17.04.2021 г., 17:57 ч.

Човекът-това, което мисли 

  Есета
2045 3 18

          Човекът е това, което мисли и това, в което вярва. Неслучайно е казано. Често казваме неща, които наистина мислим. Някой могат да се засегнат, други не. Но в крайна сметка сме това, което мислим и което изразяваме на глас. Ако не мислиш нещо, то няма да го кажеш, нали така? Човек е това, което мисли със сърцето си. Сами се изграждаме като характер с оглед на това какво ни казва сърцето и кое да сметнем за правилно.

© Дени Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Някак си почувствах, че мислите не са нещо, което контролираме. Ние контролираме само разсъждение си. Мислите са тайните тъкачи на нашата съдба.
  • Да, "Не всичко, което мислим го казваме, но всичко, което казваме, го мислим", дори когато лъжем
  • Жан-Пол-Сартр е казал "Човекът е това, което сам се направи". Някакъв съвременен диетолог пък измислил фразата "Човек е това, което яде".
    Но древните философи са обобщили и го казали най-правилно: "Човек е това, което мисли". Защото мисленето определя най-вече поведението, а не толкова говоренето,тъй като не винаги казваме това, което мислим.
    Поздрави, Дени!
  • Благодаря Ви за отзивите!
  • Казано е:Не съди и не осъждай, човека който иска да сподели нещо с теб. Това е неговото мнение, неговата правда, почерпена от света , в който живее! Казано е още: Който съди и осъжда ще бъде съден и осъждан! Така е в общи линии според Библията! А и Дейл Карнеги споделя в книгата си: "Как да печелим приятели..." много интересни неща на тази тема. Всеки човек идва на този свят със своя програма и ние не знаем нищо за него, освен това, което е благоволил да сподели с нас! Добре е да уважаваме мнението на автора. Критиката, и най- добронамерена да е, е Програма, която цели да уязви света на критикувания / д-р Валерий Синелников – "Възлюби своята болест"/. Освен това, ние не можем да помогнем на никого да стане по-добър, ако в него е заложено нещо друго. Всеки сам достига до истината. Когато се стремим да помогнем на някого, спираме неговото развитие. Всички произлизаме от една обща душа. Нека бъдем добри един към друг. Ив... уважавам твоето мнение! В твое лице искам да имам приятел!.
  • Это так. И наши мысли зависят от того, что мы сделали, делаем и можем сделать. Хотя возможно и наоборот, чего мы НЕ сделали, НЕ делаем и НЕ можем сделать)
  • Квазар, благодаря за думите. Всеки човек има право на собствено мнение.
  • Много благодаря за думите, Иван. Благодаря и за добавянето в Любими. Зарадва ме това, че се е намерил някой, който да си го добави в Любими. Лек и слънчев неделен ден!
    Ив, подкрепям и твоите думи. Лошият не винаги е лош така е. Но пък това много зависи и от ситуацията, нали така?
  • Да, мисленето предшества думите. Добри или лоши! Важно при мисленето е, Мисълта да носи Светлина. Дени има право да сподели това, което мисли. Не е задължително да бъде споделяно от всички. Както и не е необходимо да се правят критични преценки. Критиката и с най-добри намерения да е поднесена, се прави с цел да засегне автора. От медицинска гледна точка това е посегателство. Д-р Валерий Синелников в своите книги споделя за вредата от критиката, особено непотърсената. Сърцето и душата на човека записват на клетъчно ниво всичко, което се случва с него. Добре е като Човеци да се обичаме и уважаваме и да бъдем добронамерени един към друг, защото всички сме част от едно цяло. Защото, накрая пак достигаме до: "Каквото посееш, това и ще пожънеш!" Нужно е да подкрепяме автора в неговия полет.
  • Много благодаря на всички за коментарите и отзивите! Бъдете здрави!
  • Здравей, адашке
    Аз пък имам наблюдения, че по-често се казва това, което искат да чуят слушателите и че рядко се казва това, което всъщност се мисли, особено по време на избори
    Готина тема. Също - сърцето няма нищо общо с мислите много често. Та така! Съгласна съм, че ние сме това, което мислим, но в никакъв случай НЕ сме това, което изразяваме на глас. Че то ако беше тъй - всички политици са ангели.
    Моето мнение е най-вече, че ние сме това, което правим. Т.е. това, че ти си помислил нещо добро не е като да си направил нещо добро. Между думите и делата - море по средата. Например: планувам да направя дарение на дом за сираци и да спестявам за тази добра кауза. Мислиш го 1 година, ама не го правиш. Не е същото. Ние сме това, което правим
    Развеселих се.
  • Съгласна съм с всичко написано, авторе. Искам само да добавя, че това определя и съдбата. Всеки сам определя съдбата си, чрез това, което говори/вярва, мисли/ в това число здравето си, здравето на децата си и всичко, каквото му се случва.
  • Мисълта предшества говоренето и действията.
    Пази боже, ако не е така. Мисълта е енергия, тя не може да се унищожи, като всяка друга енергия, след генерирането й. А енергията поражда действието. Затова е казано: ,,не пожелавай...,, И: ,,защото който е пожелал, вече е прелюбодействал в сърцето си.,,
    Малцина могат да четат чуждите (по)мисли.
    Май и тия които имат контрол над своите не са много.
    Гневът е едно напълно излишно чувство.
  • Не е току така казано: преди да кажеш .... мисли, брой до 10 или хвърли камък! А стъпката до лицемерие е много близка.
  • maistora (Красимир Тенев) - Пред закона и морала важат реалните факти и аргументи. Гневна съм до толкова, че искам да го убия - това ме прави убиец ли? Думите са само средство за комуникация и общуване и често прикриват мислите ни. Лъжем, лицемерничим и т.н. Мисленето не е реален аргумент, може да бъде предадено и възприето по най-различни начини, но да не са точната характеристика на изказващия ги.
  • Е, не, Пепи. Преди конструктивното действие е мисълта. Или поне би трябвало да бъде.
  • Човек се определя по действията му. Ако ти пребиеш някого, а си мислиш, че си добър човек, добър човек ли си?
    Кой ти вижда мислите, за да те прецени какъв си?
    😅
  • Така е. В училищата трябва да се изучава учебна дисциплина ,,Култура на мисленето,,.
Предложения
: ??:??