11.08.2011 г., 12:38 ч.

Да мислим когато и както трябва 

  Есета » Граждански
1477 0 5
2 мин за четене

       Размишлявайки върху случващото се през последните години и месеци и това, което ни очаква до дните на изборите, си припомних една мисъл на Ксенофонт /древногръцки писател и историк/,  един от най-популярните и плодовити писатели на древността /V - ІV век преди н.е./, чийто произведения звучат особено актуално днес.

       В трактата си "Киропедия"  е описал  "идеалния"  управник  и  "идеалната"  държава. От там е и гениалната му мисъл: " ... когато хората мислят, че някой знае по-добре от  тях онова, което е полезно за тях, те му се подчиняват ".

        Слушайки дитирамбите на днешните ни политици се чудя дали някой от тях не е чел този трактат, че така умело се мъчат да ни убеждават  в безкрайната си "мъдрост, доброжелателност и безпогрешност " и то на фона на пълния банкрут на техните управления.

         За съжаление не малко хора още вярват в безкрайната им  "непогрешимост и честност" и са готови да ги следват до пълния им провал, а с това и до пълното обездържавяване на България.
     За още по-голяма съжаление, в резултат на бездарното, безотговорно и, в отделни години, престъпно управление на страната, през последните години се забелязва увеличаване на броя на хората, които са обезверени ,  смятат че нищо не зависи от тяхния глас и не вярват във възможността за наистина реални и радикални промени.
     Към тях се обръщам с думите на  Перикъл  /V век преди н. е./ - друг древногръцки политически деятел и военен стратег: ... онези, които не взимат никакво участие в политиката са хора не безполезни, а негодни " / из " Реч в памет на падналите " /.

         Дано никога не забравяме тези думи и да оставяме други да определят нашата и на нашите деца и внуци съдба ! 
 

 

© Петър Петров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ))
    Точно това имах предвид, но го казах по-така
    Нали съм дама...
  • Ена,
    Ще ти отговоря с една до болка позната истина от един виц :

    Ако искаме да променим "бардака", трябва да подменим "проститутките", а не обзавеждането
    ГОРКИЯТ ЛЕВСКИ, КАКВО ЛИ ПРЕЖИВЯВА, АКО МОЖЕ ДА НИ ВИДИ ТАМ "ОТГОРЕ"

  • Перикъл не е живял в България...
    Но аз го подкрепям изцяло
    И не само мисля, че е прав и знае повече от мен, ами активно се включвам в битките... е, малко съм в тила, но и това си е отговорна работа.
    Ох, Петър... вече с една година, че даже и с две, изпреварвам Левски по един показател - упорство и вяра, че нещо ще се промени...
    Да, всъщност променя се... бардака, но обитателите май си остават същите
    Опитах се да обърна бинокъла... но май е прекалено тъжно, за да стане смешно...
    Споделям и аз мнението ти.
    Поздрави!

  • С усмивка благодаря за оценката, поздрава и съпричастността
    До нови срещи !
  • Поздрав!
Предложения
: ??:??