28.12.2006 г., 21:51 ч.

Човешко и анималистично в "Мазна свирка" на Оркестър Миш-маш 

  Есета
4082 0 8
1 мин за четене

  Светът, в който живеем се променя непрестанно.  Мощните тласъци на прогреса карат и нас да се движим - по-силно, по-високо, по-бързо, както е казал някой анонимен елин.
Оттогава много се е променило и в схващанията за света - нашата сакрална обител. Материалното доминира над менталното, плътското над духовното. Изражения на тази застрашителна тенденция откриваме в епохалния труд на орк. Миш-маш, "Мазна свирка"
   Под звука на брилянтен музикален съпровод, младият Орфей извисява глас във възхвала на красивото и възвишеното. Той хули всичко долно и низко. Черна кръв тече от плачещото му сърце, идеалистът и мечтателят, дълбоко стаени някъде в него, вече ги няма. Останала е само тъмна сянка, която шепти "мазна свирка"....
   Както казва Шимона Давидов - Леви, "Миш маш е блестяща еманация на българския гений." Преминавайки през дръзки сатитични шаржове и емоционални метаморфози,  музикантите ни показват нов свят, идеалистичен и блестящ в своята същност, белязан от нетрайния блясък на живота.
   При по-задълбочен поглед в произведението, откриваме дълбоко вплетени най-мистичните тайнства на зороастризма и ранния платонизъм. Окултното в творбата е достъпно само за всевиждащото око на просветения, а магнетичната й привлекателна сила се дължи на полипарадигмалната структура, вложена в нея.
Като заключение мога само да кажа: извисявайте се, люде, следвайте примера на обединилите се под флага на Миш Маш музиканти, бъдете силни и единни и може би  един ден божественото във вас ще надделее.
                                                                    Amen
 

 

© Борис Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Хахаххаха много ме зарадва! Поздравления за изключителния стил!
  • Профи поп-фолк културата, или както аз предпочитам да я наричам, чалгията, е велико достижение на българския ум. Да не река най-високото постижение на новата българска култура.
    А "Мазна свирка" е сюблимно със своята многопластовост. Хвала.
  • Благодаря, Хероне! "Шарж" съществува - поне в речника за чужди думи в българския език! Но чакам да ме обогатиш със съдържанието на онези термини! Може и в личната поща! Щастливи празници и на теб!
  • Дума шарЖ не съществува в съвременния български език.
    ВТ, наистина се радвам, че си възприел тов а...приоизведение както е било замислено - с усмивка. Щастливи празници и на теб
  • Хероне, просто прочети по-внимателно предишния коментар. Те, музициращите, трябва да се поучат от Паркър, Дейвис, Луиз Армстронг (Сачмо) и т.н. Но няма да продължавам. Колкото до използваните термини, понятия или както ти е приятно да ги наречеш - работата е, че не ти, а аз не ги познавам и затова поисках да ми се обяснят. Навярно и други хора не ги познават и би им било любопитно да се обогатят. Но отбягването от този въпрос ми подсказва нещо. Това е! Е, аз винаги и на всеки мога да обяснявам съдържанието на понятията, които употребявам в научен, литературен или битов спор. Пожелавам ти и на теб същото!
    "...дълбоко вплетени най-мистичните тайнства на зороастризма и ранния платонизъм..." Щом като си го написал - значи намираш нещо общо между тях! Това е твоята гледна точка, нали? Съвпадаща и с тези на онези музициращи хора! Е, аз посочих само моята гледна точка, защото също съм ги чел. В заключение - не съди хората, преди да си вникнал какво са ти казали! Тогава може да научиш и нещо ново, защото нито един от нас не е всезнаещ, нали? Включително и ние двамата или поне аз! Приятни празници!
  • Първата част на този коментар, доволно обиден между другото, няма да коментирам. След като съм използвал дадени комбинации от думи, значи познавам значението им.
    Както съм преценил, че е най-подходящо и звучоно, така съм кръстил плода на умствените си усилия.
    Зороастризмът и платонизмът не е нужно да имат нещо общо, за да са част от идейно - художествената идея на произведението. Бих препоръчал всеки прочел го да се запознае с техните доктрини и учения. Това за общо култура, разбира се.
    Благодаря, че отделихте част от времето си, за да прочетете и9 изкоментирате този...шарш
  • Е, всеки с мнението си! Но съм сигурен в няколко неща - авторите трябва да се лекуват в истинския смисъл на думата; техните произведения няма да останат във времето или да се слушат от широк кръг хора; ще е добре преди да започнат да музицират каквото и да е, да изучат Чарлз Паркър, Майлс Дейвис, Джордж Гершуин и редица други, които правят разлика, например, между различните ладове и т.н. А аз бих бил щастлив да получа ясно определение за съдържанието на понятия като "ментално, ментален", "полипарадигмалната структура", защото желая да проникна и по този начин да се обогатя от неизчерпаемата духовност на автора! А и човек, който употребява определени покятия, означава единствено, че разбира какво говори и, следователно, може да ги обясни разбираемо на "непосветените" хора, като мен. Обикновено, отказът да се поясни употребено понятие, в психологията означава единствено, че то е неразбираемо и за употребилия го! И две забележки, ако това не нарани самочувствието на автора: За еднаквост на терминологията не би ли по-добре : "Хуманоидното и анималистичното" или "Човешкото и животинското..."(просто питам). Второ: "Зороастризмът е система от възгледи, които доста се различават от тези на така наречения "ранен Платон".(тук нямам впредвид интерпретациите на Зороастризма от всезнаещите европейски учени, а онова, което е достигнало до нас чрез разчетените писмени източници, както и социалните общества по време на тяхната поява). Най-малкото поради различната основа и начин за извличане на изводи от съждения и т.н... Но сайтът не е място за спор по тези теми, нали? Затова спирам дотук! Щастливи празници!
  • Ауууууу имах нещастието да чуя част от тази "песен" - ужассссссс. Не мога да повярвам, че съществува толкова малоумен чевек, който да съчини това .... нещо, да не говорим за изпълнителя! Както казват тъпак е този, който следва глупака.
    Има ли въобще човек, на който да му харесва това отвратително "творение" (радвам се, че не познавам такъв)? Идоти всякакви, ама чак толкова ... Просто съм потресена!
Предложения
: ??:??