18.05.2008 г., 22:42 ч.

Добро и зло - две страни на една и съща монета 

  Есета » Ученически
6886 1 2
1 мин за четене

    Ези! Тура! Ези! Тура! Тура! Ези... Две страни, една и съща монета ,една вечна борба за това коя да бъде лицето на монетата. Една непрестанна битка, да, битка -такава, каквато водят Слънцето и Луната, Любовта и Омразата, Истината и Лъжата, Доброто и Злото. И няма значение колко е силна враждата между тях, няма ли го едното, съществуването на другото е безсмислено, просто няма да има на какво да се противопоставя, няма да я има границата, с която да се различава едното от другото и нямаше да се знае що е то Добро и що е то Зло.

    То беше очарователно и красиво. Аз стоях в тихата, уютна стая и го държах в ръцете си. Само то беше това, което даваше смисъл на жалкото ми съществуване, То беше различно от цялата онази сивота, която цареше навън, То беше отговорът на мечтите ми. Сега То е тук. Нима не го виждаш? Значи си сляп... или може би светът те научи да не вярваш, че То съществува. Но въпреки всичката болка по света, въпреки хилядите нещастия, които се случват всекидневно, въпреки всички онези гладни, боси и бездомни хора, въпреки Озоновата дупка, въпреки всичко, сега То е тук, То е навсякъде. То е честно, щедро и вярва, че няма нищо по-ценно и важно от него. То е Добро.

      Но как щеше да съществува това "мое" Добро, ако нямаше на какво да се противопоставя, каква стойност щеше да има монетата? Щеше ли въобще да я има, ако го нямаше другото То? Да, онова, онова безкомпромисно, подло и омразно То. Онова, от което всички се страхуват. Онова, от което всички бягат. Онова, което е способно да те завладее, да се впие в теб само за миг. Онова, което е готово да си иде и само, но само борбата ти с него, добротата, която надделява в теб, го държи още там, там някъде дълбоко в теб. И без значение искаш или не, харесва ти или не, То е там и ще остане там. Защото ти, човече, си като монетата - имаш две страни - Добро и Зло. Това кое ще бъде лицето на монетата, избираш Ти. Постарай се да направиш правилния избор, но какъвто и да е той, помни, че имаш две страни и че винаги можеш да се промениш.

    Ези! Тура! Ези! Тура! Тура! Ези... Две страни, една монета...

© Виктория Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чудесно есе! Споделям разсъжденията ти. Ние сме монетата, която не трябва да подхвърляме на случайността, а имаме СВОБОДАТА да ИЗБЕРЕМ, коя страна да бъде отгоре.И това е изборът на живота ни. Бих ти писала много шестици, но за съжаление мога само една.
  • Много хубаво. И вярно. 6 от мен.
Предложения
: ??:??