16.07.2021 г., 16:39 ч.

Днес... 

  Есета
1174 1 21
2 мин за четене

 Защо "Днес" и защо ...? Защото днес е продължение на вчера и е много интересен период. Защото след "Красота" не пуснах друго. Да, но темата продължи да определя решенията ни и доведе до втори вот без окончателен резултат. Вот, даден не с мисъл за решаване на проблеми, а от омраза. Вот, определил крехката победа от чужбина. От хора, които прекарват малко, или никакво време в страната. Хора, които определиха де факто, кой ще определя как да живеем тук. И пак въз основа любов и омраза. Другият "фото финиш" пак е определен от българите в чужбина.

   Никого не съдя за избора му, за пристрастията му. Всеки има своето право да харесва, или да не харесва някого, нещо. Дава си вота и после - математика, дипломация, политика. Лошото е, че в разговорите, които съм водила, хората се аргументират с недоволство, с омраза. Колкото и да се опитвах, не успях да ги накарам да се замислят и кажат, какво искат да стане и кой да го направи. Не успях да ги накарам да обяснят, вярват ли, мислят ли, че техният човек има умения и качества да изпълни задачите. Могат ли да му вярват. Вместо това се заемаха да плюят всички останали патртии и мен самата, сякаш някаква политика зависи от мен. Не! Нито от мен, нито от който и да е редови гражданин! Ние нямаме право нито  на законодателна инициатива, нито на вето. Можем само да протестираме. И какво от това? Референдум? Какво се случва с резултатите? Та, за това, повече от година питах, още питам: какво искате да решат избраните? Как ги избирате? Вярвате ли, че могат, че искат? Кой са те? Отговор няма. Има чувства, няма мисъл. Да! Всички сме недоволни от реалността! Имаме основания за това! Но, какъв избор направихме? И как? Едно е сигурно: каквото сме си надробили, това ще сърбаме. Защото все още не делим полето на емоциите и на деловите сфери. Там, в това поле, са политика и бизнес. Няма място за емоции. Търсим най- полезните хора, налагаме вижданията си и контролираме. В нашата реалност няма как да си налагаме вижданията и да контролираме. Търсим си Мисии, разочароваме се от тях, намразваме ги, готови сме да ги линчуваме. А, избраните не се вълнуват какво искаме ние. Говорят от наше име, решават, уж в наш интерес, а всъщност, за наша сметка си водят свои партийни и лични битки. Надявах се, за 32 години, народът да разбере тази проста истина и да спре със свръх очаквания и да търси Мисии. Вместо това, загубихме 2 поколения, които забравиха, или не знаят с кого и през какво сме минали. И старите лица се връщат на арената с нови сили и апетити. До кога така? И кой ще е виновен за следващото недоволство? Избраните, или избирателите?

