26.10.2007 г., 10:59 ч.

Да си спомним за Йордан Йовков 

  Есета » Други
5272 0 30
1 мин за четене

 

            В памет на великия българин, класик в Българската литература - Йордан Йовков. 15-10-1937 година е датата на смъртта на Йордан Йовков. Прочетох на паметна плоча, поставена от родолюбиви българи на входа на Военна болница в град Пловдив, моят град. Живея на 50 метра от там, а не знаех, за което ме е срам. И не чух никой в този ден да спомене, нито електронните медии, нито пресата. Твърде са заети всички с политически събития - избори, стачки и други.

В такъв ден се споменя човекът и делата му. 70 години от смъртта на най-нежният и обичащ хората писател. Неговото томче с разкази, издание от 1967 година е настолната ми книга, мястото и е под нощната ми лампа. Когато ми е зле и ми липсва нежност и доброта, винаги посягам към нея. Любимият ми разказ е "Кошута". Сигурно и вашите любими разкази са в това томче. Много красота и доброта ни е оставил Йордан Йовков, прекрасна духовна храна като: "Ако можеха да говорят", "Вечери в Антимовския хан", "Чифликът край границата" и много други.

     В такъв ден за памет се раздава храна. Дарявам ви с ангелска храна, от трапезата за Ангели - доброта и милосърдие. Поклон пред човека и писателя Йордан Йовков!

© Магдалена Костадинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Йордан Йовков е любимият ми писател, защото разказите му се помнят от всеки, който има сетива да ги усети и разбере..Има нещо вълнуващо и незабравимо в произведенията му. Прекрасно е, че си написала такова силно и истинско есе, пропито с много истини и красота!Поклон!
  • Благодаря с поклон!
  • Поклон, Маги, поклон и пред твоята прекрасна душа!
  • Понякога забравяме нещата,които обичаме,било то хора и събития...
    Добре,че има камбанки,които да ни припомнят.
    Благодаря ти !
  • Поклон!
    Много хубаво е, Маги! Благодаря, че ни събра тук, за да почетем паметта на Йовков и да си примомним хубавите му разкази, в които той живее!
  • Поздрав!
    И благодарности!!!
    За урока...
  • ПРЕКЛАНЯМ СЕ ,МАГИ, ПРЕД ПАМЕТТА И ТАЛАНТА НА ЙОВКОВ!
    НИКОГА НАШИТЕ МЕДИИ,ТЕЛЕВИЗИИ ЦЕЛЕНАСОЧЕНО НЕ ПОКАЗВАТ
    РОДОЛЮБИЕТО И ОБИЧТА НА ТВОРЦИТЕ НИ. НАПРОТИВ,ПРОСТОТИЯ , ПОШЛОСТ
    РАЗВРАТ СА НА МОДА. ИМЕННО ТОВА ЗЕНЕМАРЯВАНЕ НА КУЛТУРА, ИЗКУСТВО,
    ПОТЪПКВАНЕ НА РОДОЛЮБИВ ДУХ,СПОМАГА ТУРЦИЗИРАНЕТО НА СТРАНАТА НИ.
    ВСЕ ПО - УСЕЗАЕМО СЕ УСЕЩА В СТРАНАТА И СМЕСЕНИТЕ РАЙОНИ...
    ПРОДАЖНИТЕ НИ ПОЛИТИЦИ, ПРОДАВАТ БЪЛГАРИЯ,ЗА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ...
  • Маги, благодаря ти! Йовков ми е любим и близък... Толкова близък, че душата ме боли от нежност, като си спомня за магическото му въздейстние. За мен, той е най-нежният български белетрист, най-съкровеният разказвач, за когото няма тайни в живата и "неживата" природа. Такава съвършена простота и въвлеченост...
  • Колко е хубаво, че има хора като теб!!!
  • Благодаря ви, мили приятели, че почетохте Йордан Йовков.Много уважавам всички ви, а на теб, мила Дарче дължа и благодарност и извинение за създаденото безпокойство, благодаря и на теб, Креми, и на всички с много обич.
  • Маги! Маги!
    Дълбока душа имаш!
    Благодаря ти!

    Сред разливащата се кал на дните ни,в последно време...есето ти ми подейства като жива вода!

    И още!
    Дечева!На вас ви свалям шапка!
  • Поздравявам те, Маги!
  • Прочетох внимателно и есето, и коментарите. Относно есето - за мен това не е информационна дописка, защото е написано с много вълнение и чувство.Споделям емоцията, аз също обичам Йовков. Относно коментарите на г-н Валентин Калинов - мисля, че тонът му се дължи на възрастта, в която показния цинизъм е начин за себеутвърждаване. Не му се сърдете, момчето просто се прави на Оскар Уайлд!
  • Поклон!
    А на теб, мила Маги, покорно благодаря за тези думи!
    С цялата вселенска обич!
  • Похвално е, мила Маги, че си решила да отдадеш почит на Йовков.
    Радвам се. Той ми е любимият писател (тъй като пише за Добруджа), но изглежда съм пропуснала факта, че е починал в Пловдив - бе изненада да разбера! Благодаря!
    Поклон!
  • Поклон!
  • Поклон!!!
  • Браво, Маги! Йордан Йовков ми е любимия писател. Някога, когато в 11 клас трябваше да се явя на матура по литература /беше задължителна/ съм се молила да ми се падне да пиша за него. И стана! Страшно много доброта има в разказите му! Зареждат ме с много положителна енергия!
  • Йордан Йовков е добружанец,тук не бива да бъде забравен!Благодаря, Маги!!!Хубаво е, че сподели с нас!Права си!
  • Поклон пред паметта му.Прекланям се пред голямато ти сърце,в което има много обич.Дано се раждат хора като теб.
  • Всички се възхищаваме на историята си и светлите имена,които е имала България,но рядко си ги спомняме.Радвам се,че ни напомни за Йордан Йовков!
    ПОКЛОН !!!
  • И мен ме е срам за много неща!!! Покрай всички нови книги, забравям да почета, нашата хубава, българка литература! Благодаря ти, Маги!

    Поклон пред паметта му и неговия талант!!!
  • Вярно е мила Маги! С творбите на Йордан Йовков се чувствуваме
    по-добри, по-богати и по-силни, благодарим му и ПОКЛОН!
  • Поклон!
  • Маги,просто ме потапяш в спомини.
    Дали някой от стачкуващите учители си спомня това?
    Прегръдка Маги!
  • Поздравления, Маги!!!
  • Поклон!
    Нужно е да си спомняме за тези велики хора!

    п.п.И аз живея близо до Военна болница
  • Поклон !
    Благодря,че ни припомни !
  • Поклон!Прекрасно е,че пишеш за него,Маги!
  • Поклон пред светлата му душа!!!Маги,благодаря ти ,че ни припомни,прегръщам те!!!
Предложения
: ??:??