да поникнат нови листа на дърветата в тропическите области. 2). Човекът убива жените, т.е. онази част от вида, която осигурява съществуването му във времето. Нито едно друго същество не посяга на женската, каквото и да е нейното поведение в момента. Е, има и случаи, когато мъжкото посяга и иска да изяде малките, но канибализъм има само от страна на мъжките екземпляри. това е което исках да споделя като мнение.
    Хубаво е, че вече се замисляш над тези въпроси! Поздравления!
  • Мисля, че имаш още много да учиш относно писането на есета. Не се обиждай, ще ти изтъкна най-общо недостатъците, които виждам.
    1. Повторенията са грешка, а и говорят за беден речник.
    2. Темата е много хубава и можеш да я разгледаш по-задълбочено. Не мисля, че най-голямото човешко постижение са сградите, а най-големият ни грях не са фасовете и бутилките в морето (не че са без значение). Би могла да погледнеш по-философски върху нещата.
    3. Изрази някаква позиция все пак - на човеколюбец или не!
Предложения
: ??:??