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прав си. Малка крачка в положителна посока. За живеещите в чужбина трябва отделен министър.
  • Едно малко решение може да подобри съвсем малко (но все пак) качеството на избора. В някои страни го има: Право на глас - само на живеещите в страната (поне половин година преди гласуването). А в момента наистина трагедия е чалга-поколението.
  • Калина, каквато и змия да излезе, змия ще е. Няма да е котка. Нали е чувал със змии?Майсторе! Точно! Над 20 години говоря, че магаре да предложим за депутат, то ще стане, защото винаги ще има гласували за него. Няма долен праг за валиден вот. Не приемам и прехвърлянето на гласовете "не харесвам" към печелившите. Още когато писаха конституцията се погрижиха да вържат ръцете на избирателя. Точно тогава той беше наивен и активен. После 30 години го обезверяваха, отблъскваха, унижаваха и мачкаха. Днес той може само да мрази и така си гласува, ако не е станал съвсем апатичен и отвратен. НПО-тата, чисто български, не са по-различни от смесените, международните. Системата е гарантирала езконтролност на всеки, контролиращ нещо. Това се случи в началото. Сега "безконтролните" се бият за контрол над другите. Стигам д извода, че българите не умеят да живеят демократично. Имат нужда от авторитет. Т.е, автокрация. Пак ще са недоволни, но ще се подчиняват и държавата ще се надигне. Свърши полето....
  • "А, избраните не се вълнуват какво искаме ние. Говорят от наше име, решават, уж в наш интерес, а всъщност, за наша сметка си водят свои партийни и лични битки."
    Ами трябва да се създадат някакви активни граждански организации за контрол над управляващите. Както искат закон за контрол на главния прокурор. Нещо като НПО-та, но не с намеса на външни сили. Тези с външна намеса трябва да се забранят. Иначе се оказва, че демокрацията е една голяма измама.
  • Кой го избра тоя парламент? И каква легитимност ще има? 42% гласуваха. От тях към 12% са гласували за извънпарламентани партии и с ,,не подкрепям никого". Тук трябва добавим и невалидните бюлетини. Парламентарното мнозинство от 121 депутата, без значение как е формирано, ще има 15% от вота на избирателите. Това са процентите на одобряващите НС. Останалите 85% не го одобряват. Ето до това води ниската избирателна активност. Парадоксално е. Мнозинството трябва да е определящо. Това е основен принцип на демокрацията. Освен това е гаранция за стабилност.
  • За жалост е така. Бъди здрав, Петър! И щастлив!
  • goblenka,...така е, неприятно е усещането когато гостите ти дават насока за живот / в случая изборния вот /, но наистина чалга поколението решава бъдещето, четох интервю с Васко кръпката, щом и той е възмутен, и точно така ги нарича '' чалга поколение ''
  • Не си закъснял, Петър. Привет. Знам как живеят хората навън. Но, те живеят според тамошните закони. Ние - според тукашните. И, не приемам да се отписват периоди, в които не са били тук. Ние сме били. И сме преживели катастрофите, фалитите на банките, хиперинфлацията, хипербезработицата, отвличанията, престрелките, рекета... Политиците, които позволиха това изпаднаха от политиката, а днес се връщат и обясняват, че не е било така. Че, за това е виновен ББ! Все едно, гостите, които идват у нас веднъж годишно, или само в почивните дни да решават как да си подредя къщата и как да живея. Дори тези гости да са децата ми. Те идват за малко и си отиват по домовете. Ние оставаме. Моля да разбереш. Благодаря ти, че коментира.
  • Дано не съм закъснял,...интересно есе,Така е , народът гласува или не гласува от умраза,...години наред вотът на работещите / не живеещи /в чужбина е решаваш, какво знаят те за проблемите ни тук,..или за тези за които казват да,...събрали се на приказка на халба бира, поничка или чашка кафе, и като '' хъшове ''да гласуваме за този...
  • Привет, Юри! Огромно благодаря!
  • Привет! Има едно чудовищно "ако". От много време го има. Благодаря, че коментирате!
  • Съгласен със щурачето. Ама според мен не трябва да си песимистична. Ако всеки се стреми да е добър и да допринася с полезни действия за развитието на човечеството в един момент ще дораснем за нещо по-добро! Поздрави 😊
  • Точно! И за това съм тъжна и песимистична.
  • Промените в света никога не са се случвали отгоре надолу, а винаги отдолу нагоре. Така че първо трябва да променим себе си и тогава ще се променят и политиците ни. Сега имаме това, което сме
  • Да бъде, Руми! Да бъде!
  • Днес...днес е съвкупност от вчера и утре! Днес, влачим това което е било преди нас и сме се хванали за това което ще е утре! Все още сме живи( тези над 60 год. към 90 год) и в главите все още ни бива. Зад нас има доста, пред нас - свят. И не ни е безразлично, какъв ще е! И нека мислим всички за него и заради тези преди нас и за тези след нас. С ум да мислим и с разбиране! Да бъде!
  • Приятели! Давам си сметка, че идеални хора няма. Че, за всеки представата за идеал е различна. Че, всеки има различни цели и приоритети. Така че, все ще има недоволни и никога няма да имаме идеален избор. Но, определено има базисни теми, около коите трябва да има разбирателство и обща работа. Битките им трябва да са по тези теми, а не междуличностни, или междупартийни. И ние, като избиратели и данъкоплатци, които им плащаме заплатите и политиките, трябва да имаме инструмент за инициатива и контрол. Нямаме. А и сме всяка коза за свой крак! За това, те спокойно си веят байраците. Когото и да изберем, ще го вее!
  • Пътят е един за всички, но пътеките са много...
    Тежко и горко на оня народ,които сам избира недостатъците си в управително тяло!
    Поздравления за позицията, Маргарита!
  • Марги, аз също съм огорчена и обезверена! Но самите ние сме лоши и завистливи, от къде да вземем хубави и надеждни хора, като цял живот са ни втълпявали, че сме, неграмотни, некадърни !
  • Благидаря, Миночка. Аз съм притеснена, обезверена и тъжна. Не виждам светлина в бъдещето. Още обречени поколения!
  • Винаги страда народа, всеки път му обещават добър живот и вземат ли властта стават изроди! Няма оправия! Сега ще е още по лошо! Сега идват хиени владеещи чужди езици! Хареса ми!
Предложения
: ??:??